Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Jaguar XE s dvoulitrem je nejúspornější Jaguar historie, přitom má až 180 koní
25.9.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+ video) Britská divoká kočka přidala nové informace k dvoulitrovému dieselu Igenium. Nejúspornější jednotka disponuje 163 či 180 koňmi.
Bylo by nám velice divné, kdyby si Jaguar odbyl premiéru nového sedanu XE jen vypuštěním nejdůležitějších informací a oficiální sady fotografií. Proto se nelze divit, že do pařížského ohniště krátce před zahájením přilévá hořlavinu v podobě podrobnějších zpráv k novému turbodieselu Igenium, který z něho udělal historicky nejúspornější model značky.
Nový rival pro BMW řady 3 a Mercedes třídy C přiváží pod kapotou dvoulitrový čtyřválcový nízkoemisní vznětový motor přeplňovaný turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek turbíny a vstřikováním common-rail. A hned zpočátku se objeví ve dvou provedeních. To slabší s výkonem 163 koní, které do ovzduší emituje 99 g CO2 na kilometr, konzumuje podle technických dat normovaných 3,7 l/100 km. Že taková realita nebude, o tom snad není třeba polemizovat.
V případě základní motorizace dosahuje maximální točivý moment na hodnotu 380 Nm, které jsou řidiči k dispozici mezi 1 750 až 2 500 otáčkami, přičemž silnější 180koňová verze dosahuje ve stejném rozmezí 430 Nm a to opět pouze s jedním turbem. V jejím případě se emise CO2 vyšplhaly na 109 gramů, což odpovídá nárůstu průměrné spotřeby nad čtyři litry. Nový agregát bude ve velkém sjíždět z linek nového výrobního závodu v britském West Midlands, do kterého automobilka investovala neskutečné množství peněz.
Jaguar se kasá, že hliníková jednotka Igenium i4 splňuje Euro 6 a má nejen velmi nízké tření, které vede k minimalizaci ztrát, ale také se prý vyznačuje výtečnou odezvu na sešlápnutí plynu. U motoru ještě zmíníme například speciální úchyty vačky, variabilní časování výfukových ventilů, selektivní katalyzátor (SCR) s nutností dolévat AdBlue nebo systém chlazení cirkulujících výfukových plynů pracující s nízkým tlakem (nízkotlaký EGR). Zbytek zjistíte z přiloženého videa a snímků.
Zajímavější je fakt, že obě výkonové varianty bude možné kombinovat jak se šestistupňovou manuální, tak i osmistupňovou automatickou skříní, což zajistí ideální individualizace dle vkusu každého zákazníka. Celkově budou mít zájemci na výběr sedm kombinací, z čehož vyplývá, že silnější benzinový oturbený dvoulitr GTDI bude k mání jen s automatem. U něho se můžeme těšit na 200 a 240 koní (při 5 500 ot./min), respektive 280 a 340 Nm (1 750 - 4 000 ot./min).
Pro fajnšmekry pak dobře poslouží verze S s vidlicovým přeplňovaným šestiválcem, který bude ze tří litrů na zadní kola posílat 340 koní a až 450 Nm. Tu by později podle posledních informací mohla ještě doplnit ostřejší verze, pro kterou je vyhrazen termín premiéry na rok 2016. Další informace včetně cen a dynamických parametrů pro nás Jaguar chystá do Paříže.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014.
Jaguar přiveze do paříže model XE rovnou s nejúspornějším motorem Igenium. Ten je k mání s výkonem 163 i 180 koní, automatem i manuálem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nejnovější články
- Údajně revoluční čínské baterie pro elektromobily až tak revoluční nejsou, i proto je Nio nikomu neprodá
před 2 hodinami - Uctívaný nezničitelný kombík Mercedesu se dá koupit skoro nejetý po 1. majiteli, stojí pakatel díky kosmetické vadě
před 3 hodinami - Automobilka Tesla žaluje výrobce baterií Tesla kvůli zneužití jejího jména, ale kdo na něj má vlastně právo?
před 5 hodinami - Náklady na provoz elektromobilů dramaticky převyšují ty spojené s provozem spalovacích aut, říká konečně komplexní studie
včera - Zapomenutá silniční stíhačka od Peugeotu se ze z nouze ctnosti stala cenností, dodnes krásné kusy stojí majlant
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 05.05. 10:44 - Truck Daškam
- Politický koutek 05.05. 08:48 - jerry
- Elektromobily a vse kolem nich 05.05. 07:11 - honziss
- audi A4 2023 2.0 tfsi 110kw , automat 05.04. 17:59 - Filip
- S větrem ve vlasech.... 05.04. 15:12 - pavproch
- Rychlodotazy 05.04. 15:07 - pavproch
- Volkswagen obecne 05.04. 00:53 - mattonecz
- BMW Divize 05.03. 08:37 - pavproch