Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
První test Seat Leon ST 1,0 TSI 2017: funguje sňatek z rozumu?
15.1.2017 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Tříválce si díky nižší papírové spotřebě razí cestu vpřed, takže ani nepřekvapí, že se jeden dostal i pod kapotou faceliftovaného Leonu. Jak v něm funguje?
Přehled kapitol
Koza celá nezůstala, vlk se ale nažere méně
Psali jsme o tom už v rámci testu Octavie 1,0 TSI a nyní to můžeme pouze zopakovat. Tříválec nebyl a není odpovědí na žádná z přání zákazníků. Vznikl a byl implantován do větších i menších modelů koncernových značek za jediným účelem. Snížit objem pokut do bruselské pokladničky za vyšší než stanovenou spotřebu, maskovanou za diskutabilní, především ale ušlechtile se tvářící ekologický bič evropských úředníků.
Slouží ke cti konstruktérů, že se s touhle politickou výzvou dokázali poprat více než solidně. Výsledkem, pokud jde o projevy, dynamiku a podle prvních náznaků i spotřebu, není cosi, co bychom tady ještě neměli, nebo bylo nějakým způsobem výjimečné. Efektivní motor pro skutečný svět se konstruktéři naučili stavět dávno, tento tříválec je ale důkazem, že umí navrhnout i takový, který na jedné straně vypořádá s měřením v laboratorních podmínkách a na té druhé se s ním dost dobře dá žít také na běžných silnicích.
Že nebudou dojmy z vozu přehlídkou zmaru, naznačily už jiné, stejně motorizované vozy z wolfburské rozvětvené rodiny, co je ale poněkud překvapivé, je fakt, že se tento tříválec zdá být ještě lepší než naposledy ve Škodě. Vlastně, nejenže se zdá. I papírové údaje dokládají, že Leon ST při prakticky stejné hmotnosti jakou vykazuje Octavia Combi, akceleruje na stovku nezanedbatelně rychleji a Seat vykazuje podle normovaného testu dokonce nižší průměrnou spotřebu. Jistě to má co do činění se sníženým podvozkem, upravenou aerodynamikou a modifikovanými převody varianty Ecomotive, těmito úpravami ale auto evidentně netrpí.
Je fajn vidět, že byl inženýr chytřejší než byrokrat, stejně tak mě ale mrzí, že tohle není cesta k tomu skutečně nejlepšímu v rámci opravdového konkurenčního boje, ale uměle dirigovaná šaráda pod taktovkou mocných teoretiků. Každopádně považuji za nutné říci, že se Seat, potažmo Volkswagen poprali se zadáním se ctí. Moje očekávání tentokrát nebyla nijak nízká, přesto uznávám, že byla v jistých ohledech překonána. Akorát mějte bez ohledu na chválu stále na paměti, že se tady celý čas mluví o jednom ze základních agregátů nabídky. Samozřejmě ho můžete ignorovat, já jen říkám, že to není průšvih.
Cena
Základní cena vozu (Leon ST 1,0 TSI Reference): 455 900 Kč
Základní cena testované verze (Leon ST 1,0 TSI Style): 502 900 Kč
Technická data
Motor
Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový tříválec uložený vpředu napříč
Objem: 999 ccm
Největší výkon: 85 kW (115 k) při 5 000 - 5 500 ot./min
Největší točivý moment: 200 Nm při 2 000 - 3 500 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 198 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,8 s
Katalogová spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 5,4 l
Mimo město: 3,8 l
Kombinovaná: 4,4 l
Objem palivové nádrže: 50 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 549 mm
Šířka: 1 816 mm
Výška: 1 454 mm
Rozvor náprav: 2 636 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 236 kg
Užitečná hmotnost: 534 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 587 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1470 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
před 32 minutami - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Elektrické Mercedesy dostanou směšná nová jména, ukazují, jak moc se hra otočila
10.4.2024 - K mání je asi nejbláznivější pancéřované auto, jaké jsme kdy viděli. Pojízdnou pevnost dělá z malého fiátku
10.4.2024 - Škoda začala vyrábět kontroverzně faceliftovanou Octavii, tak „levně” jako dřív už ji nekoupíte
10.4.2024 - Musk oznámil, že Tesla v srpnu odhalí samostatně jezdící robotaxík. Investoři mu to baští, i když je to zjevná utopie
10.4.2024 - Nový Citroën C3 se ukázal v levné verzi se spalovacím pohonem, dříve odhalený elektromobil vedle něj nemá šanci
10.4.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva