Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Honda CR-V 2012 2,2 i-DTEC: dobře nabito
26.11.2012 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Honda CR-V se dlouhodobě těší oblibě českých zákazníků. I v nové generaci má dobře našlápnuto k tomu na tuto tradici navázat.
Přehled kapitol
Zaděláno na úspěch
Tak vidíte, původní znechucení se změnilo v uznalé kývání hlavou. Člověk prostě musí občas překročit meze svých zájmů a chutí a kousnout do jablka, které se na první pohled jevilo být kyselým. Může přijít na to, že žil v omylu. Tím přiznávám, že jsem CR-V ignoroval nezaslouženě a sypu si popel na hlavu. Kdybych si měl pořídit SUV, jistě by bylo jedním z horkých kandidátů. Jenže já nemusím, tak tuto slast ponechám jiným. Kyselé to jablko nebylo, ale přesto raději zůstanu u těch svých.
CR-V vždy patřilo mezi úspěšné modely. V České republice to je ve své třídě velmi oblíbený vůz, buď se nachází na úplné špici prodejních statistik nebo těsně pod ní. Nepochybuji, že tomu tak bude i nadále. Konkurence se sice zvětšuje, ale ani CR-V nezůstává spát na vavřínech. Pro budoucí léta má slušně nabito a samozřejmě může stavět na dobré pověsti svých předchůdců. Za jednu z hlavních předností lze určitě považovat fakt, že řízení tohoto auta vlastně není až tak daleko od pocitů za volantem běžného osobáku. Jen sedíte výš a bojujete s vyšším těžištěm. Získáte tím ale komfort a odolnost proti českým cestám. Ač naftové motory nemusím, 2,2 i-DTEC pochválím. Není nejlepší, není nejvýkonnější, ale jako celek v kombinaci s použitou převodovkou funguje.
Jen je velká škoda, že Honda neudělala něco s tím prostorem ve svislém směru. Někdy je pohodlí pasažérů důležitější než objem zavazadlového prostoru. Na druhou stranu, pokud si ho pořizuje rodina s malými dětmi, těm skromné rozměry zadní lavice vadit nebudou a rodiče alespoň nebudou mít dilema, jestli s sebou vzít jednu nebo raději dvě tašky s hračkami.
Proč ji chtít?
Je to staré dobré CR-V ve všem, v čem vždy dobré bylo. Potěší jízdou i spotřebou, výborně funguje na českých cestách. Navíc vypadá o parník lépe než dříve.
Proč ji nechtít?
Jezdí dobře, tedy s ohledem na to, že to je SUV. Jenže existuje spousta normálních kombíků, které poskytnou podobný prostor a k tomu o řád lepší jízdní projev. A klidně je můžete mít s pohonem všech kol.
Cena
Základní cena vozu (2.0 i-VTEC 2x4 S): 544 000 Kč
Cena základního testovaného provedení (2.2 i-DTEC 4x4 Executive): 889 000 Kč
Cena testovaného provedení (2.2 i-DTEC 4x4 Executive ): 1 014 000 Kč
Technické údaje
Motor
Vznětový řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 2 199 ccm
Největší výkon: 110 kW (150 k) při 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 350 Nm při 2 000 ot./min
Palivo: Nafta motorová
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon všech kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 190 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,7 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 6,7 l
Mimo město: 5,3 l
Kombinovaná: 5,8 l
Objem palivové nádrže: 58 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 570 mm
Šířka: 1 820 mm
Výška: 1 685 mm
Rozvor náprav: 2 630 mm
Světlá výška: 165 mm
Pohotovostní hmotnost (vč. řidiče): 1 753 kg
Užitečná hmotnost: 447 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 589 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 627 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
před hodinou - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Mistr světa Bagnaia tvrdí muziku v Jerezu včera 16:23
- Pátek v Jerezu - Moto2: 1. Roberts, 13. Salač včera 15:49
- Úvod v Jerezu: Na čele bratři Marquezové, 7. Pedrosa včera 11:30
- Nová pravidla MotoGP od sezóny 2027 včera 10:42
- Pre Jerez 25.4.2024
Nejčtenější články
- Zbytečný a takřka neprodejný: Klon Škody Enyaq s logem Fordu neřeší vůbec nic, přesto se začíná prodávat v Česku
27.3.2024 - Číňané začali prodávat své nové luxusní monstrum. Nabušené SUV větší než Kodiaq stojí jen 413 tisíc Kč
27.3.2024 - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024 - Němci vybrali pohodlné ojetiny, které vás nezruinují koupí ani provozem. Je mezi nimi i Škoda Octavia
27.3.2024 - Firma, která předělává spalovací auta na elektrický pohon, je na hranici bankrotu, bez peněz zastavila činnost
27.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz