Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
První test Range Rover Sport 2014: trochu nesmyslný, velmi svůdný
24.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Poprvé jsme vyzkoušeli osmiválcový Sport s výkonem 510 koní. Není ve všem dokonalý, má ale svou duši.
Přehled kapitol
- Úvod, Dámy a pánové, vítá vás kapitán
- Vzhled bez výtek, Prostorný a bohatě vybavený interiér
- Úzké silnice odhalují jeho šířku, Hmotnost benzinové verze nepotěší
- Terénní schopnosti stále na výši, Fajnový společník na každý den
- Závěr, Proč ano/Proč ne, Cena, Technické parametry
- Kompletní fotogalerie (245 foto)
Jsou to zdánlivé chyby, pro které nakonec budete Sport milovat
Ve výsledku se tak zdá, že Range Rover Sport mne nepřesvědčil natolik jako klasický Range Rover. To ale není tak docela pravda. Spíše naopak ve mně vzbudil naději, že ani benzinové SUV s aerodynamikou cihly nemusí jezdit pouze od jedné čerpací stanice ke druhé, jeho jadrný zvuk pak dokáže rozjasnit tvář stejně jako sluníčko. Neznamená to ale, že by byl tak dokonalý jako jeho sourozenec nebo jako již několikrát zmíněné Porsche Cayenne. Asi nejlépe bych to vyjádřil slovy, která si ode mne během slavnostní večeře vyslechl i Mick Cameron, nový technický manažer značky. Sport totiž podle mne není tak uceleným vozem jako Porsche. Na rozdíl od německého vozu, který je jen chladným kalkulem, v něm ovšem cítíte nezměrné nadšení. Je to auto, které nebudete milovat kvůli tomu, že je absolutně neprůstřelné, ale i kvůli jeho zdánlivým chybám. Díky nim vás totiž zvládne zapojit do hry více než Cayenne.
Proto je při nákupu na místě spíše srdce než rozum, což nevím, jak bude v České republice fungovat. Lze proto dopředu počítat s tím, že verze V8 Supercharged nebude tou nejprodávanější, to ovšem můžu říci i o základním turbodieselu s 258 koňmi. Prodejním šlágrem se spíše stane potentnější „naftožrout“, kterého od konce roku doplní v nabídce také model s 4,4litrovým dieselem, tedy vůz, který bych před výletem do Walesu adoroval asi nejvíce. Nyní ale můžu zodpovědně prohlásit, že producent sazí do tohoto modelu nepatří. Skutečný Range Rover Sport prostě a jednoduše musí být vybaven benzinovým osmiválcem. Ano, chápu, že v současné době downsizingu a minimalizace emisí CO2 je to naprostý nesmysl. Ale já bych se mu poddal k smrti rád. Proto pochopím každého, kdo mu dá přednost, třeba i na úkor dnes napředposledy zmíněného Porsche Cayenne...
Proč ho chtít?
V terénu neexistuje prakticky jediná překážka, která by nový Range Rover Sport zastavila. Mimo to ovšem vůz dokáže bodovat i na běžných silnicích, a to zvláště, pokud sáhnete po přeplňovaném benzinovém osmiválci. Jeho zvuk vám rozjasní tvář, po stránce spotřeby přitom ani 510 koní nechce za každou cenu vyluxovat nádrž na pár kilometrech.
Proč ho nechtít?
Porsche Cayenne je v rámci běžného každodenního života prakticky ve všech ohledech lepší. V interiéru totiž nový Range Rover Sport nadále trpí stále ještě pomalejším multimediálním systémem, v rámci jízdních vlastností pak zejména dieselové modely nedokážou nabídnout tolik zábavy ze samotného řízení. Pro mnohé pak bude negativem i krabicovitější vzhled.
Cena
Základní cena testovaného vozu (Range Rover Sport TDV6 S): 1 574 452 Kč
Základní cena testovaného vozu s uvedenou motorizací (Range Rover V8 Supercharged HSE): 2 335 058 Kč
Cena testovaného vozu s uvedenou motorizací a výbavou (Range Rover V8 Supercharged Autobiography s paketem Dynamic): 2 622 070 Kč
Technické údaje
Motor
Zážehový, dvěma kompresory typu vortex přeplňovaný vidlicový osmiválec uložený vpředu podél
Objem: 5 000 ccm
Největší výkon: 375 kW (510 k) při 6 000 - 6 500 ot./min
Největší točivý moment: 625 Nm při 2 500 - 5 500 ot./min
Palivo: benzin
Přenos výkonu: osmistupňová automatická převodovka, pohon všech kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 225 km/h (250 km/h s paketem Dynamic, vždy el. omezena)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 5,3 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 18,3 l
Mimo město: 9,7 l
Kombinovaná: 12,8 l
Objem palivové nádrže: 105 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 850 mm
Šířka: 1 983 mm
Výška: 1 780 mm
Rozvor náprav: 2 923 mm
Pohotovostní hmotnost (EU): 2 310 kg
Užitečná hmotnost: 740 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 784 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 761 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
včera - Přímé srovnání jasně prokázalo, že Musk lhal o tom, co Tesla Cybertruck dokáže ve srovnání s Porsche 911
17.5.2024 - Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
16.5.2024
Nejčtenější články
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
19.4.2024 - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
19.4.2024 - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
19.4.2024 - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
19.4.2024 - Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
19.4.2024
Živá témata na fóru
- Politický koutek 05.18. 21:06 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.18. 20:50 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 05.18. 16:16 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 05.18. 15:12 - mattonecz
- Odjezd z křižovatky po padnutí červené 05.18. 13:19 - PepaSFI
- Lampárna (stěžovatelna) 05.18. 13:02 - Stepan
- Naprosté auto tele, žádá profíky o důležitou radu 05.18. 00:14 - mattonecz
- Škoda Auto obecně 05.17. 19:09 - řidičBOB