Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test BMW 335i Cabrio E93: hodně show, výkonu ještě víc
21.5.2012 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Trojka bez střechy a s 300 koňmi, to musí být recept na prima svezení? Ono prima je, jen možná ne tak, jak byste na první pohled čekali.
Přehled kapitol
Dobrý showcar, ale až zbytečně silný
Nemám po ruce statistiku, kolik se u nás takových aut ročně opravdu prodá. Velké číslo to jistě nebude. Daleko více jich potkáte na silnici v zemích otevřeným vozům zaslíbených. Těmi, pro někoho možná překvapivě, není třeba Itálie či Španělsko, ale Velká Británie či Dánsko. Zrovna ve zmíněné skandinávské zemi jsou cabriolety populární až nepochopitelným způsobem a jen vysvitne Slunce, nebo alespoň přestane pršet, padají střechy dolů jak listí na podzim. Co na tom, že zrovna mrzne, stačí natáhnout beranici.
V těchto zemích pak opravdu není nic divného potkat dámu či pána užívajícího si kontakt s živly. U nás je otevřený vůz stále ještě výjimkou a buďte si jisti, že za jeho volantem a budete středem pozornosti. To pro některé může být žádoucí, problém je, že ta pozornost s sebou často přináší závist, a tak vás nebudou pronásledovat jen pohledy okolí, často si vyslechnete i poznámky o „pozérovi v bramboře”. Snažit se být nenápadný a přitom nemuset nechávat střechu nahoře, to jednoduše s 335i Cabrio nelze. Pokud nezaujme vzhled, stačí jen polechtat plyn a jste zpátky ve hře, divadelní hře.
Na začátku testu jsem si položil otázku, pro koho je BMW 335i Cabrio vlastně určeno. Ani závodník, ani chalupář. Dle mého názoru se za jeho volant hodí někdo zcela mimo tradiční BMW zákazníky. To auto umí nabídnout pohodové svezení s dostatečnou zásobou výkonu pro předjíždění. Dovedu si za jeho volantem představit movitou dámu, pro kterou bude módním doplňkem, a stejně tak kavalíra, kterého rychle převeze mezi jednotlivými bitvami ve válce o ženská srdce a současně mu při tom bude účinnou zbraní.
Trojkové cabrio je auto na efekt od začátku až do konce a v tomto směru prostě funguje. Zásadním problémem konkrétního kusu byl jeho motor. V podstatě jen kvůli přebytku výkonu si začnete uvědomovat, jak moc se tomu autu nechce jezdit rychle. Místo 335i zaškrtněte v objednávce 325i a najednou začne dávat smysl. Pořád bude dostatečně rychlé, už ale nebude tak jednoduše dosahovat rychlostí, se kterými si nerozumí.
Proč ho chtít?
Je opravdu príma zážitek stáhnout střechu, nechat kabinu zaplnit vůněmi jarní krajiny a užívat si práce stáda koní doprovázené koncertem výfuků. Při tom je stále po ruce možnost ukrýt se pod pořádnou střechou, kterou nepronikne ani nepřízeň počasí či vandalův nůž.
Proč ho nechtít?
Toto BMW rozhodně nepotěší nadšené řidiče. Pokud už na okruhu musíte mít nebe nad hlavou, poohlédněte se jinde, u Porsche vám jistě nabídnou něco přijatelného.
Cena
Základní cena vozu (320i Cabrio): 1 100 00 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací (335i): 1 360 000 Kč
Cena testovaného provedení (335i Cabrio + příplatková výbava): 1 650 000 Kč
Technické údaje
Motor
Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový šestiválec uložený vpředu podél za přední nápravou
Objem: 2 979 ccm
Největší výkon: 225 kW (306 k) při 5 800 ot./min
Největší točivý moment: 400 Nm při 1 200 - 5 000 ot./min
Palivo: Natural 98
Přenos výkonu: sedmistupňová automatická převodovka, pohon zadních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 250 km/h (el. omezeno)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 5,7 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 12,4 l
Mimo město: 6,7 l
Kombinovaná: 8,8 l
Objem palivové nádrže: 63 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 612 mm
Šířka: 1 782 mm
Výška: 1 384 mm
Rozvor náprav: 2 760 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 825 kg
Užitečná hmotnost: 430 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 350 l
Objem zavazadlového prostoru se staženou střechou: 210 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nejnovější články
- Jen dekádu staré elektromobily předčasně umírají „v chudobě”, majitelce Tesly původně za miliony zbylo jen 58 tisíc
před 10 hodinami - Němci vyzkoušeli Škodu Octavia IV jako ojetinu, smysl dává hlavně s démonizovaným motorem
včera - Dodge se znovu pokouší ukončit výrobu auta kvůli jeho obřímu motoru V8, i když si ho loňský rok koupil rekordní počet lidí
včera - Škoda chystá závodní elektrický Enyaq, to už je opravdu tragédie v přímém přenosu
včera - Fisker padá stále níž, poškozená auta má opravovat díly z vraků a vyřazených vývojových vozů
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva