Zenos eviduje již 23 záloh na model E10, chystá i výrobu roadsteru E11 a kupé E12

První model nové britské značky nemůže na silnice všude. Chystaná expanze to však změní, přičemž reflektovat bude i tvrdší emisní normy.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Zenos eviduje již 23 záloh na model E10, chystá i výrobu roadsteru E11 a kupé E12

30.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Zenos eviduje již 23 záloh na model E10, chystá i výrobu roadsteru E11 a kupé E12

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

První model nové britské značky nemůže na silnice všude. Chystaná expanze to však změní, přičemž reflektovat bude i tvrdší emisní normy.

V posledních letech dochází u malých sportovních automobilek k zajímavému vývoji. Ty známé jako třeba Gumpert nebo Wiesmann totiž namísto zákazníků přitahují spíše insolvenční správce, zatímco ty zcela nové mají minimálně na příští roky budoucnost jistou. Příkladem budiž třeba mexický VÜHL nebo britský Zenos, o kterém bude řeč dnes. Nová značka totiž jen pár dní po debutu svého prvního modelu E10 oznámila, že zálohu již složilo třiadvacet kupců, což je vcelku úctyhodný výsledek, zvláště, když své vozy uvidí tato klientela až někdy v příštím roce.

Na druhou stranu, již jméno šéfa nové značky musí zejména na britských ostrovech budit dojem jistoty - Ansar Ali velmi dlouho působil v Caterhamu. Oproti bývalému působišti přitom nyní může nabídnout pohlednější karoserii, která na rozdíl od moderní Sedmičky nabízí i dostatečný počet aerodynamických prvků. Výkon 200 koní, který produkuje dvoulitr Duratec od Fordu, tak půjde lépe využít.

Jen u tohoto modelu se ovšem značka nehodlá zaseknout. Jak je známo, v roce 2016 by měl dorazit také roadster E11 a dva roky po něm kupé E12. Všechny přitom dostanou odlehčenou platformu, která počítá s hliníkovými profily a středovým tunelem z recyklovaného karbonu. Z prvotiny pak budou převzaté i pěti- a šestistupňový manuál, motor se ale zřejmě bude lišit. I když logo Fordu na něm zůstane.

Cena by pak měla narůst nad 24 995 GBP (cca 825 000 Kč), což je částka, za kterou je k mání model E10. Ansar Ali přitom dodává, že tato suma byla nastavena tak, aby vzbudila dostatečnou pozornost. Zároveň však má reflektovat fakt, že primárním domovem Zenosu E10 budou okruhy. Vůz má totiž jen individuální posvěcení úřadů, na jehož základě může na silnice jen v Británii a pár dalších státech Evropy.

V případě roadsteru E11 a kupé E12 bychom se ovšem již měli dočkat plné homologace. Plnit přitom mají i emisní normy Euro 6, přestože zaměřovat se i nadále budou hlavně na řidič, a to od pozice pedálů přes posez za volantem až po výhled z vozu. Očividně je tedy nač se těšit, přičemž jen doufáme, že slovo „bankrot“ se této firmě vyhne.


Zenos eviduje již 23 záloh na model E10, chystá i výrobu roadsteru E11 a kupé E12 - 1 - Zenos E10 nova sada 01Zenos eviduje již 23 záloh na model E10, chystá i výrobu roadsteru E11 a kupé E12 - 2 - Zenos E10 nova sada 02Zenos eviduje již 23 záloh na model E10, chystá i výrobu roadsteru E11 a kupé E12 - 3 - Zenos E10 nova sada 03Zenos eviduje již 23 záloh na model E10, chystá i výrobu roadsteru E11 a kupé E12 - 4 - Zenos E10 nova sada 04Zenos eviduje již 23 záloh na model E10, chystá i výrobu roadsteru E11 a kupé E12 - 5 - Zenos E10 nova sada 05Zenos eviduje již 23 záloh na model E10, chystá i výrobu roadsteru E11 a kupé E12 - 6 - Zenos E10 nova sada 06
Zenos E10 již zaujal 23 zákazníků, kteří neváhali složit zálohu. Vůz přitom dostanou až v příštím roce

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.