První test Seat Ibiza Cupra 2016: 1,8 TSI a manuál tu měly být dávno

Fandíte-li ostrým Seatům, nová Ibiza Cupra vás potěší dobrým motorem a manuálem. Pár drobností však kazí dojem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

První test Seat Ibiza Cupra 2016: 1,8 TSI a manuál tu měly být dávno

5.12.2015 | Marek Bednář | 19 příspěvků

Fandíte-li ostrým Seatům, nová Ibiza Cupra vás potěší dobrým motorem a manuálem. Pár drobností však kazí dojem.

Povedená kapesní raketa

Ibiza Cupra byla vždy tak trochu lepší variantou k Polu GTI, pokud jste chtěli něco od koncernu VW a zároveň vám vadila usedlost Volkswagenu či stigmata spojená se Škodou nebo Audi. Ibiza Cupra je oproti Polu GTI mladistvější, má svěžejší design, trochu víc působí jako sporťák, čemuž také odpovídá naladění podvozku. Velmi ráda se projede točitými silničkami, ale ani dálniční kilometry nejsou problém, rozhodně není prkenná.

Má své nedostatky, např. vpravdě směšnou koncovku výfuku, matoucí tachometr a nepříjemný roh středové konzole přímo u vašeho pravého kolene. Také palubní deska je po změně trochu nudná a - ale to už je drobnost - mi vadí orientace ovládání zrcátek, knoflík ke mně není čelem. A motor nemá výkonovou špičku, třebaže to dohání horou výkonu.

Konkurence Ibizy Cupra se nabízí ve zmíněném Polu GTI, ale myslím si, že svým pojetím míří Polo trochu jinam a Seat se bude muset poprat se stroji jako Renault Clio RS, nad kterým snadno vyhraje převodovkou i motorem, a Peugeot 208 GTi, který předčí dynamikou a její dostupností. Ovšem, s hravostí a větší přítulností nejmenšího ostrého lvíčete už bude mít problém.

Právě mezi Peugeotem a Seatem bych se rozhodoval já, k přímému srovnání těchto dvou strojů se ale třeba dostaneme příště. Mám-li hodnotit v prvé řadě přechod k novému motoru a převodovce, řeknu jediné - takováhle měla být Ibiza Cupra už od začátku. Je o sto procent lepší než byla, dynamičtější, řidičštější, záživnější. Ibiza Cupra v této inkarnaci bude na trhu jen asi rok a pokud chcete čekat na převodovku DSG, nedočkáte se - s největší pravděpodobností ji nedostane. Radím koupit, dokud to jde, na dnešní dobu jde v podstatě o přemotorované auto s velkým potenciálem k dalším úpravám. A už proto má své kouzlo...

První test Seat Ibiza Cupra 2016: 1,8 TSI a manuál tu měly být dávno - 31 - seat ibiza cupra 18 tsi prvni test 01První test Seat Ibiza Cupra 2016: 1,8 TSI a manuál tu měly být dávno - 32 - seat ibiza cupra 18 tsi prvni test 28První test Seat Ibiza Cupra 2016: 1,8 TSI a manuál tu měly být dávno - 33 - seat ibiza cupra 18 tsi prvni test 32

Proč ji chtít? Dobrý motor se spoustou výkonu a krásným zvukem je jako zjevení, s manuálním šestikvaltem se pracuje dobře a podvozek se skvěle drží asfaltu.

Proč ji nechtít? Interiér je trochu nuda, motor nemá výkonovou špičku a převodovka je dost dlouhá.

Cena

Základní cena vozu (Ibiza SC Reference 1,0 MPI 75 k): 264 900 Kč
Základní cena testovaného provedení (Ibiza Cupra 1,8 TSI 192 k): 440 900 Kč

Technické údaje

Motor

Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 798 ccm
Největší výkon: 141 kW (192 PS) při 4 300 - 6 200 ot./min
Největší točivý moment: 320 Nm při 1 450 - 4 200 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 235 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 6,7 s
Katalogová spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 7,5 l
Mimo město: 5,2 l
Kombinovaná: 6 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 043 mm
Šířka: 1 693 mm
Výška: 1 428 mm
Rozvor náprav: 2 469 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 260 kg
Užitečná hmotnost: 515 kg

Vnitřní rozměry

Objem palivové nádrže: 45 l
Základní objem zavazadlového prostoru: 292 l

Diskuze 19 příspěvků

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

zobrazit vše