Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Multivan PanAmericana se dočkal sériové verze, motorkáře už nepotěší
20.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Multivan PanAmericana dostal do vínku ochranné lemy karoserie, zvýšený podvozek či pohon 4Motion. K mání je i s novým dieselem.
Na loňském autosalonu ve Frankfurtu představil Volkswagen řadu novinek. Mezi nimi figuroval i koncept Multivanu, jenž byl pod názvem PanAmericana uzpůsoben k transportu motocyklů. Mimo to hodlal zájemce ohromit i luxusem, zatímco pod kapotou odváděl svou práci dvoulitrový turbodiesel naladěný na 204 koní a spřažený se sedmistupňovým automatem DSG. Volkswagen přitom již tehdy zmínil, že plánuje limitovanou sériovou produkci tohoto provedení.
Na její příchod jsme si ovšem museli počkat celý rok, přičemž namísto v Paříži bude sériový Multivan PanAmericana debutovat na veletrhu užitkových vozů v německém Hannoveru. Ten startuje za dva dny, k virtuálnímu představení ovšem došlo již dnes. Pokud ovšem patříte mezi zmiňované milovníky jednostopých strojů, pak vás produkční verze asi příliš nepotěší - na motorku uvnitř nově není místo.
Ve všech ostatních ohledech by ale PanAmericana zaujmout mohla, zvláště pokud s ní hodláte vyrážet za dobrodružstvím i mimo zpevněný asfalt. Pro tyto účely zde totiž máme ochranné pláty podvozku vpředu a vzadu, nástavce bočních prahů či lemy ve spodku karoserie, jenž mají vůz chránit před kamínky. Dále došlo ke zvýšení podvozku o 20 milimetrů a instalaci pohonu všech kol 4Motion.
Dovnitř se pro změnu již ve standardu nastěhovalo dvoubarevné čalounění Alcantarou, za příplatek je ovšem možné sáhnout po pravé kůži. Nechybí ani automatická klimatizace Climatronic či hliníkové koberečky napříč celou podlahou, zatímco řidič má k dispozici vyhřívaný volant či ozdobné pedály. K dispozici je přitom hned sedm pohonných jednotek, a sice pět dieselů a dva benziny.
Novinkou v této selekci se stává TDI naladěné na 114 koní, jenž má dle Volkswagenu zaručit ideální kompromis mezi nízkou spotřebou a dobrou dynamikou. Prodej startuje v Německu již nyní, přičemž zákazníci mohou sáhnout nejen po verzi 4Motion, jenž je k dispozici od 54 983,95 Eur (cca 1 486 500 Kč), ale také po variantě s pohonem předních kol (47 552,40 Eur/1 285 300 Kč).
Nový VW Multivan PanAmericana se na rozdíl od konceptu již nezaměřuje na motorkáře, ale spíše na výlety v luxusu mimo zpevněný asfalt
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 9 hodinami - Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 10 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
včera - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
včera - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva