Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW brzdí s plány na ostrý elektromobil, šéf divize zatím netuší, jak ho postavit
5.3.2020 | Petr Prokopec
Když se Volkswagen loni vrhal do velkovýroby elektrických aut, sliboval rovnou i jejich ostré verze. Po půl roce ale přišlo vystřízlivění - základní ID.3 se stále neprodává a verze R nechystá.
Loni v září Volkswagen konečně světu ukázal svůj první vlastní elektromobil postavený na platformě zasvěcené pouze alternativnímu pohonu. Němci tehdy neskrývali nadšení a rovnou avizovali, že do pěti let bude následovat ostré provedení ID.3 R. O půl roku později je ale vše jinak, neboť byť automobilka vyrobila již desítky tisíc exemplářů základního modelu, prodán nebyl jediný. A ještě nějakou dobu tomu rozhodně nebude, neboť stále nebyly vyřešeny problémy se softwarem.
Je tedy skutečně otázkou, zda se standardního Volkswagenu ID.3 dočkáme v původně oznámeném letním termínu. S oním „eRkem“ bychom ale před rokem 2025 počítat neměli rozhodně, alespoň dle slov nejvyššího šéfa sportovní divize značky, legendárního Josta Capita. Ten nově uvedl, že bude trvat ještě nějakou dobu, než plně elektrický model s písmenem R ve znaku uvidíme. Důvodem tentokráte nejsou problémy se softwarem, místo toho Němci jen hledají ten správný způsob, jak s elektromobilem pobavit publikum.
„Bude ještě chvíli trvat, než se elektrického R dočkáme, protože nejprve musíme zjistit, co to je vzrušení pramenící z výkonného elektrického auta, proto pracujeme na eR1. Je odlišné od sportovních modelů, která máme nyní, musíme jej ovšem definovat a upřímně, já to zatím nedokážu,“ uvedl Capito.
„Elektrická auta dovedou ohromit rychlostí v přímém směru, ale to samo o sobě nestačí. Působivý čas potřebný pro akceleraci z klidu na stovku zkrátka v budoucnosti nebude stačit na to, abyste měli vzrušující sportovní vůz,“ dodal šéf VW R.
Nedávno byl také představen Touareg R, který se jako první vůz divize pochlubil plug-in hybridním ústrojím. Elektrifikovaná sportovní cesta tedy v případě Volkswagenu již odstartovala, ovšem nakonec bude zdlouhavější, než loni naznačoval prodejní a marketingový šéf Jürgen Stackmann. Dle Capita se totiž v krátkodobém a střednědobém horizontu bude značka soustředit právě na párování elektromotoru se spalovacím ústrojím.
Touareg R stále může spoléhat na třílitrový šestiválec, do budoucna by ale ostré hybridy měly sázet zejména na přeplňovaný čtyřválec z rodiny EA888. Capito totiž uvádí, že tato pohonná jednotka má stále nemalý potenciál, který bude ještě nějakou chvíli čerpán. A jak dlouho? „Řeknu vám to takhle. Až půjdu do penze, stále bude naživu,“ uvedl jednašedesátiletý expert. V Německu i ve Velké Británii, odkud Capito pochází, se do důchodu chodí v pětašedesáti.
Volkswagen ID.3 R se sice již ukázal na neoficiálních ilustracích, ovšem jeho cesta do reality nakonec bude delší, než bylo loni naznačováno
Zdroj: Car Throttle, Auto Express
Bleskovky
- Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
včera - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024 - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Časový program Le Mans 2024 včera 15:00
- Le Mans - pevná součást kalendáře Grand Prix včera 09:00
- Mash Scrambler 50: retro scrambler pro začátečníky včera 08:00
- Nová pravidla od roku 2027 7.5.2024
- Petr Najman si ze Slováckého okruhu odváží dvě trofeje 7.5.2024
Nejnovější články
- Elektrický supersport Rimacu je propadák a skončí bez nástupce, přiznal šéf. Ani bohatí elektromobily nechtějí
před 28 minutami - Nový Duster se do detailu odhalil jako Renault, při jeho ceně to bude obrovský hit
včera - Američané ukázali nový podvodní dron. Dosud tajná zbraň nahání hrůzu nejen žralokům
včera - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
včera - Land Rover asi zapomněl, kým je a jaký se píše rok. Představil nový 350koňový diesel a osmiválec nahrazující motor V6
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva