Reklama

Nový Volkswagen Golf s přídí většího Arteonu moc dobře nevypadá

Mohlo by se zdát, že použití jinak atraktivních čelních partií Arteonu u jakéhokoli dalšího modelu VW povede k úspěchu, takto stylizovanému Golfu ale nesluší. Naštěstí tak vypadat nemusí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nový Volkswagen Golf s přídí většího Arteonu moc dobře nevypadá

9.10.2018 | Petr Prokopec

Mohlo by se zdát, že použití jinak atraktivních čelních partií Arteonu u jakéhokoli dalšího modelu VW povede k úspěchu, takto stylizovanému Golfu ale nesluší. Naštěstí tak vypadat nemusí.

Nástupce Škody Rapid evidentně nebude jedinou kompaktní novinkou koncernu VW, kterou můžeme očekávat ještě letos. Do konce roku se má totiž světu představit i osmá generace Volkswagenu Golf. Jakkoliv ovšem oba vozy půjdou nově proti sobě, každý zkusí zákazníka oslovit trochu jiným způsobem. Český zástupce totiž sice přepřáhne na modulární platformu MQB, půjde však o současnou verzi, díky které bude možné udržet pořizovací cenu na přijatelné úrovni.

Němci oproti tomu počítají s evoluční variantou modulární architektury, jenž bude sama o sobě vážit méně než ta stávající. Postarat se o to má větší podíl odlehčených materiálů, zejména pak hliníku a vysokopevnostní oceli. Volkswagen totiž potřebuje vykompenzovat osazení všech čtyřválců hybridní technikou. Základem přitom budou mildhybridy, jenž disponují 48voltovým elektrickým systémem, lithium-iontovou baterií a integrovaným startérem/generátorem.

Zajímavé přitom je, že Volkswagen hodlá elektrifikovat rovněž dieselové agregáty, a to podobným způsobem. Jen bude použit 12voltový elektrický okruh. Spotřeba by pak tímto způsobem měla zamířit o 10 procent dolů, tedy pod čtyři litry na sto kilometrů. Podstatné přitom je, že daný údaj již odpovídá nové metodice WLTP a tudíž máte šanci jej skutečně dosáhnout také v reálném světě.

O stupeň výše již budou stát plug-in hybridy, v jejich případě však spalovací agregát počítá pouze s vonnějšími oktany. Současná jedna-čtyřka přitom bude nahrazena modernějším 1,5litrovým čtyřválcem, výkon soustavy tak naroste na 220 koní. Kromě toho ovšem Volkswagen hodlá spárovat s elektromotorem i dvoulitrovou jednotku, ovšem pouze u sportovní varianty GTI.

Je samozřejmě otázkou, zda toto provedení dorazí rovněž v příštím roce, aktuálně na to ale příliš nesázíme. Přeci jen Volkswagen čeká v rámci motorového prostoru dodatečný vývoj. Kombinace dvoulitru a elektromotoru má totiž nabídnout nějakých 300 koní. Ještě o sto či stopadesát výše pak zamíří Golf R, prý s šestiválcovým motorem. Jakkoli se ani nám tyto spekulace nezdají být pravděpodobné, nezapomínejme, že rozmach hybridizace umožní poslat papírovou spotřebu na minimum i v případě objemných motorů.

Tyto verze ovšem budou tvořit vrchol nabídky, přičemž „eRko“ lze očekávat až někdy po příchodu nové dekády. Spodní spektrum pak obsadí litrový tříválec s 95 a 115 koňmi, který se jako jediný bude muset obejít bez pomoci elektrické energie. Ta se má přitom u jedna-pětky se 130 či 150 koňmi zasloužit o 0,3litrovou úsporu paliva při „plachtění“, stejně jako umocní akceleraci.

Jen u modernizace motorového prostoru ovšem nezůstane, Volkswagen se nemalou měrou hodlá zaměřit také na asistenční technologie. Počítat tedy lze se semi-autonomním řízení, které zvládne jízdu kupříkladu v zácpách. Krom toho se ale vůz přizpůsobí třebas různým členům rodiny, neboť bude spárován s jejich mobilem a již předem tak přenastaví třeba sedadla, volant či osvětlení.

Veškeré tyto prvky bude možné nastavovat samozřejmě i manuálně, ovšem velmi pravděpodobně již nikoliv pomocí tlačítek. Jejich úlohu mají převzít dotykové displeje, stejně jako ovládání hlasem nebo za pomoci gest. VW rovněž přivede do hry i rozšířený head-up displej se dvěma úrovněmi promítání informací - jednou přímo před sklem, druhou pár metrů před vozem na silnici.

Kromě modernější techniky kabina zároveň nabídne i více místa k sezení, zvláště pak u kombi verze Variant. Ještě nedávno se přitom spekulovalo, že ta vůbec nedorazí a její klientelu převezme Škoda. Dle nových informací se jí ale nakonec dočkáme, i když až v roce 2020. Fanoušky ale za trpělivost odmění ještě větší praktičností, oproti hatchbacku má totiž její rozvor narůst o 50 milimetrů.

Jak je tedy patrné, osmá generace Volkswagenu Golf opravdu nebude jen výraznějším faceliftem. O tom svědčí ostatně i výše investice do vývoje pohybující se okolo 1,8 miliardy Eur (cca 46,4 mld. Kč). Výroba odstartuje dle oficiálního potvrzení již příští rok v červnu, pročež za rok touto dobou již budou první exempláře jezdit po silnicích.

Raději ovšem doufáme, že se jejich čelní partie nebudou podobat počítačovým retuším, s nimiž se aktuálně vytasil Kleber Silva. Ten totiž nový Golf vyvedl ve stylu jeho dražších sourozenců Arteon a Touareg, což nezní špatně. Zejména výrazná chromovaná čelní maska, na níž navazují poměrně mohutné světlomety pozvolna přecházející v boční linii Tornado, vypadají u větších modelů dobře, Golfu v této podobě ale moc nesluší.

Auto jako celek vypadá poněkud lacině a bez hranatějších linií a typického tlustého C-sloupku vlastně ani ne moc „golfově”. Zezadu pak připomíná spíše produkty francouzských či korejských automobilek, což také není cesta, kterou by od Němců šlo očekávat. Ti znovu budou chtít oslovit maximum zákazníků, takže očekávejme konzervativnější cestu spíše pilující současný styl, jako ostatně skoro pokaždé.

Nový Volkswagen Golf s přídí většího Arteonu moc dobře nevypadá - 1 - VW Golf VIII 2019 nove neoficialni ilustrace 01Nový Volkswagen Golf s přídí většího Arteonu moc dobře nevypadá - 2 - VW Golf VIII 2019 nove neoficialni ilustrace 02
Osmá generace Volkswagenu Golf se ukázala na nových neoficiálních ilustracích. V reálu ji prý uvidíme ještě letos, nejspíše ale s trochu jinou vizáží

Zdroj: Kleber Silva@Behance

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama