Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tyto konkurenty chce nyní Volvo porážet bez dieselů. Je to vůbec možné?
22.6.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Volvo sice není tak „antidieselové”, jak se rádo tváří, přesto se svým nejnovějším modelem skutečně míří do konkurenční vřavy bez naftového motoru. Tady je vše o nové S60 a její přímé srovnání s protivníky.
Nové Volvo S60 nám poprvé ukázalo s pořádným předstihem. Šlo sice o jedinou fotografii, ale stačilo to, neboť prozrazovala podobu zadních partií. V rámci přídě se dalo čekat, že sedan převezme tutéž stylizaci, jakou se chlubí kombík V60 a která byla nemalou měrou inspirována u „devadesátkové“ rodiny.
Co jsme tušili již před čtvrt rokem, to se nyní vyplnilo. Platí to také o výrobě v americkém Ridgeville, kde švédská automobilka otevřela novou továrnu. Tuto skutečnost s námi české zastoupení značky dlouho rozporovalo, nyní se k ní ale nepřekvapivě hrdě hlásí. Nechme ale podobných podružností a podívejme se na novinku optikou srovnání s vozy, s nimiž bude na trhu bojovat o místo pod sluncem.
Čelní partie novinky jsou nezaměnitelně „volvovské“, máme tu tedy výraznou čelní masku lemovanou Thorovými kladivy, jak značka nazývá diodové světlomety. Oproti svým souputníkům tak Volvo výrazně vystupuje z davu, zvláště v porovnání se stárnoucím BMW řady 3, jehož nová generace dorazí nejspíše už letos na podzim.
Nicméně i nové Audi A4 vypadá najednou proti odvážně střiženému Švédovi tuctově, což ostatně platí také při přesunu na bok. Z tohoto úhlu nám Volvo S60 velmi připomíná někdejší BMW a jejich robustní linie. Současný mnichovský sedan ve srovnání vypadá spíše křehce, při přejezdu dlažebních kostek tak vlastně i působí.
Další porovnání s Audi A4 pak odhaluje i delší převis u německého vozu, což rovněž umocňuje sportovní vzezření Volva. Čtyři kruhy ale mohou pro změnu kontrovat prostornějšími zadními sedadly, neboť v tomto případě mají cestující k dispozici 906 milimetrů pro nohy a 950 mm pro hlavu. S60 je na tom s 894, respektive 944 mm o chlup hůře.
Tím se dostáváme k interiéru, kde by Volvo ve své odvážnosti přeci jen mohlo trochu narazit. Rozměrný středový dotykový displej, jenž nahrazuje většinu tlačítek, nemusí každému imponovat. Za nás bychom asi dali přednost klasičtější koncepci, která je přeci jen uživatelsky přívětivější. Kvalitu materiálů ale zpochybňovat nemíníme.
Vynechali jsme venkovní zadní partie, proto se k nim skrze 442litrový zavazadelník musíme vrátit. I v této oblasti se dá očekávat menší kontroverze, nikoliv kvůli výrazné odtrhové hraně, ale spíše s ohledem na světla pod ní. Ta rovněž užívají technologii LED, což Volvu umožnilo vyrukovat s tvarem, který umocňuje vizuální komplikovanost zádě.
Opomenout pak nesmíme ani druhou stranu vozu, a sice motorový prostor. Jeho obsah by mohl být velkou překážkou evropského úspěchu, diesely se sem již nedostanou. Pro začátek se počítá pouze se dvěma benzinovými a dvěma hybridizovanými agregáty, všechny přitom staví na dvoulitrovém čtyřválci.
Základní motorizace T5 nabídne 250 koní, se kterými bude možné zrychlit na stovku za 6,5 sekundy a dosáhnout průměrné spotřeby 7,2 až 8,1 l/100 km dle nového cyklu WLTP. O chlup výše se pak bude pohybovat provedení T6, jež dostalo do vínku 310 koní. Ve všech případech je jedinou volbou osmistupňová převodovka a platí to i pro verze T6 TwinEngine a T8 TwinEngine. V obou případech jde o plug-in hybridy, z nichž první nabídne 340 koní. V případě druhého pak výkon končí rovnou čtyřstovkou, sprint na stovku tedy zabere pouhých 4,9 sekundy. Nejvyšší rychlost je pak omezena na 250 km/h.
Provedení T8 TwinEngine je ovšem možné ještě obohatit o paket Polestar Engineered, jenž zahrnuje odlišná kola, posílené brzdy a specificky naladěný podvozek. Nejpodstatnější je pak unikátní namapování řídicí jednotky, díky čemuž lze počítat se 415 koňmi. V rámci akcelerace tedy oproti základu ušetříte ještě dvě desetiny.
S touto paletou jde tedy nové Volvo S60 proti konkurenci, jež na diesely zdaleka nezanevřela. A pokud se podíváme na to, jak moc je samo Volvo v Evropě závislé na dieselech, pak lze jen stěží očekávat, že by tato strategie mohla na starém kontinentu zabrat - S60 byla za Popelku už dosud a eliminací dieselů se Švédové dalšímu boji s konkurencí spíše vyhnuli, než že by tím chtěli zabodovat. A nebo máte jiný názor?
Vizuální srovnání nového Volva S60 s konkurencí





Oficiální fotogalerie nového Volva S60
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
13.5.2025Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Autodrom Most bude hostit WorldSBK dalších pět let až do roku 2030 včera 14:00
- Yamaha Tracer 7 a Tracer 7 GT 2026: zážitkové cestování včera 13:22
- Stav šampionátu Superbike před Mostem včera 10:00
- Testy Moto3 a Moto2 v Le Mans 13.5.2025
- Honda CB125F 2026: s novým displejem 13.5.2025
Nejnovější články
Ford zkouší zachránit svůj elektrický propadák s pomocí kdysi slavného fotbalisty. Ví ale ještě někdo, kdo to vůbec je?
před 9 hodinamiJakou ojetou Škodu Octavia zvolit? Podle detailních dat TÜV se ta vůbec nejlepší už pár let nedělá
před 10 hodinamiItalové odhalili protijed na moderní auta. Má motor V8 bez turba, manuál a dokonce zapalovač s popelníkem
včeraElektromobily se stávají finančně neúnosnými i pro služby na sdílení aut, jejich provoz stojí ročně o 185 tisíc víc než u spalovacích vozů
včeraNissan je na tom skutečně zle. Po rekordní ztrátě vyhodí 20 tisíc lidí, zavře 10 továren, zastavil téměř veškerý vývoj
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva