Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW odhalil své plány pro příští rok. Bude zásadní, přijde nové logo, Golf i zaměření
7.12.2018 | Petr Prokopec
Jistě největší změny za několik posledních dekád čekají v roce 2019 Volkswagen. S tolika novinkami není přehnané říci, že nezůstane kámen na kameni.
Příští rok bude pro Volkswagen velmi náročný, a nikoliv jen proto, že automobilce vyvstala nová konkurence v koncernových vodách v podobě Škody Scala - to berte jen jako humornou vsuvku. Stěžejní bude zahájení elektrické éry, stejně jako příchod osmé generace kultovního modelu Golf a konec současného loga. Podle prodejního šéfa Jürgena Stackamanna by tyto události měly být natolik zásadní, že VW konečně bude moci udělat tlustou čáru za dieselovým skandálem, který výraznou měrou poškodil reputaci Němců i samotných pohonných jednotek.
„Po Golfu dorazí I.D., pro Volkswagen se tak jedná o začátek nové éry. I.D. bude prvním z elektrických vozů s plnou konektivitou a jako takový poslouží jako symbol nového Volkswagenu,“ uvedl Stackmann. Zároveň dodal, že příchod elektrického hatchbacku bude mít nemalý vliv také na prodejní politiku značky. Vůz totiž bude možné pořídit online. Této strategie přitom využije větší část zákazníků, ne-li všichni, a to minimálně ze začátku. S modelem I.D. totiž Volkswagen spustí také online rezervační program po vzoru Tesly.
Elektrická novinka bude stát na modulární platformě MEB, jíž budou využívat i další koncernové vozy s alternativním pohonem. Díky tomu chce Volkswagen srazit ceny na dosažitelnou úroveň a zároveň zajistit, že už lidé elektrifikaci přestali valné většiny odmítat. Značka proto logicky očekává nemalé registrace a tomuto zájmu již nyní přizpůsobuje svou výrobní síť. Továrny v Emdenu, Zwickau a Hannoveru tak již prochází rekonstrukcí, aby byly schopné produkovat vozy s elektrickým ústrojím namísto konvenčního spalovacího.
I přes výrazné zaměření na elektrifikaci však značka neopomíná ani kmenové portfolio, které se příštím rokem navíc začne zahušťovat. Kromě již zmiňované osmé generace Volkswagenu Golf totiž dorazí i kompaktní crossover T-Cross postavený na bázi modelu Polo, stejně jako T-Roc Cabrio. Očekávat pak můžeme i čtyři novinky zaměřené na Čínu, čímž se jen potvrzuje význam tohoto trhu. VW je ostatně díky spolupráci s BAIC v Pekingu a SAIC v Šanghaji nejlépe prodávanou zahraniční značkou v Číně.
Dá se přitom očekávat, že jakkoliv se největší trh světa aktuálně poněkud zasekl, podíl Volkswagenu by do budoucna mohl ještě narůst - mezi oněmi čtyřmi novinkami je totiž i T-Cross s prodlouženým rozvorem. Ten pak ostatně nebude vyráběn pouze v Číně, ale rovněž v Brazílii. Spojené státy se pro změnu dočkají modernizace Passatu, stejně jako zbytek světa. Globální model se však vůči tomu americkému, jenž je technicky jednodušší a tudíž levnější, bude lišit, i když spíše mechanicky než vizuálně.
Zatímco všechny tyto novinky byly do jisté míry ohlášené a nejsou tedy převratné, svými dalšími slovy Stackmann doslova překvapil. Prodejní šéf značky totiž uvedl, že do budoucna budou s manuální převodovou spojeny pouze základní motorizace. V případě Volkswagenu Golf tedy půjde víceméně jen o litrový tříválec, všechny ostatní pohonné jednotky budou spárované s automatem. VW by díky tomu měl do roku 2022 zredukovat počet nabízených motorizací o čtvrtinu.
Tímto krokem hodlá Volkswagen nemalou měrou ponížit emise, které aktuálně rostou kvůli stále menší oblibě dieselů. Pokles zájmu o ně přitom vedl k neočekávanému navýšení produkce 1,5litrového benzinového čtyřválce, což pomalu vedlo ke kolapsu dodavatelů. Původně se totiž počítalo s produkcí půl milionu kusů ročně, nicméně montážní linky nakonec chrlí trojnásobné množství. I tato jednotku by přitom do budoucna měl doprovázet jen automat.
Zmínit pak již jen můžeme, že redukce v nákladech nebude dosažena pouze snížením počtu nabízených motorizací, ale ještě větším rozšířením modulární platformy MQB. Ta v současnosti podpírá 60 procent aut, do budoucna však půjde dokonce o 80 procent. V souladu s tím se pak má zvýšit prodejní marže značky na 6 procent. Dle Stackmanna přitom tohoto cíle bude dosaženo již v roce 2022, tedy o tři roky dříve, než bylo plánováno, a to navzdory investicím do elektrifikace.
Plány a cíle Volkswagenu jsou tedy jasné. Zda se je podaří naplnit, je samozřejmě ve hvězdách - už jen s ohledem na nejistotu, se kterou je aktuálně spojován čínský trh. Navíc ani ona elektromobilita nemusí být ze zákaznického pohledu tak dostupná, jak si automobilka myslí. Jistá je tak vlastně pouze jedna věc, a sice pozvolný ústup manuálních převodovek. Zrovna v tomto případě bychom ale byli raději, kdyby právě toto téma bylo obestřeno největšími nejasnostmi...
Volkswagen se pochlubil první ilustrací chystané osmé generace Golfu
Posloužit můžeme špionážními záběry z Číny, které zjevně ukazují skutečné auto
Novinek ale bude v příštím roce více...
...a zařadí se mezi ně i nové logo, zde můžeme vidět jeho dosavadní evoluci
Nejzásadnější novinkou ale bude asi produkční verze elektrického hatchbacku I.D.
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Mistr světa Bagnaia tvrdí muziku v Jerezu včera 16:23
- Pátek v Jerezu - Moto2: 1. Roberts, 13. Salač včera 15:49
- Úvod v Jerezu: Na čele bratři Marquezové, 7. Pedrosa včera 11:30
- Nová pravidla MotoGP od sezóny 2027 včera 10:42
- Pre Jerez 25.4.2024
Nejčtenější články
- Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
29.3.2024 - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
29.3.2024 - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
29.3.2024 - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
29.3.2024 - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
29.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz