Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Honda Civic sedan: UFO s kufrem? Kdeže
15.12.2008 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Řekne-li se Civic, mnohým se vybaví ono UFO, které nezřídka potkáváme na našich cestách. Byla by však chyba zapomínat na variantu sedan, protože ta sice nese stejné jméno, ovšem její naturel a vlastnosti jsou úplně jiné. Máme před sebou klasický vůz a to nejen svým vzhledem, ale především charaktrem.
Motor a převodovka
Civic sedan je nabízen s jediným motorem, benzinovým čtyřválcem o objemu 1,8 l, jehož maximální výkon dosahuje 103 kW (140 k) při 6300 1/min a točivý moment vrcholí na 174 N.m při 4300 1/min. Je vybaven rozvodem i-VTEC, což ve stručnosti znamená, že je plynule nastavováno časování otevření sacích ventilů. Jeho charakter je na čtyřválec příjemně lineární. Pásmo použitelných otáček začíná na hodnotě 2000 1/min a většinu doby nebudete mít potřebu překračovat úroveň 3500 1/min. V této oblasti je motor dostatečně pružný a přitom vás neobtěžuje hlukem. Pokud ale vrazíte pedál do podlahy, čeká vás jiný zážitek. Po překročení hranice 4000 l/min nejen že začne motor „zpívat“, ale také ze sebe začne dávat to nejlepší. Velmi rychle se vyšplhá ke svým jmenovitým otáčkám, nad kterými ale celkem brzo zvadne. Pak je nutno přeřadit. Není to ale žádná sportovně laděná jednotka, přece jen se nejlépe cítí ve středních otáčkách. Ostřejšímu využití brání i podivně nastavený elektronický plyn. Reakce motoru se za pedálem citelně opožďují a přesné meziplyny jsou poněkud problematické. Na motor navazuje výborně poskládaná šestistupňová převodovka s výborným řazením. Jednotlivé stupně na své místo zapadají s jemným cvaknutím a musím uznat, že už dlouho jsem neměl takové potěšení z rychlého střídání převodových stupňů v technických pasážích.
Pár slov k dynamice
Civic sedan rozhodně není a ani si nehraje na nějaké sportovní náčiní. Přesto umí být v běžném provozu velmi rychlý. V městských ulicích nemá smysl řešit dynamiku, tam se při razantnějších rozjezdech spíše potýkáte s nedostatečnou trakcí přední nápravy. Vyjedete-li za město, určitě se nebudete muset vláčet za kdejakou Avií. Stačí podřadit a využít to, co má motor v záloze. Neztratíte se ani na dálnicích, jen je potřeba se smířit s faktem, že při potřebě prudšího zrychlení v rychlostech nad 100 km/h je třeba řadit čtyřku. Na 180 km/h se sedan vyšplhá celkem svižně, cokoliv dál už to stojí motor i řidiče poměrně citelné úsilí. Ideální je držet se do 140 km/h, kdy máte v zásobě nějakou tu rezervu výkonu a ani nejste obtěžování nadměrným aerodynamickým hlukem a zvukem motoru. Maximální rozumná dálniční rychlost je někde okolo 160 km/h.
Rozumná spotřeba
Honda u sedanu slibuje kombinovanou spotřebu 6,6 l/100 km. Osobně toto číslo považuji za mírně optimistické, přesto věřím, že za určitých podmínek se lze pohybovat na jeho dohled. Za dobu testu jsem najezdil něco přes 1000 km a v závěru svítilo na displeji palubního počítače 7,8 l/100 km. Můj způsob využití ale příliš neodpovídal tomu, k čemu je sedan primárně určen. Polovinu oné tisícovky kilometrů jsem strávil na dálnicích, při průměrných rychlostech na dohled českého rychlostního limitu, nechybělo poskakování v kolonách a po městech, a zbytek času jsem při jízdě po vedlejších silnicích plnými doušky užíval příjemného charakteru motoru. Nescházelo ani pár ostrých jízd po trati závodu do vrchu a samozřejmě spousta předjížděcích manévrů. Shrnuto a podtrženo, Civic sedan považuji za spíše střídmé auto bez nadměrných nároků na množství paliva.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejčtenější články
- Firma, která předělává spalovací auta na elektrický pohon, je na hranici bankrotu, bez peněz zastavila činnost
27.3.2024 - Krachující Fisker se pokouší zachránit zoufalým výprodejem. Auta zlevnil skoro o polovinu, stojí míň než základní Octavie
28.3.2024 - Ford si nechal patentovat chytré řešení převozu větších věcí, bude mu ho závidět i Škoda se svým Simply Clever
28.3.2024 - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
28.3.2024 - Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
28.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva