Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Zenos E10 S v sériové verzi dostal i čelní sklo, stovka za 4 s zůstává
15.1.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Lehoučká okruhová hračka, která i díky 253 koním zvládne stovku velmi rychle, zamíří do prodeje s vyhřívaným čelním sklem. Cena zůstává stejná.
Další ze zástupu malých britských automobilek, značka Zenos, odhalila produkční verzi svého druhého a silnějšího modelu, nazvaného E10 S. Tento stroj se ukázal již vloni v září, od té doby však doznal změn směrem k větší praktičnosti. Největší novinkou je čelní sklo, které se zejména ve vlhké Británii bude docela hodit. Také proti případným mouchám nebudete potřebovat helmu. Střechu tady ale stále nečekejte, takže před průtrží mračen bude pořád nejlepší se schovat pod mostem nebo na benzince. Sklo je ale z nějakého důvodu vyhřívané.
V útrobách se toho od září moc nezměnilo, stále tu je dvoulitr Ford, který díky turbodmychadlu posílá na zadní sedmnáctipalcová kola 253 koní a 400 Nm přes manuální šestikvalt, které rozhýbají tento stroj na stovku za 4 vteřiny a skončí v rozletu na 217 km/h. Dá se čekat nízká hmotnost - stroj váží jen 725 kilogramů díky šasí z recyklovaného karbonu, termoplastu a hliníku.
Stejná zůstává také cena 29 995 liber, tedy současným kurzem asi 1,06 milionu korun. Prodej v Británii s volantem na pravé straně je jistotou, verze pro zbytek Evropy už méně. Nakolik by byla firma schopna přestěhovat volant doleva zakázkově, nevíme, ale dá-li se očekávat ruční výroba, neměl by to být takový problém. Za patřičný příplatek, pochopitelně. Stále také platí vpuštění na trh v březnu tohoto roku, tedy tak akorát, abyste stihli letošní okruhovou sezónu.
Značka Zenos, třebaže neznámá, však slibuje docela hodně. Jejím zakladatelem je bývalý šéf Caterhamu a k vývojářům se řadí bývalí inženýři jak Caterhamu, tak i Lotusu. Tyto dvě značky jsou synonymem pro potěšení z jízdy na okruhu, takže se dá více než očekávat, že produkt Zenosu bude podobně zaměřený a že se mu na okruhu bude velmi líbit. Podle Steva Sutcliffa z britského Autocaru, který řídil prototyp atmosférického E10, to je stroj, ve který se Lotus Elise měl vyvinout, ale neudělal to, jak se můžete podívat na starším videu z okruhu Brands Hatch níže.
Čelní sklo přineslo Zenosu E10 S více praktičnosti a také jeho vzhled trochu přiblížilo normálnímu autu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové na MotoForum.cz
- IDM letos bez Michala Práška 17:23
- Sedmitýdenní přestávka je přerušena testy 10:00
- V pátek začíná na Sachsenringu šampionát IDM včera 10:34
- Filip Salač si ze Španělska veze 5 bodů včera 10:15
- König testoval 3 dny v Mostě včera 10:00
Nejnovější články
- Bizarní nová Lancia Ypsilon se začala prodávat. Oproti předchůdci má kontroverzní nejen vzhled, ale i ceny
před 5 hodinami - Dekádu staré elektromobily zažívají předčasnou smrt v chudobě, majitelka se zbavila Tesly původně za miliony jen za 58 tisíc
před 7 hodinami - Číňané pro své komunistické pohlaváry zkopírovali Bentley a Rolls-Royce do jednoho auta, chtějí ho prodávat i ve světě
před 8 hodinami - VW si dal stranou 23 miliard, aby mohl přistoupit k bleskovému propouštění, o práci má přijít okolo 20 tisíc lidí
před 10 hodinami - Aston Martin dál odmítá elektromobily i hybridy, místo toho odhalil nové dvanáctiválcové biturbo s 835 koňmi
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 05.02. 22:38 - Eda
- Volkswagen obecne 05.02. 20:02 - Snowman000
- Octavia 3, golf, passat, leon, focus - benzín, cca 2016 05.02. 18:59 - Snowman000
- S větrem ve vlasech.... 05.02. 18:50 - Brus
- Jednostopé okénko 05.01. 22:15 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.30. 14:54 - jarka
- BMW Divize 04.30. 14:15 - pavproch
- Politický koutek 04.29. 21:51 - řidičBOB