Rychlý test Volvo XC70 D4 AWD 2013: derniéra starých časů

Švédské terénní kombi dostalo naposledy pětiválcový turbodiesel. Ten je sice nestřídmý a ne zrovna dynamický, charakter ale má.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Rychlý test Volvo XC70 D4 AWD 2013: derniéra starých časů

27.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Rychlý test Volvo XC70 D4 AWD 2013: derniéra starých časů

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Švédské terénní kombi dostalo naposledy pětiválcový turbodiesel. Ten je sice nestřídmý a ne zrovna dynamický, charakter ale má.

Pojedete vy s autem, nebo auto s vámi?

Závěr testu Volva musí jednoznačně patřit bezpečnosti. V tomto ohledu je skandinávská značka více než proslulá a XC70 není žádnou výjimkou. Již standardně se tak můžete spolehnout na systém City Safety druhé generace, který funguje při rychlostech do 50 km/h. Společnost mu dělá plejáda airbagů nebo výše uvedený Hill Descent Control, za další prvky však již musíte připlácet. Valná část potenciální klientely pak bez výjimky sáhne po monitoringu slepých úhlů BLIS, který je v rámci paketu Driver Support (za 59 900 Kč) k mání také s detekcí únavy řidiče a adaptivním tempomatem. Zvolit si můžete i systém hlídajícím jízdu ve správném pruhu nebo kontrolujícím vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla - v takovém případě byste se ovšem měli připravit na opravdovou diskotéku.

Ptáte se, co je tím míněno? Hned vysvětlím. Veškeré bezpečnostní prvky vás v prvé řadě mají audiovizuálně varovat, v případě nutnosti tak náhle uslyšíte jakési „tůtání“ doplněné blikáním červených diod. Volvo však očividně počítá s tím, že za jeho volantem nebudou jezdit dravci, a proto vám daná diskotéka spustí klidně i na sjezdu či nájezdu na parkoviště u nákupních center. Pokud se pak rozhodnete pro kličkování na víceproudé silnici, raději rovnou vše vypněte. To jsem koneckonců činil prakticky pokaždé, když jsem někam spěchal a byl ve voze sám.

Jaké je tedy výsledné hodnocení? Pokud bych ustoupil od nostalgie, pak Volvo XC70 můžu doporučit víceméně jen fanouškům značky, kteří bydlí v horských oblastech, neboť terénní kombi je pro ně jako stvořené. S přihlédnutím k mým citům ale musím své povídání zakončit pozitivně, jakkoliv prakticky každou oblast vozu doprovázejí negativa. Jenže i díky tomu se dá vybudovat skálopevný vztah, zvláště, pokud chcete prostorný automobil schopný přejezdu jakéhokoliv povrchu, který bude chránit vás i vaši rodinu. A vůbec přitom nevadí, že jej pořídíte za dvě třetiny ceny Allroadu.

Rychlý test Volvo XC70 D4 AWD 2013: derniéra starých časů - 26 - Volvo XC70 D4 2013 test 26Rychlý test Volvo XC70 D4 AWD 2013: derniéra starých časů - 27 - Volvo XC70 D4 2013 test 50Rychlý test Volvo XC70 D4 AWD 2013: derniéra starých časů - 28 - Volvo XC70 D4 2013 test 48

Proč ho chtít?

Volvo je synonymem bezpečnosti a XC70 v tomto směru není výjimkou. Působivý je také jeho design, který si s ničím jiným nespletete, stejně jako je ojedinělý zvuk a projev pětiválcového turbodieselu. V terénu se budete pohybovat jako doma, bohatě polstrovaná křesla pak nabízejí příkladný komfort. Mimo to pro švédskou automobilku hovoří i bohatá výbava již v základu.

Proč ho nechtít?

Stále trochu krabicoidní design nemusí být každému po chuti, stejně jako pomalé reakce šestistupňového automatu. Nízká rovněž není spotřeba a na silnici Volvo občas připomíná houpačku. Další negativa by pak mohla představovat veskrze strohá palubní deska.

Cena

Základní cena testovaného vozu (Volvo XC70 D4 2,0 l Drive-E): 1 114 000 Kč
Základní cena testovaného vozu s uvedenou motorizací (Volvo XC70 D4 AWD 2,4 l): 1 176 400 Kč
Cena testovaného vozu s uvedenou motorizací a výbavou (Volvo XC70 D4 AWD 2,4 l Geartronic Momentum): 1 329 400 Kč

Technické údaje

Motor

Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový pětiválec uložený vpředu napříč
Objem: 2 400 ccm
Největší výkon: 133 kW (181 k) při 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 420 Nm při 1 500 - 2 500 ot./min
Palivo: motorová nafta
Přenos výkonu: šestistupňová automatická převodovka, pohon všech kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 200 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,5 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Kombinovaná: 6,4 l
Objem palivové nádrže: 70 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 838 mm
Šířka: 1 870 mm
Výška: 1 604 mm
Rozvor náprav: 2 815 mm
Pohotovostní hmotnost (EU): 1 799 kg
Užitečná hmotnost: 601 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 555 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 580 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.