Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Mitsubishi Outlander PHEV: bez zásuvky ani ránu
16.12.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Jeden z nejlepších plug-in hybridů dneška umí jezdit úsporně, jeho akcie však s rostoucí vzdáleností od zásuvek velmi rychle klesají.
Přehled kapitol
Zajímavý jistě, drahý však přespříliš
Celá Evropa v současnosti vzhlíží směrem k zelenější budoucnosti, do které nás vedou veškeré emisní normy a penále za nadlimitní gramy CO2, které automobily už nebudou schopné bez uzardění déle vypouštět do ovzduší. Z tohoto důvodu je jasné, kam se bude pohybovat (ostatně už pohybuje a ne málo) vývoj všech technologií, které by si s nadlimitními emisemi poradily. Ano, tento proces už je naplno rozjetý a jeho plody zkoušíme dnes a denně. Rád budu věřit tomu, že takové Ferrari LaFerrari, McLaren P1 nebo Porsche 918 Spyder dokážou coby nejlepší plug-in hybridy současnosti mistrně skloubit dynamické nároky s výtečnou provozní efektivitou, ovšem zatím si nejsem jistý tím, jak se s ní dokážou popasovat vozidla pro nejširší veřejnost za dvacetinu ceny.
Ostatně i ta dvacetina v případě Outlanderu PHEV je nakonec tak vysokou sumou peněz, kterou se bude našinec zdráhat vyložit na stůl, protože reálně oproti verzím se spalovacím motorem není s to dostat adekvátní benefity za oplátku. Zejména tady se ukazuje, jak moc citlivý je tento plug-in hybrid na výkyvy provozní efektivity při srovnání jeho provozu s nabitými a vybitými akumulátory. Popravdě jsem čekal mnohem větší fiasko, Mitsubishi tedy v mých očích v rámci možností jistě stvořilo to nejlepší, co svedlo.
V reálném provozu bude u Outlanderu PHEV vždy platit, že se vzdalující se vzdáleností od dobíjecí zástrčky budou veškeré devízy mizet jako pára nad hrncem, tehdy se ukáže, jaké jsou slabosti jeho ústrojí a jak neefektivně dochází k dobíjení baterie, bez energie v ní uložené se dlouhodobě bude s tímto vozem jezdit dráže než s naftovou i benzinovou verzí odlehčenou o hybridní komponenty. Přitom je to škoda, to auto je totiž uživatelsky i řidičsky poměrně přívětivé a nabízí naprostý dostatek výbavy, třebaže odhlučnění, použité materiály a multimediální systém by mohly být ještě podstatně lepší. Ano, tady se ukazuje, že už to není zas až tak nový vůz, jak by se mohlo na první pohled zdát.
Základní cena vozu (Outlander Intense 2,0 MIVEC/110 kW 2WD): 550 000 Kč
Základní testovaného provedení (Instyle PHEV 4WD): 1 250 000 Kč
Cena testovaného provedení (Instyle PHEV 4WD + příplatková výbava): 1 280 006 Kč
Technické údaje
Motor
Zážehový, atmosférický řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou + dva třífázové synchronní elektromotory s permanentním magnetem (každý na jedné nápravě)
Objem spalovacího motoru: 1 998 ccm
Největší výkon spalovacího motoru: 89 kW (121 k) při 4 500 ot./min
Největší točivý moment spalovacího motoru: 190 Nm při 4 500 ot./min
Palivo: Natural 95, elektrická energie
Přenos výkonu: převodovka s fixním převodem, spalovací motor se k pohonu připojuje přes vícelamelovou mokrou spojku, pohon všech kol
Elektromotor, akumulátor a generátor
Největší výkon elektromotoru (vpředu): 60 kW (82 k)
Největší točivý moment elektromotoru (vpředu): 137 Nm
Největší výkon elektromotoru (vzadu): 60 kW (82 k)
Největší točivý moment elektromotoru (vzadu): 195 Nm
Systémový výkon hybridní soustavy v paralelním režimu: 149 kW (203 k)
Typ akumulátoru: Li-ion (80 článků)
Kapacita: 12 kWh
Jmenovité napětí akumulátoru: 300 V
Výkon generátoru: 70 kW
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 170 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,0 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Nabitý akumulátor: 0 l
Vybitý akumulátor: 5,8 l
Kombinovaná: 1,9 l
Objem palivové nádrže: 45 l
Spotřeba elektrické energie: 134 Wh/km
Jízdní dosah elektrického pohonu: 52 km
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 655 mm
Šířka: 1 800 mm
Výška: 1 673 mm
Rozvor náprav: 2 670 mm
Pohotovostní hmotnost: 1810 kg
Užitečná hmotnost: 500 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 463 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: - l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Číňané začali prodávat své nové luxusní monstrum. Nabušené SUV větší než Kodiaq stojí jen 413 tisíc Kč
27.3.2024 - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024 - Němci vybrali pohodlné ojetiny, které vás nezruinují koupí ani provozem. Je mezi nimi i Škoda Octavia
27.3.2024 - Firma, která předělává spalovací auta na elektrický pohon, je na hranici bankrotu, bez peněz zastavila činnost
27.3.2024 - Krachující Fisker se pokouší zachránit zoufalým výprodejem. Auta zlevnil skoro o polovinu, stojí míň než základní Octavie
28.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva