Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Ford Focus 2011 1,6 Ti-VCT: nový Focus v praxi
6.4.2011 | Michal Borský | Přidat příspěvek
Očekáváná „trojka“ amerického bestselleru je konečně tady. Jako jedni z prvních jsme ji vyzkoušeli na českých silnicích. Jaká je?
Přehled kapitol
Málokterá automobilová premiéra si v poslední době vysloužila tolik pozornosti jako nový Focus. Jak by také ne, jeden z lídrů nižší střední třídy si za 12 let svojí výroby vydobyl výtečné renomé praktického auta s velkou přidanou hodnotou ve skvělých jízdních vlastnostech, které i v jiných oblastech průběžně pouští žilou programově zbožňovanému Golfu.
Dědicové Henryho Forda přitom tentokrát publikum pěkně napínali. První odhalení nového Focusu se událo na úsvitu roku 2010 na autosalonu v Detroitu, k jednomu jedinému vystavenému kusu v loňské Ženevě se stále směli přiblížit jen vyvolení. Už dlouho ale víme, že od počátku výroby budou k dispozici tři karosářské varianty vozu (pětidveřový hatchback, sedan a kombi) osazené moderními pohonnými jednotkami v čele s přímovstřikovými turbobenzíny EcoBoost. Do nabídky se navíc nově dostávají i ve třídě dosud nevídané aktivní bezpečnostní systémy.
Ford se už více než dvě dekády snaží svůj výrobní program maximálně globalizovat a o novém Focusu nelze mluvit jinak. Výroba se proto na sklonku loňského roku rozběhla v německém Saarlouis, americkém Michiganu, ruském Petrohradu a v nejbližší době se očekává její náběh rovněž v Thajsku a Číně.
Už od dob „tuzexových“ Escortů si Fordy nižší střední třídy vedou velmi dobře i v Čechách a v zajetých kolejích neomylně pokračoval i dosavadní Focus. Na ultrakonzervativním českém trhu nelze čekat žádný zásadní výkyv ani s příchodem nové generace. U většiny zákazníků bude jako vždy rozhodovat tradice, cena, či užitná hodnota a u těch, kteří auto nepotřebují jen pro jízdu z bodu E do bodu F snad také ona proklamovaná radost z řízení. Jak tohle všechno dohromady funguje u novinky, jsme trochu netradičně vyzkoušeli na provedení, po němž sáhne velké procento zákazníků Focusu: základní benzínová jedna-šestka v kombinaci se základní výbavou Trend.



Zevnějšek jako královna koloběžka
Vnější design je zvláště u novinek natolik subjektivní kategorií, že nemá smysl v tomto směru vynášet žádné precedentní rozsudky. Ani já jsem si nestihl Focus za pár dní testu „nakoukat“ natolik, abych mohl jednoznačně říci, jestli se mi líbí nebo ne, jakkoliv pozitivní emoce převládají.
S určitostí lze vysledovat jistou nejednoznačnost nového auta. Zprvu by se mohlo zdát, že Focus ve své třetí generaci navazuje na rozevlátý odkaz prvního auta svého jména, skutečnost je ale mnohem promyšlenější a více chladnokrevná. To je trochu škoda, protože první Focus byl po stránce designu opravdu pecka, která nenechala nikoho chladným. Umírněnější styl dvojky byl velkým vystřízlivěním, které částečně pomohl zatraktivnit „kinetický“ facelift z roku 2008.
I u novinky se vše samozřejmě odehrává v duchu „kinetického“ designu. Návrháři od Fordu počítali s tím, že stejně jako se slušní muži dívají ženám nejprve na obličej, budou se zákazníci i zákaznice Focusu dívat hlavně na jeho předek. Ten je se svými elegantně-agresivními rysy silně fotogenický a už tak dost hezký si vyloženě si říká o nějakou drsnější úpravu pro model ST či RS. Definitivně opuštěny byly trojúhelníkové tvary předních světel, zůstaly jen dynamicky protažené kapky v dražší výbavě s integrovanými LED diodami pro denní svícení. My jsme jezdili s halogenovou klasikou, ani testované výbavě Trend však v základu nechybí přední mlhovky obkličující mohutné mřížoví v nárazníku.
Boční profil zaujme ladným obloukem střechy, jejíž svážnice vzadu vyusťuje v poměrně rozměrné křidélko nad zadním oknem. Svalnatý zadek auta dává na odiv výrazné vydutí podběhů, zásadní je ale hlavně fakt, že na oltář sportovnější vizáže Ford definitivně obětoval koncová světla integrovaná do sloupků. Právě to je ale zřejmě nejkontroverznější částí vzhledu nového Focusu - teď tu máme něco jako zvětšeninu Fiesty včetně pomocných bočních okének. Vtipným detailem je ovšem záklopka nádrže přizpůsobená tvaru podběhů a světel. A ještě jedna pozitivní věc - Focus je sice obligátně o fous delší a širší, zato je o 13 mm nižší.
Následující >1 / 4
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
V této zemi ze dne na den zrušili všechna měření rychlosti, místo nich instalují obří dopravní značky
včera
Zima v zimě zas jednou překvapila všechny. Hasiči zveřejnili fotky „největší nehody, u jaké kdy zasahovali”
1.12.2025
Boží trest za svatokrádež? Klasické Porsche předělané na elektrický pohon majiteli shořelo před domem měsíc po koupi
30.11.2025
Nejnovější články
Nový šéf Stellantisu si přestal brát servítky. EU přesně vysvětlil, co má už teď za následek její zakazování spalovacích aut
před 2 hodinami
Toyota prodává auto, které vypadá, jako by přijelo rovnou z 80. let. Je to ale moderní vůz. A teď dostal další modernizaci
před 3 hodinami
Prodeje elektrických Fordů se zhroutily tak moc, že je všechny dohromady skoro překonává starý dobrý Mustang
před 5 hodinami
Ojetá italská kráska láká už po pár letech nízkými cenami. Je to pořád normální auto s plejádou motorů, také je to ale pořád Ital
včera
Tohle unikátní Lambo je jediný skutečný předchůdce Urusu. Postavit si ho nechal sultán a jezdil s ním šéf BMW a VW, potom se zatoulalo
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
