Zenos E10 S v sériové verzi dostal i čelní sklo, stovka za 4 s zůstává

Lehoučká okruhová hračka, která i díky 253 koním zvládne stovku velmi rychle, zamíří do prodeje s vyhřívaným čelním sklem. Cena zůstává stejná.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Zenos E10 S v sériové verzi dostal i čelní sklo, stovka za 4 s zůstává

15.1.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Zenos E10 S v sériové verzi dostal i čelní sklo, stovka za 4 s zůstává

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Lehoučká okruhová hračka, která i díky 253 koním zvládne stovku velmi rychle, zamíří do prodeje s vyhřívaným čelním sklem. Cena zůstává stejná.

Další ze zástupu malých britských automobilek, značka Zenos, odhalila produkční verzi svého druhého a silnějšího modelu, nazvaného E10 S. Tento stroj se ukázal již vloni v září, od té doby však doznal změn směrem k větší praktičnosti. Největší novinkou je čelní sklo, které se zejména ve vlhké Británii bude docela hodit. Také proti případným mouchám nebudete potřebovat helmu. Střechu tady ale stále nečekejte, takže před průtrží mračen bude pořád nejlepší se schovat pod mostem nebo na benzince. Sklo je ale z nějakého důvodu vyhřívané.

V útrobách se toho od září moc nezměnilo, stále tu je dvoulitr Ford, který díky turbodmychadlu posílá na zadní sedmnáctipalcová kola 253 koní a 400 Nm přes manuální šestikvalt, které rozhýbají tento stroj na stovku za 4 vteřiny a skončí v rozletu na 217 km/h. Dá se čekat nízká hmotnost - stroj váží jen 725 kilogramů díky šasí z recyklovaného karbonu, termoplastu a hliníku.

Stejná zůstává také cena 29 995 liber, tedy současným kurzem asi 1,06 milionu korun. Prodej v Británii s volantem na pravé straně je jistotou, verze pro zbytek Evropy už méně. Nakolik by byla firma schopna přestěhovat volant doleva zakázkově, nevíme, ale dá-li se očekávat ruční výroba, neměl by to být takový problém. Za patřičný příplatek, pochopitelně. Stále také platí vpuštění na trh v březnu tohoto roku, tedy tak akorát, abyste stihli letošní okruhovou sezónu.

Značka Zenos, třebaže neznámá, však slibuje docela hodně. Jejím zakladatelem je bývalý šéf Caterhamu a k vývojářům se řadí bývalí inženýři jak Caterhamu, tak i Lotusu. Tyto dvě značky jsou synonymem pro potěšení z jízdy na okruhu, takže se dá více než očekávat, že produkt Zenosu bude podobně zaměřený a že se mu na okruhu bude velmi líbit. Podle Steva Sutcliffa z britského Autocaru, který řídil prototyp atmosférického E10, to je stroj, ve který se Lotus Elise měl vyvinout, ale neudělal to, jak se můžete podívat na starším videu z okruhu Brands Hatch níže.


Zenos E10 S v sériové verzi dostal i čelní sklo, stovka za 4 s zůstává - 1 - zenos e10 s s celnim sklem 01Zenos E10 S v sériové verzi dostal i čelní sklo, stovka za 4 s zůstává - 2 - zenos e10 s s celnim sklem 02Zenos E10 S v sériové verzi dostal i čelní sklo, stovka za 4 s zůstává - 3 - zenos e10 s s celnim sklem 03Zenos E10 S v sériové verzi dostal i čelní sklo, stovka za 4 s zůstává - 4 - zenos e10 s s celnim sklem 04Zenos E10 S v sériové verzi dostal i čelní sklo, stovka za 4 s zůstává - 5 - zenos e10 s s celnim sklem 05Zenos E10 S v sériové verzi dostal i čelní sklo, stovka za 4 s zůstává - 6 - zenos e10 s s celnim sklem 06Zenos E10 S v sériové verzi dostal i čelní sklo, stovka za 4 s zůstává - 7 - zenos e10 s s celnim sklem 07
Čelní sklo přineslo Zenosu E10 S více praktičnosti a také jeho vzhled trochu přiblížilo normálnímu autu

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše