VW Amarok 2017: další upsizingový facelift dostal pod kapotu motor 3,0 V6 TDI

Německý pick-up zamával čtyřválci 2,0 TDI coby nejsilnější pohonné jednotce. Teď může nově dostat do vínku až 224 k a 550 Nm, s vizuálními novinkami.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

VW Amarok 2017: další upsizingový facelift dostal pod kapotu motor 3,0 V6 TDI

2.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

VW Amarok 2017: další upsizingový facelift dostal pod kapotu motor 3,0 V6 TDI

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Německý pick-up zamával čtyřválci 2,0 TDI coby nejsilnější pohonné jednotce. Teď může nově dostat do vínku až 224 k a 550 Nm, s vizuálními novinkami.

Koncern VW Group nám v poslední době dělá radost věcmi, které bychom v dnešní době od tak velké automobilky nečekali. Už v předchozích letech překvapoval věcmi jako facelift Pola GTI s motorem 1,8 TSI a manuálem, v poslední době ale posunů tímto směrem přibývá. Jen v minulém týdnu jsme mohli poinformovat o změnách v nabídce Audi A6 a A7, které dostaly coby základní diesel nový šestiválec, i když je papírově stejně výkonný jako firemní čtyřválec, a dnes si pro změnu můžeme posvítit na facelift Volkswagenu Amarok. Ten počítá s opravdu překvapivou rošádou, neboť motorový prostor opustil turbodiesel 2,0 BiTDI. Na jeho místo pak německá automobilka usadila třílitrový šestiválec.

Zákazníci přitom budou moci vybírat mezi třemi variantami, jenž nabízejí 163, 204 nebo 224 koní. V případě vrcholného modelu lze dále počítat s 550 Nm točivého momentu, což ve srovnání s dosavadními parametry (140 koní a 340 Nm, respektive 180 koní a 420 Nm) představuje podstatné zlepšení. Počítat lze tedy s lepší jízdní dynamikou, nic konkrétního však zatím nezaznělo.

Volkswagen dále dodává, že veškeré tři varianty plní emisní standardy Euro 6, což zrovna u VW nemusí být zase tak samozřejmé... Zpočátku je přitom možné počítat pouze s osmistupňovým automatem a volbou mezi pohonem zadních či všech čtyř kol, posléze by však do nabídky měly dorazit i verze s manuálem. Spotřebu pak automobilka rovněž detailně nevykresluje, pouze zmiňuje, že nejslabší verze má jezdit za 7,6 l/100 km.

Další mechanické změny počítají s příchodem řízení Servotronic s proměnlivým účinkem nebo většími brzdami. V rámci karoserie pak dorazila nová čelní maska s větším množstvím chromu, zrevidovaný nárazník, lehce pozměněné světlomety či větší litá kola. Vzadu pak najdeme nejen nápisy V6 (či v případě některých verzí také 4Motion), ale i zatmavené pozadí lamp.

Uvnitř máme počítat s ergonomičtějšími sedadly nebo zrevidovanou palubní deskou, standardní výbava se pak rozrostla o multikolizní brzdu. Kromě toho Volkswagen za příplatek nabízí i zpětnou kameru. Ceny budou známy blíže k zářijovému zahájení prodeje, očekává se ale základní německá cena za verzi single-cab okolo 25 000 Eur a za prostornější double-cab okolo 30 000 Eur. Na finální ceny si počkejme, pro tuto chvíli dodáme už jen tolik, že tažná kapacita díky novému motoru narostla z 3,2 tun na 3,5 tuny.


VW Amarok 2017: další upsizingový facelift dostal pod kapotu motor 3,0 V6 TDI - 1 - VW Amarok 2017 facelift prvni foto 01VW Amarok 2017: další upsizingový facelift dostal pod kapotu motor 3,0 V6 TDI - 2 - VW Amarok 2017 facelift prvni foto 02VW Amarok 2017: další upsizingový facelift dostal pod kapotu motor 3,0 V6 TDI - 3 - VW Amarok 2017 facelift prvni foto 03VW Amarok 2017: další upsizingový facelift dostal pod kapotu motor 3,0 V6 TDI - 4 - VW Amarok 2017 facelift prvni foto 04
VW Amarok se nově pyšní třílitrovým šestiválcem namísto dvoulitrového čtyřválce

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše