Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Rychlý test Audi R8 V10 plus 2016: turbo? Ne, děkuji
4.12.2016 | Pavel Janda | Přidat příspěvek
(+ video) Nová R8 dokáže zaujmout i jinými aspekty, přesto ukazuje hlavně to, že turbo není univerzálně dobrým řešením pohonu dnešních aut.
Přehled kapitol
Atmosférická pokušitelka srdce i mysli
Jak mé pocity z tohoto vozu shrnout? Je jich spousta a i když jsem původně měl v plánu zprostředkovat vám je jen velmi stručně, nešlo to, je toho příliš, o čem lze hovořit. Mám-li se přesto dopustit jistého resumé, musím říci, že R8 vás v prvé řadě nadchne i zarmoutí tím, kolik toho dnes dokáže nabídnout atmosféricky plněný motor. Nadchne tím, že ho v tomto autě máte. A zarmoutí tím, že už není dostupný téměř v ničem jiném. Ten v R8 má všechno, je prakticky dokonalý: výkon, charakter, ovladatelnost, efektivitu. Není tu minus, jde o učiněný poklad, v dnešní době rozhodně.
Kolem tohoto pětilitrového stroječku je postaven zbytek auta, který se ohromující potenciál desetiválce snaží využít co nejlépe. A dělá to velmi dobře. Počínaje schopností dostat jej na silnici, pokračuje schopností jej ubrzdit, zvládnout vysoké rychlosti v zatáčkách a především - ovládnout auto alespoň s trochou nadhledu až do krajnosti. Jistě, v nízkých rychlostech se tato schopnost stará o nudu i mimo Brno, ale aspoň já osobně to mám raději tak než naopak. 330 km/h se s R8 svezete asi jen po dálnici, ale zkuste to a zjistíte, jak dobře lze i tak extrémní dynamiku využít, tedy nebude-li silnice příliš houpavá. Tím se každý supersport pochlubit rozhodně nemůže, ne v této míře.
R8 je německá variace na Huracán, je to jistý pokus o 911 z Ingolstadtu a umí být nezáživná jako většina Audi. Na tom všem je vážně trocha pravdy. Ani jedna z těchto vět ale vůz nedefinuje, jejich množina možná. Nakonec záleží i na úhlu pohledu - německý Huracán schopný využít na silnici skoro dvojnásobek výkonu běžných 911, příliš neobtěžující svým potenciálem v nízkých rychlostech zato schopný rozbušit vám srdce blízko hranice svých možností... Zní vám to špatně?
Cena
Základní cena vozu (R8 V10 5,2 FSI quattro S tronic): 4 313 900 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací (R8 V10 plus 5,2 FSI quattro S tronic): 4 988 900 Kč
Technické údaje
Motor
Zážehový, atmosféricky plněný vidlicový desetiválec uložený podélně uprostřed před zadní nápravou
Objem: 5 204 ccm
Největší výkon: 449 kW (610 k) při 8 250 ot./min
Největší točivý moment: 560 Nm při 6 500 ot./min
Palivo: Natural 95/98
Přenos výkonu: sedmistupňová automatická převodovka, pohon všech kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 330 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 3,2 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 17,5 l
Mimo město: 9,3 l
Kombinovaná: 12,3 l
Objem palivové nádrže: 73 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 426 mm
Šířka: 1 940 mm
Výška: 1 240 mm
Rozvor náprav: 2 650 mm
Pohotovostní hmotnost DIN/EU: 1 580/1 655 kg
Užitečná hmotnost: 265 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 112 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: - l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před hodinou - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 3 hodinami - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 4 hodinami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 6 hodinami - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva