Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D TC-SST: stíhačka na naftu
24.4.2010 | Roman Kalina | Přidat příspěvek
Po třech letech se nejúspěšnější evropský model tří diamantů současnosti dočkal výrazné modernizace vzhledu ve stylu aktuálních modelů Lancer a Colt. V tomto případě i s dvojspojkovou převodovkou, „francouzským“ turbodieselem 2,2 litru a v nejvyšší výbavě Instyle. Jak jezdí?
Přehled kapitol
Do konce roku 2008 se Outlanderů druhé generace prodalo po celém světě přes 300 tisíc a hlavně na evropském trhu jeho prodeje drží ekonomiku Mitsubishi Motors Europe nad vodou. I proto byl loňský facelift pro japonskou automobilku velmi důležitý. Výsledek inovace je ale spíše viditelný než hmatatelný, největší změnou je totiž tvar přední části, což Outlander řadí do rodiny aktuálních modelů Mitsubishi.
Na vysvětlení titulku tohoto článku je třeba doplnit, že designéři se při návrhu nového originálního designového rukopisu tří diamantů nechali inspirovat tvarem stíhacího letounu Mitsubishi F-2, což je japonská licenční verze amerického stroje F-16. Jestliže přední část včetně světlometů a kapoty je celá nová, zezadu poznáte novinku pouze podle chromované lišty nad registrační značkou.
Vrchol nabídky
Testovaný Outlander ve výbavě Instyle patří na vrchol nabídky této modelové řady. Pod jeho kapotou najdete čtyřválcový turbodiesel francouzského původu, jehož točivý moment přenáší na přední nebo všechna kola dvojspojková samočinná šestistupňová převodovka TC-SST, která do výrobních závodů v Japonsku a Holandsku putuje ze slovenských Košic, kde se v závodě firmy Getrac vyrábí. Její kvality ocení pouze ten, kdo je ochoten zaplatit za nový Outlander přes 900 tisíc korun. K tomu je ale třeba také dodat, že nabídka této modelové řady začíná u verze s pohonem předních kol poháněné zážehovým čtyřválcem 2,0 MIVEC (108 kW) na částce 584 900 korun, nejlevnější čtyřkolka s motorem 2,0 DI-D (103 kW) přijde na 729 900 korun.
Diesel s automatem nezklame
Kombinaci turbodieselu a dvojspokové převodovky jsem si poprvé vyzkoušel u Škody Octavia a byl jsem nadšen jak jejím projevem, tak hospodárností. Něco podobného jsem očekával také od tohoto francouzsko-japonského spojení. Nutno dodat, že zklamán jsem nebyl, i když očekávání byla možná o něco větší.
Francouzský vznětový motor s přímým vstřikováním common-rail dává z objemu 2,2 litru největší výkon 115 kW a točivý moment 380 N.m. Ve spojení s tímto japonským SUV má celkem kultivovaný projev, přenos výkonu na vozovku zvláště při snížené adhezi však dělá Outlanderu trochu problém zejména v režimu 2WD, kdy jsou poháněna pouze přední kola. Poznáte to v okamžiku, kdy pořádně přidáte plyn a pak musíte vší silou držet volant, aby jste automobil udrželi ve zvoleném směru. Outlander se uklidní, když přepínač systému pohonu všech kol pootočíte do polohy 4WD, kdy se pohon zaních kol připojuje samočinně podle potřeby. Tohle ovšem platí jen v případě ručně řazené převodovky, neboť verze s dvojspojkovým automatem nemá s přenosem výkonu problém.
Řazení nové převodovky je samozřejmě velmi rychlé a plynulé, nástup výkonu při rozjezdu však není tak ostrý jako u verze s manuálem. I proto lze i na mokrém povrchu nechat ovladač pohonu všech kol v poloze 2WD, což samozřejmě šetří mimo jiné pohonné hmoty. To by ostatně měla dělat tato převodovka vůbec. Jestliže ve městě se většinou neubráníte tomu, aby se spotřeba přehoupla přes deset litrů na 100 km, při plynulé jízdě se můžete bez problémů dostat i pod 9 litrů a stále ještě nemusíte být brzdou provozu. Výkon turbodieselu můžete využít také k docela svižné jízdě. I v tomto případě se spotřeba přehoupne přes hranici 10 litrů, zvláště když na podřazení využíváte pádla pod volantem. Samotná manipulace s voličem převodovky není díky pojistnému „kolečku“ příliš přesná a tudíž pohodlná, což platí třeba při parkování, kdy musíte měnit režimy „R“ a „D“ několikrát za sebou.
Následující >1 / 2
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 11 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 6 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 7 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 9 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 10 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda