Test BMW 335i Cabrio E93: hodně show, výkonu ještě víc

Trojka bez střechy a s 300 koňmi, to musí být recept na prima svezení? Ono prima je, jen možná ne tak, jak byste na první pohled čekali.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test BMW 335i Cabrio E93: hodně show, výkonu ještě víc

21.5.2012 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek

Test BMW 335i Cabrio E93: hodně show, výkonu ještě víc

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Trojka bez střechy a s 300 koňmi, to musí být recept na prima svezení? Ono prima je, jen možná ne tak, jak byste na první pohled čekali.

Dobrý showcar, ale až zbytečně silný

Nemám po ruce statistiku, kolik se u nás takových aut ročně opravdu prodá. Velké číslo to jistě nebude. Daleko více jich potkáte na silnici v zemích otevřeným vozům zaslíbených. Těmi, pro někoho možná překvapivě, není třeba Itálie či Španělsko, ale Velká Británie či Dánsko. Zrovna ve zmíněné skandinávské zemi jsou cabriolety populární až nepochopitelným způsobem a jen vysvitne Slunce, nebo alespoň přestane pršet, padají střechy dolů jak listí na podzim. Co na tom, že zrovna mrzne, stačí natáhnout beranici.

V těchto zemích pak opravdu není nic divného potkat dámu či pána užívajícího si kontakt s živly. U nás je otevřený vůz stále ještě výjimkou a buďte si jisti, že za jeho volantem a budete středem pozornosti. To pro některé může být žádoucí, problém je, že ta pozornost s sebou často přináší závist, a tak vás nebudou pronásledovat jen pohledy okolí, často si vyslechnete i poznámky o „pozérovi v bramboře”. Snažit se být nenápadný a přitom nemuset nechávat střechu nahoře, to jednoduše s 335i Cabrio nelze. Pokud nezaujme vzhled, stačí jen polechtat plyn a jste zpátky ve hře, divadelní hře.

Na začátku testu jsem si položil otázku, pro koho je BMW 335i Cabrio vlastně určeno. Ani závodník, ani chalupář. Dle mého názoru se za jeho volant hodí někdo zcela mimo tradiční BMW zákazníky. To auto umí nabídnout pohodové svezení s dostatečnou zásobou výkonu pro předjíždění. Dovedu si za jeho volantem představit movitou dámu, pro kterou bude módním doplňkem, a stejně tak kavalíra, kterého rychle převeze mezi jednotlivými bitvami ve válce o ženská srdce a současně mu při tom bude účinnou zbraní.

Trojkové cabrio je auto na efekt od začátku až do konce a v tomto směru prostě funguje. Zásadním problémem konkrétního kusu byl jeho motor. V podstatě jen kvůli přebytku výkonu si začnete uvědomovat, jak moc se tomu autu nechce jezdit rychle. Místo 335i zaškrtněte v objednávce 325i a najednou začne dávat smysl. Pořád bude dostatečně rychlé, už ale nebude tak jednoduše dosahovat rychlostí, se kterými si nerozumí.

Test BMW 335i Cabrio E93: hodně show, výkonu ještě víc - 29 - BMW 335i Cabrio 2012 test exterier 05Test BMW 335i Cabrio E93: hodně show, výkonu ještě víc - 30 - BMW 335i Cabrio 2012 test interier 18Test BMW 335i Cabrio E93: hodně show, výkonu ještě víc - 31 - BMW 335i Cabrio 2012 test interier 03

Proč ho chtít?

Je opravdu príma zážitek stáhnout střechu, nechat kabinu zaplnit vůněmi jarní krajiny a užívat si práce stáda koní doprovázené koncertem výfuků. Při tom je stále po ruce možnost ukrýt se pod pořádnou střechou, kterou nepronikne ani nepřízeň počasí či vandalův nůž.

Proč ho nechtít?

Toto BMW rozhodně nepotěší nadšené řidiče. Pokud už na okruhu musíte mít nebe nad hlavou, poohlédněte se jinde, u Porsche vám jistě nabídnou něco přijatelného.

Cena

Základní cena vozu (320i Cabrio): 1 100 00 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací (335i): 1 360 000 Kč
Cena testovaného provedení (335i Cabrio + příplatková výbava): 1 650 000 Kč

Technické údaje

Motor

Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový šestiválec uložený vpředu podél za přední nápravou
Objem: 2 979 ccm
Největší výkon: 225 kW (306 k) při 5 800 ot./min
Největší točivý moment: 400 Nm při 1 200 - 5 000 ot./min
Palivo: Natural 98
Přenos výkonu: sedmistupňová automatická převodovka, pohon zadních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 250 km/h (el. omezeno)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 5,7 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 12,4 l
Mimo město: 6,7 l
Kombinovaná: 8,8 l
Objem palivové nádrže: 63 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 612 mm
Šířka: 1 782 mm
Výška: 1 384 mm
Rozvor náprav: 2 760 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 825 kg
Užitečná hmotnost: 430 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 350 l
Objem zavazadlového prostoru se staženou střechou: 210 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.