Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Audi S4 Avant: 333 cestovních koní
14.4.2009 | Walter Kraft | Přidat příspěvek
Na první pohled se může zdát, že nové Audi S4 jde s dobou. Dostalo totiž menší motor s přeplňováním, tím ale poplatnost současné módě končí. Motor má menší výkon, celý vůz je lehčí, spotřeba paliva ovšem dolů rozhodně nešla. Nová S4 se ale jakési módní záležitosti vzdaluje i v jiných aspektech. V jakých konkrétně? Nepředbíhejte, vše se dozvíte v našem testu.
Přehled kapitol
Nejen rychlý cesťák
Nové Audi S4 pro mě bylo příjemným překvapením. Nabízí nenápadný dynamický vzhled, interíér na úrovni, kvalitní jízdu a co je možná nejpřekvapivější, dokáže rozdávat radost i na mnoha jiných místech než jen na dálnici. Potěšilo mě, že jakási přetvářka, hra na něco, čím tento vůz není a nemůže být, je minulostí. Na jednu stranu si svým naladěním už nehraje na sporťák a dokáže být komfortním cestovním vozem, na druhou stranu je při aktivní jízdě v náročnějším terénu paradoxně mnohem lepším společníkem než předchozí generace.
Minusů není příliš. Pokud tentokrát opomenu ne zrovna dokonalou ovladatelnost, či spíše čitelnost vozu, pak je jím zejména spotřeba nového motoru. Žádné „win-win” se v případě výměny 4,2 V8 za nový 3,0 TFSI nekoná. Motor přišel o litr a čtvrt objemu, 11 koní, jen 6 kilogramů a ač charakter v případě kompresorovného přeplňování příliš neutrpěl, spotřeba při jakémkoli jiném než poklidném využití vystřelila vzhůru.
I přes tento negativní aspekt má ale nová S4 ve třídě rychlých, nejen cestovních sedanů a kombi naše doporučení.
Technické údaje
Motor
Zážehový, kompresorem přeplňovaný vidlicový šestiválec
Objem: 2 995 ccm
Největší výkon: 245 kW (333 k) při 5 500 - 7 000 ot./min
Největší točivý moment: 440 Nm při 2 900 - 5 300 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: Sedmistupňová automatická převodovka se dvěma spojkami. Pohon všech kol.
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 250 km/h (el. omezena)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 5,4 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 13,8 l
Mimo město: 7,5 l
Kombinovaná: 9,9 l
Objem palivové nádrže: 64 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 717 mm
Šířka: 1 826 mm
Výška: 1 415 mm
Rozvor náprav: 2 811 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 755 kg
Užitečná hmotnost: 550 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 490 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: - l
Výbava a cena
Cena ve standardní výbavě (S4 Avant S-tronic): 1 560 800 Kč
Cena testovaného modelu: - Kč
Základní výbava (S4 Avant): airbag řidiče a spolujezdce fullsize, airbagy pro hlavu vpředu a vzadu SIDEGUARD včetně bočních airbagů vpředu, Audi Singleframe v platinově šedé barvě, Audi Soundsystem, bezpečnostní sloupek řízení výškově a podélně nastavitelný, čtecí lampičky vpředu, dálkové ovládání centrálního zamykání, dekorace v provedení matný kartáčovaný hliník, determální skla zeleně tónovaná, držák nápojů na střední konzoli, elektrické ovládání oken vpředu i vzadu, elektromechanická parkovací brzda, ESP elektronický stabilizační program včetně brzdového asistentu, ABS, EDS, TOL, imobilizér, informační systém řidiče s barevným displejem, inteligentní klíč včetně paměti pro servisní data vozu, Isofix pro sedadlo spolujezdce a zadní vnější sedadla, včetně deaktivace airbagu spolujezdce, kapota zavazadlového prostoru automaticky otvíratelná, kola hliníková litá, s 5 paralelními paprsky v designu S, velikost 8Jx18, s pneumatikami 245/40 R18, komfortní automatická klimatizace 3zónová, kontrolní systém tlaku vzduchu v pneumatikách, kryty vnějších zpětných zrcátek v hliníkové optice, s ukazateli směru z LED diod, logo S4 na mřížce chladiče, mlhové světlomety, nástupní lišty v hliníkové optice s nápisem S4, osvětlení interiéru vpředu a vzadu, paket hliníkové optiky, paket leštěných prvků, paket osvětlení, potah sedade v kombinaci Alcantara/kůže, potah stropu v provedení z látky černé, přední sedadla elektricky nastavitelná, přístroje na palubní desce v designu S, rádio Concert, S sportovní podvozek, servotronic, sportovní kožený volant multifunkční 3ramenný s emblémem S4 a kontrastními švy, sportovní sedadla vpředu s vyraženým nápisem S4 včetně elektricky nastavitelné bederní opěrky, střední loketní opěrka vpředu, střešní spoiler, světelný a dešťový senzor, světla pro denní svícení LED diod, třmeny brzd černě lakované s emblémem S4, ukazatel vnější teploty, velurové rohožky vpředu a vzadu, vnější zpětná zrcátka elektricky nastavitelná a vyhřívaná, asférické na straně řidiče, vnitřní zpětné zrcátko automaticky zaclonitelné, xenonové světla Plus, zadní opěradlo dělené a sklopné, zásuvka na 12 V v zavazadlovém prostoru
< Předchozí4 / 4
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
včera - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024
Nejnovější články
- Cybertruck působí jako šmejd šitý horkou jehlou. Majiteli selhal po ujetí 56 km, rozborka ukázala pravdu
včera - VW znovu mění plány. Spalovací Polo nekončí a koupíte ho i v roce 2030, tolik jako dnes ale už nikdy stát nebude
včera - Nezničitelný Mercedes E může být váš zánovní za míň než nová Fabie, je to levný tip na parádní a pohodlné auto navěky
včera - Sexy Cadillac, který měl konečně prorazit v Evropě, dorazil. Zdražil ale tak moc, že to bude jen další propadák
včera - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva