VW nabídne Golf se čtyřválcem, 130 koňmi a spotřebou 4,5 l. Tady jsou detaily

5.5.2017 | Petr Prokopec | 22 příspěvků

Úsporná verze faceliftovaného Golfu 7 skutečně nebude mít diesel a nebude to tříválec. Docela „plnotučný” motor má přesto oslnit skvělou spotřebou.

Před několika málo dny se ve Vídni uskutečnil osmatřicátý ročník motorářského sympozia, kde Volkswagen představil nový litrový tříválec TGI uzpůsobený ke spalovaní zemního plynu. Trochu v jeho stínu se v rakouské metropoli ukázala nová verze 1,5litrové jednotky TSI, které málokdo věnoval pozornost, my jsme ji ale označili za tu důležitější. Představuje totiž budoucnost pohonných jednotek všech kompaktů koncernu VW a pokud jste měli pocit, že je to budoucnost vzdálená, vyvedeme vás z omylu.

Nyní víme, že se tento motor ještě letos objeví pod kapotou nového Golfu BlueMotion, tedy úsporné verze tohoto modelu. Ten dosud používal diesel či tříválec, VW ale míří elektrickým směrem a projeví se to už na této blízké novince. Dostane tedy motor 1,5 TSI, na úsporný model pozoruhodně velkou a výkonnou jednotku, ovšem právě své „jemně hybridní” verzi. Zprvu v té úplně „nejjemnější”, přesto nabídne zajímavé parametry.

Teď známe i konkrétní hodnotu spotřeby resp. emisí CO2. Ty budou činit 104 gramů na kilometr, což odpovídá spotřebě 4,48 litru benzinu na 100 km. Tohle číslo vás nemusí ohromit, ale vypočítáno je už podle nové, náročnější a realističtější normy WLTP a nezapomeňme - bavíme se o autě s „normálním” benzinovým motorem o objemu 1,5 litru, žádném tříválcovém dieselu nebo podobném zvěrstvu.

O dynamice se zatím automobilka nezmiňuje, data spojená s pohonným ústrojím ale do placu dala. Víme tedy, že 1,5litrový čtyřválec byl odladěn na 130 koní, jenž standardně přenáší na přední kola automat DSG. Součástí kompletu je i lithium-iontová baterie, ta však zatím skutečně není určena k jízdě čistě na elektřinu. Místo toho má na starosti palubní elektroniku při vypnutí agregátu.

K deaktivaci pohonné jednotky dochází v rychlostech do 130 km/h, a to okamžitě ve chvíli, kdy řidič sundá nohu z plynového pedálu. Právě v té chvíli přichází ke slovu lithium-iontový akumulátor, který je regulován tzv. Q-diodou. Ta upravuje tok energie mezi touto baterií a standardní olověnou jíž verze BlueMotion sdílí se základním VW Golf.

Právě tento systém se postará o snížení spotřeby skoro o 10 procent, do budoucna (zřejmě až v osmé generaci Golfu) jej navíc má následovat o něco méně „jemné” hybridní řešení se startérem-generátorem, které zvládne i pohyb v nízkých rychlostech a podporu akcelerace, což by mělo spotřebu dále citelně snížit. VW má tohle řešení hotové už dnes, zatím je ale moc drahé s ohledem na konkurenceschopnou prodejní cenu a potřebu koncernu snižovat průměrné emise CO2 kvůli pokutám za nadlimitní hodnoty odváděným EU.

Zahájení prodeje novinky je naplánováno na letošní léto a když už přišla řeč na cenu, dodejme, že ta zatím není známa. Velmi pravděpodobně ale naroste nad 554 900 Kč, za které je dnes k dispozici základní Golf vybavený 1,5litrovým motorem, automatem DSG a úrovní výbavy Comfortline. Ta zahrnuje třeba automatickou klimatizaci či rádio Composition Colour, nikoliv však všechny myslitelné systémy vedoucí ke snížení spotřeby paliva...

VW nabídne Golf se čtyřválcem, 130 koňmi a spotřebou 4,5 l. Tady jsou detaily - 1 - VW Golf 2017 dalsi 15 TSI Evo 01VW nabídne Golf se čtyřválcem, 130 koňmi a spotřebou 4,5 l. Tady jsou detaily - 2 - VW Golf 2017 dalsi 15 TSI Evo 02VW nabídne Golf se čtyřválcem, 130 koňmi a spotřebou 4,5 l. Tady jsou detaily - 3 - VW Golf 2017 dalsi 15 TSI Evo 03VW nabídne Golf se čtyřválcem, 130 koňmi a spotřebou 4,5 l. Tady jsou detaily - 4 - VW Golf 2017 dalsi 15 TSI Evo 04VW nabídne Golf se čtyřválcem, 130 koňmi a spotřebou 4,5 l. Tady jsou detaily - 5 - VW Golf 2017 dalsi 15 TSI Evo 05VW nabídne Golf se čtyřválcem, 130 koňmi a spotřebou 4,5 l. Tady jsou detaily - 6 - VW Golf 2017 dalsi 15 TSI Evo 06VW nabídne Golf se čtyřválcem, 130 koňmi a spotřebou 4,5 l. Tady jsou detaily - 7 - VW Golf 2017 dalsi 15 TSI Evo 07VW nabídne Golf se čtyřválcem, 130 koňmi a spotřebou 4,5 l. Tady jsou detaily - 8 - VW Golf 2017 dalsi 15 TSI Evo 08VW nabídne Golf se čtyřválcem, 130 koňmi a spotřebou 4,5 l. Tady jsou detaily - 9 - VW Golf 2017 dalsi 15 TSI Evo 09VW nabídne Golf se čtyřválcem, 130 koňmi a spotřebou 4,5 l. Tady jsou detaily - 10 - VW Golf 2017 dalsi 15 TSI Evo technical specifications 01VW nabídne Golf se čtyřválcem, 130 koňmi a spotřebou 4,5 l. Tady jsou detaily - 11 - VW Golf 2017 dalsi 15 TSI Evo technical specifications 02
Nový VW Golf BlueMotion chce jezdit za 4,5 l/100 km, k čemuž mu má dopomoci lithium-iontová baterie pohánějící palubní elektroniku při odpojení 1,5litrové pohonné jednotky. V tabulkách si můžete projít technické parametry aktuálně prodávaného modelu s motorem 1,5 TSI o výkonu 150 koní

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 22 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama