Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Rychlý test Volvo XC70 D4 AWD 2013: derniéra starých časů
27.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Švédské terénní kombi dostalo naposledy pětiválcový turbodiesel. Ten je sice nestřídmý a ne zrovna dynamický, charakter ale má.
Přehled kapitol
Pojedete vy s autem, nebo auto s vámi?
Závěr testu Volva musí jednoznačně patřit bezpečnosti. V tomto ohledu je skandinávská značka více než proslulá a XC70 není žádnou výjimkou. Již standardně se tak můžete spolehnout na systém City Safety druhé generace, který funguje při rychlostech do 50 km/h. Společnost mu dělá plejáda airbagů nebo výše uvedený Hill Descent Control, za další prvky však již musíte připlácet. Valná část potenciální klientely pak bez výjimky sáhne po monitoringu slepých úhlů BLIS, který je v rámci paketu Driver Support (za 59 900 Kč) k mání také s detekcí únavy řidiče a adaptivním tempomatem. Zvolit si můžete i systém hlídajícím jízdu ve správném pruhu nebo kontrolujícím vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla - v takovém případě byste se ovšem měli připravit na opravdovou diskotéku.
Ptáte se, co je tím míněno? Hned vysvětlím. Veškeré bezpečnostní prvky vás v prvé řadě mají audiovizuálně varovat, v případě nutnosti tak náhle uslyšíte jakési „tůtání“ doplněné blikáním červených diod. Volvo však očividně počítá s tím, že za jeho volantem nebudou jezdit dravci, a proto vám daná diskotéka spustí klidně i na sjezdu či nájezdu na parkoviště u nákupních center. Pokud se pak rozhodnete pro kličkování na víceproudé silnici, raději rovnou vše vypněte. To jsem koneckonců činil prakticky pokaždé, když jsem někam spěchal a byl ve voze sám.
Jaké je tedy výsledné hodnocení? Pokud bych ustoupil od nostalgie, pak Volvo XC70 můžu doporučit víceméně jen fanouškům značky, kteří bydlí v horských oblastech, neboť terénní kombi je pro ně jako stvořené. S přihlédnutím k mým citům ale musím své povídání zakončit pozitivně, jakkoliv prakticky každou oblast vozu doprovázejí negativa. Jenže i díky tomu se dá vybudovat skálopevný vztah, zvláště, pokud chcete prostorný automobil schopný přejezdu jakéhokoliv povrchu, který bude chránit vás i vaši rodinu. A vůbec přitom nevadí, že jej pořídíte za dvě třetiny ceny Allroadu.
Proč ho chtít?
Volvo je synonymem bezpečnosti a XC70 v tomto směru není výjimkou. Působivý je také jeho design, který si s ničím jiným nespletete, stejně jako je ojedinělý zvuk a projev pětiválcového turbodieselu. V terénu se budete pohybovat jako doma, bohatě polstrovaná křesla pak nabízejí příkladný komfort. Mimo to pro švédskou automobilku hovoří i bohatá výbava již v základu.
Proč ho nechtít?
Stále trochu krabicoidní design nemusí být každému po chuti, stejně jako pomalé reakce šestistupňového automatu. Nízká rovněž není spotřeba a na silnici Volvo občas připomíná houpačku. Další negativa by pak mohla představovat veskrze strohá palubní deska.
Cena
Základní cena testovaného vozu (Volvo XC70 D4 2,0 l Drive-E): 1 114 000 Kč
Základní cena testovaného vozu s uvedenou motorizací (Volvo XC70 D4 AWD 2,4 l): 1 176 400 Kč
Cena testovaného vozu s uvedenou motorizací a výbavou (Volvo XC70 D4 AWD 2,4 l Geartronic Momentum): 1 329 400 Kč
Technické údaje
Motor
Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový pětiválec uložený vpředu napříč
Objem: 2 400 ccm
Největší výkon: 133 kW (181 k) při 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 420 Nm při 1 500 - 2 500 ot./min
Palivo: motorová nafta
Přenos výkonu: šestistupňová automatická převodovka, pohon všech kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 200 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,5 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Kombinovaná: 6,4 l
Objem palivové nádrže: 70 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 838 mm
Šířka: 1 870 mm
Výška: 1 604 mm
Rozvor náprav: 2 815 mm
Pohotovostní hmotnost (EU): 1 799 kg
Užitečná hmotnost: 601 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 555 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 580 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
včera - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
27.4.2024 - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Souboj dvou titánů vyhrál úřadující šampion včera 15:11
- V Moto2 vyhrál Aldeguer, 11. Salač včera 12:57
- Vítězem Moto3 v Jerezu Colin Veijer včera 11:32
- Warm Up ukončen předčasně po crashi Acosty včera 10:07
- Sprintérské drama = festival pádů: Vyhrál Martin před Acostou 27.4.2024
Nejnovější články
- První majitel ročník 1926 schoval nejetou legendu Opelu, kterou téměř do jedné sežrala rez, teď ji docela levně prodává
včera - Lotus zajel třetí absolutně nejrychlejší čas nejnáročnějšího okruhu světa, celý výkon je ale tak trochu levá
včera - Dvě nejexkluzivnější SUV světa od Ferrari a Lamborghini si to konečně rozdala ve sprintu, o vítězi rozhodly centimetry
včera - Firmy rozvážející balíky zjistily, že přechod ze spalovacích dodávek na elektrické bude složitější, než čekaly
včera - 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva