Volvo V60 PHEV R-Design: hybrid se sportovním vzhledem u nás zatím nekoupíte

Po stránce technické se hybridní Volvo V60 nezměnilo. Od standardu jej ovšem liší dynamický paket, 18palcová kola či sportovní sedadla.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Volvo V60 PHEV R-Design: hybrid se sportovním vzhledem u nás zatím nekoupíte

25.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Volvo V60 PHEV R-Design: hybrid se sportovním vzhledem u nás zatím nekoupíte

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Po stránce technické se hybridní Volvo V60 nezměnilo. Od standardu jej ovšem liší dynamický paket, 18palcová kola či sportovní sedadla.

Pro švédskou automobilku se hybridní kombík V60 PHEV stal na poměry podobnych aut slušným úspěchem. Jen v roce 2013 se po celé Evropě prodalo osm tisíc exemplářů (celkově zde Volvo loni prodalo 210 000 nových vozů). Je proto více než logické, že značka bude chtít tuto zlatou žílu těžit i nadále. Ve Velké Británii je tak aktuálně možné sáhnout po tomto modelu ve verzi R-Design, která alternativní pohon kombinuje se sportovním vzhledem.

Zvenčí se novinka od standardu liší jiným předním nárazníkem a čelní maskou, zadním difuzorem nebo 18palcovými litými koly. Uvnitř se pak objeví sportovní sedadla čalouněná kombinací látky a perforované kůže, sada sportovních pedálů i unikátní koberečky. Mimo to pak nechybí ani služba Volvo On Call, díky které můžete sledovat řadu funkcí vozu přes aplikace pro smartphone.

Technika však již zůstává ve standardní konfiguraci, pod kapotou tedy najdeme 2,4litrový pětiválec naladěný na 215 koní. Ten přitom skrze šestistupňový automat zásobuje přední nápravu, zatímco tu zadní má na starosti elektromotor o výkonu 70 koní. Lithium-iontové baterie o kapacitě 11,2 kWh jsou pak nainstalovány pod podlahou zavazadelníku.

S tímto kombem se švédské kombi rozjede z klidu na stovku za 6,9 sekundy, přičemž spotřeba byla na základě evropského normovaného cyklu vypočítána na nereálných 1,8 l/100 km. Mnohatisícikilometrový dojezd tak na jednu nádrž a jedno nabití rozhodně nezvládnete, 50 km čistě na elektřinu by ovšem Volvo s lehkou nohou na plynu urazit mohlo.

Cena pro britské ostrovy činí 51 675 GBP (cca 1 705 300 Kč), ovšem před započtením vládní dotace ve výši 5 000 liber (165 tisíc korun). Dodávky modelu nazvaného oficiálně D6 AWD R-Design Lux Nav pak mají odstartovat v srpnu, o dostupnosti na českém trhu momentálně nic nevíme. Jelikož zde ovšem standardní hybrid koupit můžete, pak příchodu sportovního paketu nic nebrání.


Volvo V60 PHEV R-Design: hybrid se sportovním vzhledem u nás zatím nekoupíte - 1 - Volvo V60 PHEV R-Design 01Volvo V60 PHEV R-Design: hybrid se sportovním vzhledem u nás zatím nekoupíte - 2 - Volvo V60 PHEV R-Design 02Volvo V60 PHEV R-Design: hybrid se sportovním vzhledem u nás zatím nekoupíte - 3 - Volvo V60 PHEV R-Design 03Volvo V60 PHEV R-Design: hybrid se sportovním vzhledem u nás zatím nekoupíte - 4 - Volvo V60 PHEV R-Design 04Volvo V60 PHEV R-Design: hybrid se sportovním vzhledem u nás zatím nekoupíte - 5 - Volvo V60 PHEV R-Design 05Volvo V60 PHEV R-Design: hybrid se sportovním vzhledem u nás zatím nekoupíte - 6 - Volvo V60 PHEV R-Design 06Volvo V60 PHEV R-Design: hybrid se sportovním vzhledem u nás zatím nekoupíte - 7 - Volvo V60 PHEV R-Design 07Volvo V60 PHEV R-Design: hybrid se sportovním vzhledem u nás zatím nekoupíte - 8 - Volvo V60 PHEV R-Design 08Volvo V60 PHEV R-Design: hybrid se sportovním vzhledem u nás zatím nekoupíte - 9 - Volvo V60 PHEV R-Design 09Volvo V60 PHEV R-Design: hybrid se sportovním vzhledem u nás zatím nekoupíte - 10 - Volvo V60 PHEV R-Design 10
Volvo V60 PHEV R-Design pojí hybridní techniku se sportovním vzhledem. Prozatím je k mání pouze ve Velké Británii, jeho příchod do České republiky ovšem nevylučujeme

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše