Lehčí a tužší než ocel, levnější než karbon. Nový materiál může změnit svět aut

 | 23 příspěvků | 16.8.2017 Marek Bednář
Reagovat

Nepřihlášený vana

Docela zmatený článek. Net.. | 16.8.2017 17:09reagovat
avatar

Docela zmatený článek. Netuším co chtěl autor vyjádřit informaci že nový materiál je pětkrát silnější než ocel, ale jestli tím myslel pevnost tak jeho cenová kalkulace vyjde úplně jinak.

Protože pokud je pětkrát lehčí než ocel a zároveň pětkrát pevnější, musím tu cenu 200 kč/kg dělit pětadvaceti a vyjde mi ekvivalent oceli za 8 kč/kg. A to je naopak velmi levné.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený sprchový kout

bla bla bla | 16.8.2017 17:29reagovat
avatar

bla bla bla

Nepřihlášený Krtek

To jako ze mi kastli misto.. | 16.8.2017 17:57reagovat
avatar

To jako ze mi kastli misto soli sezere čevotoč ?

Nepřihlášený R2

Reakce na: Docela zmatený článek. Net.. | 16.8.2017 18:36reagovat
avatar

Ma byt 5x pevnejsi nez ocel, ale srovnani ceny neni vuci oceli, jedna se o srovnani proti starsim vyrobnim technologiim a cena kolem 200 Kc(9 USD) je uvedena jiz pro tuto "levnou" technologii. Do budoucna chteji vyrobu jeste priblizne o polovinu zlevnit, potom by to teoreticky mohlo byt velmi zajimave. Minimalne to ma potencial byt mnohem dostupnejsi nez karbon, u ktereho se v pristich letech predpoklada cena kolem 10 USD/kg, pri podobnych vlastnostech.

Nepřihlášený renda4

Při dnešní světové produkc.. | 16.8.2017 19:43reagovat
avatar

Při dnešní světové produkci aut si nedovedu představit těch pokácených stromů , to budou mít ekoteroristi radost...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Při dnešní světové produkc.. | 16.8.2017 20:07reagovat
avatar

můžou dělat z bambusu ten roste asi 60cm za den

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Pokud vím setina mikrometr.. | 16.8.2017 22:17reagovat
avatar

Pokud vím setina mikrometru je 10^-9 m , a nikoliv 10^-11

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Pokud vím setina mikrometr.. | 16.8.2017 22:17reagovat
avatar

10^-8

Nepřihlášený žofre

karbon nebo karton, hlavně,.. | 17.8.2017 00:12reagovat
avatar

karbon nebo karton, hlavně, že bude zisk

Nepřihlášený tr

Upozornění pro budoucí uži.. | 17.8.2017 08:55reagovat
avatar

Upozornění pro budoucí uživatele - pozor na dřevomorku !!

Nepřihlášený

Pozor na nebezpečí Požáru.. | 17.8.2017 10:46reagovat
avatar

Pozor na nebezpečí Požáru a při leštění hrozí že si zadřete třísku.

To už tu přece jednou bylo ?

https://www.youtube.com/watch?v=TyEBSBnnnvE

------ d.dobrota ------

Reakce na: Docela zmatený článek. Net.. | 17.8.2017 12:23reagovat
avatar

To počítáš špatně.

Protože pokud je pětkrát lehčí než ocel a zároveň pětkrát pevnější, musím tu cenu 200 kč/kg dělit pětadvaceti a vyjde mi ekvivalent oceli za 8 kč/kg.

Ve skutečnosti mohou být profily jen 1,7 krát tenčí při stejné tuhosti, tedy o 40% tenčí protože tuhost závisí na třetí mocnině tloušťky profilu.

Ale materiálu spotřebují stejně. Takže to akorát bude 5x lehčí.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený vana

Reakce na: To počítáš špatně. Proto.. | 17.8.2017 13:18reagovat
avatar

Ale houby, u dutých profilu tuhost nezávisí na třetí mocnině tloušťky stěny ale na třetí mocnině rozměru profilu. Což je zásadní rozdíl a můj výpočet proti platí

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený R2

Reakce na: Ale houby, u dutých profil.. | 17.8.2017 14:01reagovat
avatar

Ta formulace z clanku samozrejme svadi k tomu, ze novy material je zaroven 5x lehci a 5x pevnejsi, ale je to spise mysleno tak, ze pri stejne hmotnosti dosahnete petinasobku pevnosti nebo stejne pevnosti dosahnete s petinou hmotnosti.

Nepřihlášený vana

No napsané je to jinak ale.. | 17.8.2017 14:37reagovat
avatar

No napsané je to jinak ale souhlas u novinářů se člověk pravdu moc nedozví

Nepřihlášený mykanec

Reakce na: můžou dělat z bambusu ten.. | 17.8.2017 16:27reagovat
avatar

Nojo, ale já mám garáž tak akorát natěsno a když to vyroste…

Nepřihlášený Peter

Bože, vy ste čuráci | 17.8.2017 18:02reagovat
avatar

Bože, vy ste čuráci

Nepřihlášený Filppula 51

Takové lehké auto, to už s.. | 17.8.2017 22:38reagovat
avatar

Takové lehké auto, to už stačí dát dovniř pedály jako u kola a jede se zadara...

Nepřihlášený Miroslav

Jen by mě zajímalo tak okr.. | 18.8.2017 11:11reagovat
avatar

Jen by mě zajímalo tak okrajově,když je to ze dřeva,...Přemýšlel někdo i o hořlavosti???Jestli to taky nebude 5x hořlavější???Aby nepsaly na tom "Nejezděte do zemí,kde je příliš teplo a kde je vysoká možnost přírodních požárů,aby vám auto nechytlo" :D :D :D To jen tak pro srandu

Nepřihlášený BiZet

Vždyť soudruzi z NDR to měl.. | 18.8.2017 12:13reagovat
avatar

Vždyť soudruzi z NDR to měli už hóóóódně dávno. Vzpomeňte si na trabanty. Až na to, že po havárce zbyla nějaká trsátka a ne pomačkané plechy.

Nepřihlášený Lukin

On to zase takovy objev ne.. | 19.8.2017 03:16reagovat
avatar

On to zase takovy objev neni, pred par lety jsme v praci zahnetavali kokosova vlakna, z vysledneho materialu mely byt palubni desky. Sice to na te masine moc neslo, ale jako zamestnanci jsme se u toho pobavili a hezky to vonelo.

Nepřihlášený Jiří

Rozbíjejí dřevěnou drť na.. | 20.8.2017 04:56reagovat
avatar

Rozbíjejí dřevěnou drť na vlákna o síle 10^?11 metrů? To tedy z té celulózy moc nezbude, když ji rozemelou na kousíčky menší než atom vodíku :-)

Nepřihlášený vana

Kdysi takhle experimentova.. | 20.8.2017 07:42reagovat
avatar

Kdysi takhle experimentovali i s pertinaxem. V Tatře z něj vyráběli karburátory pro vybrané členy družstva STS Chvojkovice-Brod

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše