Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Mercedes E500 kupé: německý bodyguard
29.11.2010 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Mercedes-Benz E500 kupé, to kombinace elegantní karoserie, velkého osmiválce a komfortního interiéru. Pro mnoho motoristů to je ztělesnění jejich automobilových snů, je ale realita taková, jak slibují papírové údaje a pověst vozů se Stuttgartu?
Přehled kapitol
Je dlouhou tradicí, že ke každé třídě sedanů má Mercedes i rozměrově odpovídající kupé. Jinou tradicí bylo, že tyto sportovnější varianty označoval písmeny CL s nějakým tím přídavkem. Někdy je ale potřeba tradice porušovat, a tak se dřívější CLK odebralo do propadliště dějin a na jeho místo nastoupilo kupé třídy E.
Agresivně elegantní exteriér
Příchod nové generace třídy C předznamenal a v případě nové třídy E dokonal odklon Mercedesu od oblin minulé dekády a příchod výraznějších linií. Ve stejném duchu se nese i design kupé třídy E. Jedním z východisek při vývoji byl závěr výzkumu provedeného mezi zákazníky. Z toho vyplynulo, že pro potenciální kupce je v této třídě důležitější vzhled, teprve pak až jízdní vlastnosti. Z toho je pak jasné, proč byla právě vzhledu věnována tak vysoká pozornost.
Je zřejmé, proč je pro zákazníky tak důležitý vzhled, E kupé v mnoha případech poslouží jako indikátor společenského postavení. A tuto úlohu plní na výbornou. Jak v provozu, tak staticky na firemním parkovišti působí nepřehlédnutelně. Nízká, široká a hranatá příď s výraznou maskou chladiče jasně dává všem najevo, že nejede jen tak nějaké ořezávátko.


Na dlouhou kapotu pak navazuje zaoblená střecha zakončená krátkým víkem zavazadlového prostoru. Zvláštností je absence B-sloupku, což vynikne při stažení všech oken. Při pohledu z boku zaujme vystouplý zadní blatník, prvek sdílený se sedanem třídy E. Ten odkazuje na typ W180 220 z 50. let. Záď E kupé je naopak řešena velmi decentně a jediným výrazným prvkem jsou dvě lichoběžníkové koncovky výfuků.
Testovaný kousek byl navíc vybaven paketem AMG, který v případě E kupé funguje stejně, jako černé brýle a vyboulené podpaží u elegantních pánů ve tmavých oblecích, které často vidíme stát na pozadí více či méně důležitých lidí. Zvýrazněné nástavce předního nárazníku a podběhů a 18" kola ve specifickém designu přece jen vyjevují něco z nátury kupé s velkým osmiválcem pod kapotou.
Sportovní interiér
Jestliže je exteriér řešen jako mix elegantních a sportovně agresivních linií, už první pohled do interiéru naznačuje, že zde už se eleganci taková váha nedává, prim hraje sportovní duch. Asi nebudu sám, kdo bude ztvárnění přístrojové desky a středové části tříramenného volantu považovat za nepříliš elegantní, designéři jako by vzešli z dřevomodelářské dílny. To je ale záležitost všech současných Mercedesů a ponechám na čtenáři, aby si závěr udělal sám.
Jestliže k designu interiéru je můj vztah spíše zdrženlivý, k jeho funkčnosti výhrady téměř nemám. Volant má vhodně zvolený průměr i tloušťku věnce a je čalouněn na dotek velmi příjemnou kůží. Pomocí křížových ovladačů na něm umístěných lze ovládat značnou část dostupných funkcí, a tak z něj není potřeba příliš často sundávat ruce. Zbytek pak obstará joystick zábavně-informačního systému Comand APS, který je umístěn na středovém tunelu.
Dostáváme se k jednomu z nejvýznamnějších prvků interiéru, ke sportovním sedačkám. Ta se na svém boku pyšní celou sadou ovladačů, pomocí kterých lze nastavit poloho a tvar bederní opěrky, šířku opěradla i délku sedáku. U testovaného vozu byla sedadla navíc vybavena vyhříváním a odvětráváním a zvláště posledně jmenovaný prvek je opravdu výborná záležitost. Sedačky si lze tedy přizpůsobit na míru a velmi to přispívá k nalezení správné polohy za volantem. Přesto k nim mám jednu výhradu. Jejich čalounění je až nekomfortně tvrdé, po ujetí 400 km v kuse mě sice, jak se mi velmi často stává, nebolela záda, ovšem mé pozadí si stěžovalo.
O zadních sedadlech se dá prohlásit, že v autě jsou, ale tím to končí. Měřím necelých 180 cm a když jsem si seřídil sedačku řidiče tak, abych se cítil pohodlně, měl jsem problém za ni umístit tašku s notebookem. O možnosti usadit se sám za sebe jsem raději ani neuvažoval. Zavazadlový prostor je naopak více než dostatečný a přestože jsem to nezkusil, myslím, že dva golfové vaky s holemi se do něj vejdou.
Následující >1 / 3
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
14.12.2025
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejnovější články
Rozfofrovali jsme stovky miliard za elektromobily a efekt je nulový. Německý profesor popsal, jak absurdní je tato cesta boje proti emisím CO2
před 11 hodinami
Tohle je nový král ztráty hodnoty. Majitel si myslel, že na něm vydělá balík, ve skutečnosti ale prodělal přes 20 tisíc na každém ujetém km
včera
Prodeje Tesly jdou skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace v segmentu silně profituje
včera
Škoda Fabia RS se skutečně může vrátit, testovací model už má automobilka hotový
včera
Je smutné, když dnes i sportovní Hondy dělají „zelené mozky”, firma přiznala další nepochopitelné selhání
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
