Toyota říká, že diesely padnou za oběť hybridům. Zde jsou důvody

19.11.2016 | Petr Prokopec | 15 příspěvků

Hybridy jsou na trhu stále Popelkou, zatímco dieselům se navzdory aféře Volkswagenu dále daří. Toyota ale vidí moment, který tento stav změní.

Toyota je mezi automobilkami největším proponentem hybridních motorů. Nicméně Japonci nezapomínají ani na tradiční agregáty, mezi které patří rovněž diesely. V tomto ohledu značka dokonce loni v létě představila nové 2,8litrové a 2,4litrové agregáty. Poté však propukl skandál Volkswagenu a automobilka rázem začala od „producentů sazí“ ruce pryč. Nedávno jim pak prorokovala maximálně 15letou budoucnost.

Nově se ke tomuto tématu vyjádřil šéf divize pohonných jednotek značky Koei Saga, tedy člověk nadmíru povolaný. A upřesnil, co Toyota na tomto poli pro další léta očekává.

Také Saga předpovídá naftovým motorům velmi těžké časy, a to kvůli stále tvrdším emisním regulacím, jejichž vymáhání bude po odhalení aféry Volkswagenu ještě přísnější. Tato omezení vyžadují stále náročnější technologie redukující emise, což logicky znamená dodatečné náklady. A ty nikdo jiný než zákazníci zaplatit nemohou - vše se tedy ve výsledku odrazí na cenách dieselových aut, která budou stále hůře konkurenceschopná.

„Myslím, že před diesely stojí vážně hodně velká výzva. A možná také i před některými benzinovými motory. V případě dieselů je dodatečné zacházení s emisemi velmi náročné. Potřebujete nové technologie a regule jsou stále přísnější. Očekávám, že v budoucnu bude vývoj dieselů dvakrát dražší než u hybridů, takže i jejich ceny půjdou nahoru,“ říká Saga.

„Proto si myslím, že to pro dieselové motory bude stále těžší,” dodává, přesto upozorňuje, že úplný konec dieselů tento stav znamenat nebude. „Stále jsou tu autobusy, nákladní vozy či lodě, které na diesely spoléhají. Proto pokračujeme ve vývoji a budeme i nadále hledat možnosti, jak minimalizovat náklady. I když tedy ceny půjdou nahoru, budou nějakým způsobem zastřešeny.“

Jen na zmíněné segmenty se ale prý diesely neomezí, protože ony přísné regulace jednoduše nebudou platit všude. „I když se ve vyspělých zemích, jako jsou Spojené státy, Japonsko, Evropa a možná i Čína, regulace stanou přísnějšími, stále tu budou země a regiony, kde poptávka po dieselech bude. Zejména v rozvojových zemích očekávám přetrvávající poptávku po efektivnějších, odolných turbodieselech s vysokým točivým momentem,“ konstatuje Saga.

Proto prý diesely nezemřou zcela a proto Toyota bude pokračovat v jejich vývoji. Ne však pro nás, alespoň výhledově - Japonci už v příští dekádě předpokládají, že v Evropě hybridy diesely nahradí u všech aut, kde jsou zákazníci citlivější na cenu, tedy u čehokoli „normálního”. Populární jsou dnes ovšem hlavně u velkých a luxusních aut, kde mohou žít nadále, tam větší náklady na vývoj nemusí být překážkou...

Toyota říká, že diesely padnou za oběť hybridům. Zde jsou důvody - 1 - Toyota GD motory 01Toyota říká, že diesely padnou za oběť hybridům. Zde jsou důvody - 2 - Toyota GD motory 02Toyota říká, že diesely padnou za oběť hybridům. Zde jsou důvody - 3 - Toyota GD motory 03Toyota říká, že diesely padnou za oběť hybridům. Zde jsou důvody - 4 - Toyota GD motory 04Toyota říká, že diesely padnou za oběť hybridům. Zde jsou důvody - 5 - Toyota GD motory 05Toyota říká, že diesely padnou za oběť hybridům. Zde jsou důvody - 6 - Toyota GD motory 06Toyota říká, že diesely padnou za oběť hybridům. Zde jsou důvody - 7 - Toyota GD motory 07Toyota říká, že diesely padnou za oběť hybridům. Zde jsou důvody - 8 - Toyota GD motory 08Toyota říká, že diesely padnou za oběť hybridům. Zde jsou důvody - 9 - Toyota GD motory 09
Toyota diesely zcela neodpíská, v Evropě s nimi ale výhledově počítat už nemáme, alespoň ne u masově vyráběných aut

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 15 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama