Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Mercedes E500 kupé: německý bodyguard
29.11.2010 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Mercedes-Benz E500 kupé, to kombinace elegantní karoserie, velkého osmiválce a komfortního interiéru. Pro mnoho motoristů to je ztělesnění jejich automobilových snů, je ale realita taková, jak slibují papírové údaje a pověst vozů se Stuttgartu?
Přehled kapitol
Závěr
Jaký tedy Mercedes-Benz E500 kupé je? Řekl bych, že hlavně autem pro dospělé. Nemám teď na mysli věk, ale řidičskou vyspělost. Celou dobu jsem cítil, jak mu můj jankovitý způsob řízení, který tak dobře seděl nedávno testovanému Peugeotu RCZ, nevyhovuje a spíše mě vybízelo k byť rychlé, přesto plynulé jízdě. Stále jakoby mi naznačovalo, že má dost potenciálu na vše, že se netřeba tak hnát a stresovat. A nakonec jsem se mu i přizpůsobil. Vypnul jsem tlačítko Sport a nechal onen sametový osmiválec, aby za mne řešil předjížděcí manévry.
Není to auto pro šetřílky, pomine-li se jeho vysoká pořizovací cena, náklady na palivo rozhodně nebudou zanedbatelné. K tomu je nutno přidat vysokou spotřebu pneu a brzd. Nejsou to však vyhozené peníze, získáte za ně svezení výborným autem s výborným motorem.
Plusy
- design exteriéru
- motor
- dynamické schopnosti
- cena
Mínusy
- design interiéru
- brzdy
- nepoužitelnost zadních sedadel
Technické údaje
Motor
Zážehový, vidlicový osmiválec
Objem: 5 461 ccm
Největší výkon: 285 kW (388 k) při 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 530 Nm při 2 800 - 4 800 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: sedmistupňová automatická převodovka 7G-Tronic, pohon zadních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 250 km/h (elektronicky omezena0
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 5,4 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 16,1 l
Mimo město: 7,8 l
Kombinovaná: 10,9 l
Objem palivové nádrže: 66 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 698 mm
Šířka: 1 786 mm
Výška: 1 397 mm
Rozvor náprav: 2 760 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 715 kg
Užitečná hmotnost: 465 kg
Základní objem zavazadlového prostoru: N/A l
Výbava a cena
Cena ve standardní výbavě (Mercedes-Benz E500 coupé): 1 435 000,- Kč
Cena testovaného modelu: 2 197 524,- Kč
Základní výbava: Integrovaný servisní paket 6 let/120 000 km, Adaptivní brzdové světlo - výstražné přerušované svícení, Paměťová sada, Aktivní kapota (ochrana chodců), Černé čalounění stropu, Parametrické řízení, Spínač aktivace denního svícení, Sedadlo spolujezdce elektricky nastavitelné, Paměťová sada- elektricky nastavitelná přední sedadla, sloupek řízení a vnější zrcátka s pamětí, AMG 3ramenný sportovní volant, Ortopedická sedadla vpředu s nastavením PRE-SAFE®, Automatická 7stupňová převodovka, 7G-TRONIC, Řadící pádla na volantu, Indikace poklesu tlaku v pneu, Sada jízdní dynamiky, Alarm včetně ochrany proti odtahu, Komfortní automatická klimatizace, Ostřikovače reflektorů, Automatické tlumení dálkových světel, Světla pro odbočování, Intelligent Light System, Využití zbytkového tepla, AMG Styling, AMG 18" alu disky, dvojité loukotě, vícedílné, stříbrně lakované, Ochrana interiéru
Příplatková výbava: metalíza Designo hnědá mystic (71 400,-), sada osvětlení (36 210,-), Kůže designo v barvě čalounění (19 125,-), Kůže designo-pastell žlutá dvoubarevná (85 935,-), Parkovací asistent (18 615,-), Komfortní sedadla vpředu (odvětrávaná a vyhřívaná) (27 030,-), Media Interface (UCI) - propojení na externí audio v přihrádce proti spolujezdci( iPod,USB atd) (5 100,-), COMAND APS Multimedia-System (62 280,-), Harman Kardon® Logic7® Surround-Soundsystem (17 850,-), Sada Sport AMG (9 725,-)
< Předchozí3 / 3
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
včera - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin zajel nový rekord včera 17:03
- V Moto3 nejrychlejším Alonso, v Moto2 Garcia - 14. Salač včera 15:41
- Ve Francii začal nejrychleji Martin před Acostou včera 12:05
- Známe první letošní vítěze NW200 včera 11:02
- Test Cardo Packtalk Edge: interkom se skvělým zvukem včera 08:00
Nejnovější články
- Cybertruck působí jako šmejd šitý horkou jehlou. Majiteli selhal po ujetí 56 km, rozborka ukázala pravdu
před 10 hodinami - VW znovu mění plány. Spalovací Polo nekončí a koupíte ho i v roce 2030, tolik jako dnes ale už nikdy stát nebude
před 11 hodinami - Nezničitelný Mercedes E může být váš zánovní za míň než nová Fabie, je to levný tip na parádní a pohodlné auto navěky
včera - Sexy Cadillac, který měl konečně prorazit v Evropě, dorazil. Zdražil ale tak moc, že to bude jen další propadák
včera - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva