Reklama

Test Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D TC-SST: stíhačka na naftu

Po třech letech se nejúspěšnější evropský model tří diamantů současnosti dočkal výrazné modernizace vzhledu ve stylu aktuálních modelů Lancer a Colt. V tomto případě i s dvojspojkovou převodovkou, „francouzským“ turbodieselem 2,2 litru a v nejvyšší výbavě Instyle. Jak jezdí?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D TC-SST: stíhačka na naftu

24.4.2010 | Roman Kalina | 2 příspěvky

Po třech letech se nejúspěšnější evropský model tří diamantů současnosti dočkal výrazné modernizace vzhledu ve stylu aktuálních modelů Lancer a Colt. V tomto případě i s dvojspojkovou převodovkou, „francouzským“ turbodieselem 2,2 litru a v nejvyšší výbavě Instyle. Jak jezdí?

Do konce roku 2008 se Outlanderů druhé generace prodalo po celém světě přes 300 tisíc a hlavně na evropském trhu jeho prodeje drží ekonomiku Mitsubishi Motors Europe nad vodou. I proto byl loňský facelift pro japonskou automobilku velmi důležitý. Výsledek inovace je ale spíše viditelný než hmatatelný, největší změnou je totiž tvar přední části, což Outlander řadí do rodiny aktuálních modelů Mitsubishi.

Na vysvětlení titulku tohoto článku je třeba doplnit, že designéři se při návrhu nového originálního designového rukopisu tří diamantů nechali inspirovat tvarem stíhacího letounu Mitsubishi F-2, což je japonská licenční verze amerického stroje F-16. Jestliže přední část včetně světlometů a kapoty je celá nová, zezadu poznáte novinku pouze podle chromované lišty nad registrační značkou.

Test Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D TC-SST: stíhačka na naftu - 1 - Mitsub_Outl1Test Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D TC-SST: stíhačka na naftu - 2 - Mitsub_Outl11Test Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D TC-SST: stíhačka na naftu - 3 - Mitsub_Outl12Test Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D TC-SST: stíhačka na naftu - 4 - Mitsub_Outl17Test Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D TC-SST: stíhačka na naftu - 5 - Mitsub_Outl2Test Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D TC-SST: stíhačka na naftu - 6 - Mitsub_Outl3Test Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D TC-SST: stíhačka na naftu - 7 - Mitsub_Outl4Test Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D TC-SST: stíhačka na naftu - 8 - Mitsub_Outl6Test Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D TC-SST: stíhačka na naftu - 9 - Mitsub_Outl10

Vrchol nabídky

Testovaný Outlander ve výbavě Instyle patří na vrchol nabídky této modelové řady. Pod jeho kapotou najdete čtyřválcový turbodiesel francouzského původu, jehož točivý moment přenáší na přední nebo všechna kola dvojspojková samočinná šestistupňová převodovka TC-SST, která do výrobních závodů v Japonsku a Holandsku putuje ze slovenských Košic, kde se v závodě firmy Getrac vyrábí. Její kvality ocení pouze ten, kdo je ochoten zaplatit za nový Outlander přes 900 tisíc korun. K tomu je ale třeba také dodat, že nabídka této modelové řady začíná u verze s pohonem předních kol poháněné zážehovým čtyřválcem 2,0 MIVEC (108 kW) na částce 584 900 korun, nejlevnější čtyřkolka s motorem 2,0 DI-D (103 kW) přijde na 729 900 korun.

Diesel s automatem nezklame

Kombinaci turbodieselu a dvojspokové převodovky jsem si poprvé vyzkoušel u Škody Octavia a byl jsem nadšen jak jejím projevem, tak hospodárností. Něco podobného jsem očekával také od tohoto francouzsko-japonského spojení. Nutno dodat, že zklamán jsem nebyl, i když očekávání byla možná o něco větší.

Francouzský vznětový motor s přímým vstřikováním common-rail dává z objemu 2,2 litru největší výkon 115 kW a točivý moment 380 N.m. Ve spojení s tímto japonským SUV má celkem kultivovaný projev, přenos výkonu na vozovku zvláště při snížené adhezi však dělá Outlanderu trochu problém zejména v režimu 2WD, kdy jsou poháněna pouze přední kola. Poznáte to v okamžiku, kdy pořádně přidáte plyn a pak musíte vší silou držet volant, aby jste automobil udrželi ve zvoleném směru. Outlander se uklidní, když přepínač systému pohonu všech kol pootočíte do polohy 4WD, kdy se pohon zaních kol připojuje samočinně podle potřeby. Tohle ovšem platí jen v případě ručně řazené převodovky, neboť verze s dvojspojkovým automatem nemá s přenosem výkonu problém.

Řazení nové převodovky je samozřejmě velmi rychlé a plynulé, nástup výkonu při rozjezdu však není tak ostrý jako u verze s manuálem. I proto lze i na mokrém povrchu nechat ovladač pohonu všech kol v poloze 2WD, což samozřejmě šetří mimo jiné pohonné hmoty. To by ostatně měla dělat tato převodovka vůbec. Jestliže ve městě se většinou neubráníte tomu, aby se spotřeba přehoupla přes deset litrů na 100 km, při plynulé jízdě se můžete bez problémů dostat i pod 9 litrů a stále ještě nemusíte být brzdou provozu. Výkon turbodieselu můžete využít také k docela svižné jízdě. I v tomto případě se spotřeba přehoupne přes hranici 10 litrů, zvláště když na podřazení využíváte pádla pod volantem. Samotná manipulace s voličem převodovky není díky pojistnému „kolečku“ příliš přesná a tudíž pohodlná, což platí třeba při parkování, kdy musíte měnit režimy „R“ a „D“ několikrát za sebou.

Test Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D TC-SST: stíhačka na naftu - 10 - Mitsub_Outl13Test Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D TC-SST: stíhačka na naftu - 11 - Mitsub_Outl15Test Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D TC-SST: stíhačka na naftu - 12 - Mitsub_Outl21Test Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D TC-SST: stíhačka na naftu - 13 - Mitsub_Outl22Test Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D TC-SST: stíhačka na naftu - 14 - Mitsub_Outl26Test Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D TC-SST: stíhačka na naftu - 15 - Mitsub_Outl28

Diskuze 2 příspěvky

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše