Home > Rubriky a sekce > Představení, Představení > Článek
Volkswagen Sharan II: nové fotografie a detaily
2.7.2010 | Roman Kalina | Přidat příspěvek
Během patnáctileté kariéry se první generace Volkswagenu Sharan prodalo více než 600 tisíc kusů. Oblíbený rodinný automobil od VW nyní konečně může odejít na zasloužený odpočinek, neboť na scénu přichází jeho zbrusu nový zástupce.
První generace Volkswagenu Sharan společně s Fordem Galaxy se objevila poprvé v roce 1995, na podzim pak měl ve Frankfurtu výstavní premiéru také Seat Alhambra. O rok později se objevil v motorovém programu zážehový šestiválcový motor 2,8 litru a pohon všech kol. První výrazný facelift prodělaly všechny tři modely v roce 2000, další pak o čtyři roky později. V roce 2005 Ford tento projekt opustil a představil novou generaci Galaxy ve vlastní režii. Původní Sharan s Alhambrou se však vyráběly dál až do letošního.
Nástupce velkého MPV od VW měl premiéru na ženevském autosalonu a se svým předchůdcem má společné pouze dva díly - sluneční clonu před řidičem a spolujezdcem. Všechno ostatní je na Sharanu II zbrusu nové včetně pohonných jednotek TSI a TDI i převodovek. Díky tomu se k jeho vývoji mohlo přistoupit bez kompromisů, a tak se novinka může pochlubit některými prvenstvími ve třídě. Za zmínku stojí například kombinovaná spotřeba motoru 2.0 TDI (140 k), která dosahuje hodnoty 5,5 litru na 100 km, což nemá ve své kategorii konkurenci.
Třída velkých MPV nepřináší žádné emotivní designové kreace a o novém volkswagenu to platí dvojnásob, i když automobil na obrázcích vznikal v týmu stylistů, inženýrů a techniků Volkswagenu pod vedením věhlasného Waltera de Silvy a hlavního konstruktéra Klause Bishoffa. Cílem ostatně bylo vytvořit především automobil nadčasových tvarů, který by přežil alespoň dvě generace, aniž by bylo potřeba měnit proporce a koncepci. V návaznosti na novou DNA značky má Sharan přesně definovanou přední část s horizontálními lamelami, velkým logem a do stran zasahujícími světlomety, které mohou být bi-xenonové doplněné světly LED (celkem 15 diod) pro denní svícení a navíc s funkcí inteligentního svícení Light Assist podobně jako u nového Touaregu.
Zcela jiné jsou také proporce vozidla. Ve srovnání se svým předchůdcem je o 22 cm delší (4,85 m), o 9,2 cm širší (1,9 m) ale zároveň o 1,2 cm nižší (1,72 m). Rozvor narostl o 7,5 cm (2,92 m). To samozřejmě přispívá k podstatně většímu interiéru, který je v této kategorii jedním ze základních stavebních kamenů úspěchu na trhu. Novinkou jsou posuvné boční dveře, které mohou být na přání ovládány elektricky stejně jako víko zavazadlového prostoru. Sedadel můžete být v tomto automobilu pět, šest nebo sedm podle jednotlivých verzí. Přední sedadla mohou být seřizována elektricky ve 12 směrech, u řidiče pochopitelně s pamětí. Ve druhé řadě je možné sedadla posouvat v rozpětí 160 mm nebo upravovat náklon jejich opěradel až o 20°. Obě vnější sedadla druhé řady půjde také objednat s integrovanými dětskými sedačkami. Díky širokým bočním posuvným dveřím se výrazně zlepšil přístup i na dvě sedadla třetí řady, která svou velikostí a vyšším uchycením zajistí solidní komfort i dospělým cestujícím.
Další novinkou je systém uchycení sedadel EasyFold. Při potřebě vytvořit ze Sharanu stěhovací vůz stačí nyní sedadla druhé nebo třetí řady jednoduchým úkonem sklopit do podlahy. Pokud budou sklopena sedadla třetí řady, nabízí zavazadlový prostor po okraj oken objem 711 litrů a ke stropu dokonce 1,167 litrů. Maximální kapacita přepravního prostoru dosahuje při dvoumístném uspořádání hodnoty 2297 litrů.
V automobilu je bez ohledu na počet sedadel standardně zabudováno sedm airbagů (čelní, boční, hlavové a kolenní pro řidiče). Nově koncipovaný podvozek (základ Sharanu vychází z platformy Passatu) by měl zaručit perfektní jízdní vlastnosti, k dispozici bude mimo jiné za příplatek i systém adaptivního tlumení DCC. Sériově se dodává také ABS a ESP s elektronickým brzdovým asistentem, funkce pro stabilizaci přívěsu a ukazatel tlaku vzduchu v pneumatikách. Poprvé bude mít toto německé MPV ve výbavě parkovacího asistenta poslední generace, který automobil sám zaparkuje do předem vyhledané mezery ať už napříč mezi automobily nebo k chodníku, mezi stromy a dokonce na roh ulic. Další novinkou je elektricky otevíratelné střešní okno, které má o 300 procent větší plochu než u jeho předchůdce, a výkonná třízónová klimatizace, která by měla zajistit optimální proudění a teplotu vzduchu pro cestujících na všech sedadlech.
Pod kapotou zatím najdete příčně uložené a výhradně přeplňované čtyřválce s přímým vstřikováním paliva. Motory by měly využívat systému start-stop a rekuperace energie a všechny beze zbytku splňují emisní normy Euro 5. Základem bude agregát 1.4 TSI o výkonu 110 kW a točivém momentu 240 N.m, ostatní pohonné jednotky mají zdvihový objem 2,0 litru. Zážehová verze dosahuje největšího výkonu 147 kW, turbodiesely budou nabízeny ve verzích o výkonech 104 a 125 kW. Slabší turbodiesel si pak bude možné pořídit také s pohonem všech kol 4 Motion. Kromě šestistupňových ručně řazených převodovek bude v nabídce také dvojstupňový šestistupňový automat DSG, který bude u modelu 2.0 TSI ve standardu.
Nový Sharan by měl posunout úroveň a komfort cestování v automobil MPV zase o krůček výše. Pokud jeho vlastnosti budou opravdu takové, jak slibují oficiální materiály, mají za příznivce velkých vanů na co těšit a dočkají se zřejmě na podzim. Sharan. Ceny pro český trh ještě importér nezveřejnil, v Německu základní model 1.4 TSI Trendline pořídíte za necelých 29 tisíc Euro a stejná verze s turbodieselem 2.0 TDI (140 k) je o 3000 Euro dražší. Podobně jako u první generace nabídne tento model pod jménem Alhambra také španělská automobilka Seat. Technika se od Sharanu lišit nebude, Alhambra by měla lákat na emotivnejší tvary předních a zadních partie ve stylu tzv. „šípového designu“ (Arrow design). Alhambra se stejně jako Sharan budou vyrábět na jedné lince závodu VW v portugalské Palmele, také Alhambra by se v autosalonech českých prodejců měla objevit nejpozději v říjnu letošního roku.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před hodinou - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 3 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 4 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva