Volkswagen Bulli: elektrický Transporter pro moderní dobu

Vlna konceptů různých elektromobilů nabírá na síle a přidává se k ní i Volkswagen. Studií Bulli chce oživit model, který stál u jeho zrodu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Volkswagen Bulli: elektrický Transporter pro moderní dobu

1.3.2011 | Mirek Brokeš | 6 příspěvků

Vlna konceptů různých elektromobilů nabírá na síle a přidává se k ní i Volkswagen. Studií Bulli chce oživit model, který stál u jeho zrodu.

Prvním autem, které Volkswagen vyráběl, byl legendární Brouk. A druhým, který se rovněž stal legendou, byl Transporter T1. Malý knedlík, postavený na podvozku zmíněného Brouka, spatřil světlo světa v roce 1950 a světe div se, vyrábí se dodnes. Je zřejmé, že nezůstalo jen u T1, v okamžiku přesunutí výroby do Braziílie, byla v Německu započata výroba modelu T2, pak T3 a tak to šlo až k současnému Transporteru.

První úvahy o znovuoživení této legendy proběhly už před 10 lety, kdy Volkswagen představil koncept Microbus. Ten ale šel k ledu a teprve dnes znovu ožívá v podobě konceptu Bulli. Mimochodem, víte proč Bulli? Takovou přezdívku dali Němci prvnímu Transporteru.

S T1 má Bulli společného jen pár základních znaků, technika je samozřejmě zcela moderní. Jedná se o relativně malý mikrobus, který je určen pro šest pasažérů. Ti jsou usazeni na dvou lavicích. Volkswagen vyzdvihuje variabilitu prostoru, kdy při plném obsazení je k dispozici 370 l pro zavazadla, pokud se ale sklopí zadní lavice, už to je 1600 l. Současně lze lavici zcela ukrýt do podlahy a tím vytvořit prostor třeba pro lůžko.

Koncept je 3,99 m dlouhý, 1,75 m široký a 1,70 m vysoký. Rozvor náprav je 2,62 m (o 4 cm více než Golf), zajímavý je rozchod 1,50 m. O jeho pohon se stará elektromotor umístěný pod krátkou přídí, jehož výkon je 85 kW a točivý moment 260 Nm. Zrychlení z 0 na 100 trvá 11,5 s, maximální rychlost je elektronicky omezena 140 km/h. Zarážející je údaj o hmotnosti použitých litium-iontových baterií, které mají poskytnout dostatek „šťávy” na ujetí 300 km. Jsou umístěny pod plochou podlahou a váží 1 450 kg. Otázkou je, kolík pak váží celý automobil. Odhadujeme nejméně závratných 2,5 tuny... V případě, že se Volkswagen rozhodne pro výrobu, je možno elektromotor nahradit konvenčními jednotkami o objemu 1,0 - 1,4 l.

Interiér vozu je velmi jednoduchý a zaujme snad jen ovládání audiovizuálního systému prostřednictvím vyjímatelného iPadu.

Vůz se pochopitelně představí dnes v Ženevě a zajistíme pro vás i jeho poněkud živější než studiové fotografie.


Volkswagen Bulli: elektrický Transporter pro moderní dobu - 1 - volkswagen-bulli-koncept-2011-01Volkswagen Bulli: elektrický Transporter pro moderní dobu - 2 - volkswagen-bulli-koncept-2011-02Volkswagen Bulli: elektrický Transporter pro moderní dobu - 3 - volkswagen-bulli-koncept-2011-03Volkswagen Bulli: elektrický Transporter pro moderní dobu - 4 - volkswagen-bulli-koncept-2011-04Volkswagen Bulli: elektrický Transporter pro moderní dobu - 5 - volkswagen-bulli-koncept-2011-05Volkswagen Bulli: elektrický Transporter pro moderní dobu - 6 - volkswagen-bulli-koncept-2011-06Volkswagen Bulli: elektrický Transporter pro moderní dobu - 7 - volkswagen-bulli-koncept-2011-07Volkswagen Bulli: elektrický Transporter pro moderní dobu - 8 - volkswagen-bulli-koncept-2011-08Volkswagen Bulli: elektrický Transporter pro moderní dobu - 9 - volkswagen-bulli-koncept-2011-09Volkswagen Bulli: elektrický Transporter pro moderní dobu - 10 - volkswagen-bulli-koncept-2011-10Volkswagen Bulli: elektrický Transporter pro moderní dobu - 11 - volkswagen-bulli-koncept-2011-11Volkswagen Bulli: elektrický Transporter pro moderní dobu - 12 - volkswagen-bulli-koncept-2011-12Volkswagen Bulli: elektrický Transporter pro moderní dobu - 13 - volkswagen-bulli-koncept-2011-13
Koncept Volkswagenu Bulli

Mirek Brokeš

Diskuze 6 příspěvků

Reklama
Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama