Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Volvo dále odhaluje nový motor T5, s 1,5litrovým tříválcem chce pokořit i diesely
13.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová pohonná jednotka se 183 + 75 koňmi má být levnější než hybridy konkurence. Zároveň prý bude v reálu stejně úsporná jako diesely.
Volvo do donedávna v rámci alternativních pohonných ústrojí spoléhalo pouze na „producenta sazí“. Tento agregát se ve spolupráci s elektrickou jednotkou nastěhoval pod kapotu Volva V60 PHEV, jemuž jsme v rámci testu zrovna pochvalu nevyšvihli - vysoká hmotnost totiž redukovala nejen zábavu za volantem, ale hlavně benefity plynoucí z hybridního ústrojí. Navíc bylo docela drahé.
S příchodem druhé generace Volva XC90 však má značka k dispozici také benzin-elektrické ústrojí známé pod označením T8 Twin Engine. To produkuje 400 koní, což rozhodně není zanedbatelné. Pro potřeby sportovních derivátů S90 a V90 Polestar však automobilka toto hybridní ústrojí ještě dále poladí, výsledkem čehož by mělo být 600 koní, působivá jízdní dynamika a nízká papírová spotřeba.
Vyjma čtyřválce se Volvo chystá také na příchod hybridního tříválce, který dorazí příští rok pod kapotou nového crossoveru XC40. Jeho koncepční verzi jsme si mohli prohlédnout vcelku nedávno, stejně jako jsme utrousili pár slov o samotném agregátu. Nyní jsme již o chloupek chytřejší, pročež lze dodat, že pohonná jednotka T5 Twin Engine dostane 183 benzinových a 75 elektrických koní.
Jaký bude výkon celé soustavy, to prozatím není jisté. Nicméně Volvo hodlá 1,5litrový tříválec a elektromotor spřáhnout s bateriemi o kapacitě 9,7 kWh, které by měly zaručit zhruba 50kilometrový „bezemisní“ dojezd. V rámci emisí bychom se pak měli dostat v laboratorním prostředí pod 95 gramů CO2 na kilometru, v případě spotřeby se Švédové kasají stejnými hodnotami jako u srovnatelných dieselových motorů.
Podstatné přitom je, že nová hybridní jednotka by nízké spotřeby měla dosahovat i v reálu. Šéf vývojového oddělení Peter Mertens pak dále dodává, že agregát je efektivnější než konkurenční motory a především levnější na výrobu. To by přitom nemělo jen srazit koncovou cenu zmiňovaného Volva XC40, ale zároveň stát u zrodu revoluce, na jejímž konci by Švédové rádi s diesely definitivně skončili.
Daný názor již před pár týdny zmínil šéf automobilky Håkan Samuelsson, i když zároveň dodal, že vše záleží na zákaznících. Jsme tedy vskutku zvědavi, zda se Volvu jeho záměr o konci „naftožroutů“ povede naplnit či nikoliv. Aktuálně tak jen dodáme, že hybridní ústrojí T5 Twin Engine bude k dispozici nejen „čtyřicítkové“, ale také „šedesátkové“ rodině. Tu „devadesátkovou“ ale bude pohánět jen T8.



















Produkční verze konceptu XC40 jako první představí novou modulární platformu CMA i 1,5litrový hybridní tříválec, který má dle Volva vést ke konci dieselů
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
včeraSrovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025Někdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
4.5.2025
Nejčtenější články
Hyundai po roce zrušilo přechod ostrých modelů jen na elektrický pohon. Vrátí se spalovací auta, možná i i20 N
6.4.2025Polibky smrti: Smutný osud Lancie připomíná, co většina automobilek dokola dělá svým legendám
6.4.2025Někdo najel s Audi Q7 s brutálním motorem V12 TDI neskutečných 911 tisíc km. Vypadá pořád dobře, teď je levně na prodej
6.4.2025Už ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
6.4.2025Je vymalováno, britský Opel vyrobil poslední auto a zavřel továrnu. Místní pláčou, fungovala 120 let
6.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva