Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW odhalil revoluční platformu. Lidem má přiblížit dnes nedostupně drahá auta
18.9.2018 | Petr Prokopec
Volkswagen říká, že tato technika může změnit svět a přehánět nemusí. Však kdo dnes dokáže nabídnout za cenu dieselu elektrické auto s online updaty, jako má Tesla, a dojezdem 330 km?
Koncern VW již nějakou tu chvíli naznačuje, že to s elektrifikací svých aut myslí smrtelně vážně. Dnes dal jasně najevo, že nezůstává jen u řečí a v San Francisku odhalil dlouho očekávané Audi e-tron. SUV zamíří do prodeje v příštím roce, jako první z dvanácti elektrických aut, jež značka se čtyřmi kruhy ve znaku uvede během příštích sedmi let. Zajímavé přitom je, že druhou novinku máme očekávat již za necelé dva měsíce.
Audi v souvislosti s debutem elektrického SUV uvedlo, že již do Los Angeles přiveze další model, e-tron GT. Název sice může svádět k příbuzenskému vztahu mezi oběma vozy, realita je ale jiná. Aktuálně odhalený e-tron užívá existující platformu MLB určenou primárně pro vozy se spalovacími motory. Chystaná novinka však dostane do vínku zcela novou architekturu vyvíjenou ve spolupráci s Porsche.
Tím však aktivity na poli elektrickém pro koncern nekončí. Kromě debutu Audi e-tron VW odhalil také detaily k další platformě určené pro elektrické vozy. A právě tak je přelomová. Nese označení MEB a v případě Volkswagenu poslouží rodině modelů I.D. První z nich bude hatchback, na jehož odhalení dojde v příštím roce. V ten moment odstartují i předobjednávky, na realizaci dodávek ale dojde až v roce 2020.
Automobilka naznačila, že prvotina bude zpočátku disponovat pouze jedním elektromotorem a tedy pohonem zadních kol. Stát by měla zhruba stejně jako lepší dieselový Golf, tedy něco přes 600 tisíc korun. To je výrazně méně než v případě současné elektrické verze hatchbacku jménem e-Golf, vůči které má Volkswagen I.D. nabídnout i působivější dojezd. Základ přitom počítá s 330 km, dojezd vyšších verzí zatím obestírá tajemství.
VW počítá s tím, že baterie zakomponované v podlaze budou složeny z individuálních modulů, jejichž počet ovlivní dojezd. O dobíjení se postarají rychlodobíjecí stanice, která při výkonu 125 kW zvládne 80procentní kapacitu akumulátorů za 30 minut. Druhou možností bude domácí Wallbox vyžadující 8 hodin. Baterie navíc mají garantovanou kapacitu 70 % i po sedmi letech užívání, poté je můžete vyměnit celé či jen zčásti.
Šéf divize E-Mobility Christian Senger rovněž dodal, že klesající cena baterií povede ke zlepšení dostupnosti elektromobilů. O to se ostatně postará i menší počet komponentů, jimiž bude chystaný Volkswagen I.D. disponovat oproti vozů se spalovacím ústrojím. A aby toho nebylo málo, Němci počítají s tím, že benzinová a dieselová auta budou pozvolna zdražovat, a to kvůli komplexním anti-emisním systémům.
Díky tomu by prý po roce 2020 nemusely být třeba dotace, místo toho si začnou elektromobily obhajovat svou existenci bez politické asistence. Značka doufá, že hned s příchodem nové dekády se jí povede prodat 100 tisíc exemplářů I.D. Již v roce 2021 má ovšem produkce narůst na 1 500 kusů denně, tedy na 550 tisíc ročně. Plán pak počítá s prodejem 1 milionu elektromobilů během roku 2025.
Otázkou samozřejmě zůstává infrastruktura, která je stejně jako cena vozu pro zákazníky stěžejní. VW sice tvrdí, že jen do roku 2020 by po celé Evropě mělo vyrůst 2 400 dobíjecích míst, nicméně jaký vliv to bude mít na elektrické rozvody měst, zatím nikdo nikde nezmínil. A teď nemluvíme jen o Volkswagenu, automobilka na daném cíli pracuje s Fordem, Mercedesem i BMW.
Uvidíme tedy, zda ze zákaznického pohledu bude budoucnost stejně růžová, jakou ji VW aktuálně maluje. Dealery ale taková pozitiva nečekají, neboť dle Sengera poklesne nutnost tak častých návštěv servisů, jako je tomu u aut se spalovacím motorem. Automobilka navíc počítá s tím, že všechny elektromobily budou konstantně napojeny na internet a tedy po vzoru Tesly aktualizovány online.
Lze pak již jen dodat, že výroba koncernových elektrických aut nebude probíhat jen v německých továrnách ve Zwickau, Braunschweigu, Salzgitteru a Kasselu, ale také v Číně a v Severní Americe. Kromě toho se počítá také s Mladou Boleslaví, kde bude od roku 2020 montována produkční verze konceptu Vision E na této platformě. O dva roky později ale má ze stejných linek sjíždět také hatchback s alternativním pohonem.
Volkswagen dnes odhalil podrobnosti týkající se platformy MEB, která bude podepírat desítky koncernových elektromobilů
Bleskovky
- 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera - Tento stroj vypadá jako přívěs za Cybertruck, je to ale spása pro Česko. Sám hledá a opravuje díry v silnicích
26.3.2024
Nejčtenější články
- Toyota ukázala nové řešení, které má zachránit spalovací motory, vzduch od CO2 dokonce čistí
28.2.2024 - Ruská Volha se skutečně vrátí, toto bude její první nový model
28.2.2024 - Red Bull vyvinul nejrychlejší kamerový dron světa pro úchvatné letecké záběry F1, jen ten stačí Maxi Verstappenovi
28.2.2024 - Dacia si dál nechává od elektrifikace odstup, Sandero nebude ani trochu elektrické, dokud nebude muset
28.2.2024 - A hned je bezpečno: Nový skrytý radar „vydělal” během prvních 11 dnů provozu přes 2,5 milionu Kč
28.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva