Test Mitsubishi Outlander PHEV: bez zásuvky ani ránu

Jeden z nejlepších plug-in hybridů dneška umí jezdit úsporně, jeho akcie však s rostoucí vzdáleností od zásuvek velmi rychle klesají.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Mitsubishi Outlander PHEV: bez zásuvky ani ránu

16.12.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Test Mitsubishi Outlander PHEV: bez zásuvky ani ránu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Jeden z nejlepších plug-in hybridů dneška umí jezdit úsporně, jeho akcie však s rostoucí vzdáleností od zásuvek velmi rychle klesají.

Zajímavý jistě, drahý však přespříliš

Celá Evropa v současnosti vzhlíží směrem k zelenější budoucnosti, do které nás vedou veškeré emisní normy a penále za nadlimitní gramy CO2, které automobily už nebudou schopné bez uzardění déle vypouštět do ovzduší. Z tohoto důvodu je jasné, kam se bude pohybovat (ostatně už pohybuje a ne málo) vývoj všech technologií, které by si s nadlimitními emisemi poradily. Ano, tento proces už je naplno rozjetý a jeho plody zkoušíme dnes a denně. Rád budu věřit tomu, že takové Ferrari LaFerrari, McLaren P1 nebo Porsche 918 Spyder dokážou coby nejlepší plug-in hybridy současnosti mistrně skloubit dynamické nároky s výtečnou provozní efektivitou, ovšem zatím si nejsem jistý tím, jak se s ní dokážou popasovat vozidla pro nejširší veřejnost za dvacetinu ceny.

Ostatně i ta dvacetina v případě Outlanderu PHEV je nakonec tak vysokou sumou peněz, kterou se bude našinec zdráhat vyložit na stůl, protože reálně oproti verzím se spalovacím motorem není s to dostat adekvátní benefity za oplátku. Zejména tady se ukazuje, jak moc citlivý je tento plug-in hybrid na výkyvy provozní efektivity při srovnání jeho provozu s nabitými a vybitými akumulátory. Popravdě jsem čekal mnohem větší fiasko, Mitsubishi tedy v mých očích v rámci možností jistě stvořilo to nejlepší, co svedlo.

V reálném provozu bude u Outlanderu PHEV vždy platit, že se vzdalující se vzdáleností od dobíjecí zástrčky budou veškeré devízy mizet jako pára nad hrncem, tehdy se ukáže, jaké jsou slabosti jeho ústrojí a jak neefektivně dochází k dobíjení baterie, bez energie v ní uložené se dlouhodobě bude s tímto vozem jezdit dráže než s naftovou i benzinovou verzí odlehčenou o hybridní komponenty. Přitom je to škoda, to auto je totiž uživatelsky i řidičsky poměrně přívětivé a nabízí naprostý dostatek výbavy, třebaže odhlučnění, použité materiály a multimediální systém by mohly být ještě podstatně lepší. Ano, tady se ukazuje, že už to není zas až tak nový vůz, jak by se mohlo na první pohled zdát.

Test Mitsubishi Outlander PHEV: bez zásuvky ani ránu - 53 - Prvni test Mitsubishi Outlander PHEV 2014 perex 03Test Mitsubishi Outlander PHEV: bez zásuvky ani ránu - 54 - Prvni test Mitsubishi Outlander PHEV 2014 062Test Mitsubishi Outlander PHEV: bez zásuvky ani ránu - 55 - Prvni test Mitsubishi Outlander PHEV 2014 109

Základní cena vozu (Outlander Intense 2,0 MIVEC/110 kW 2WD): 550 000 Kč
Základní testovaného provedení (Instyle PHEV 4WD): 1 250 000 Kč
Cena testovaného provedení (Instyle PHEV 4WD + příplatková výbava): 1 280 006 Kč

Technické údaje

Motor

Zážehový, atmosférický řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou + dva třífázové synchronní elektromotory s permanentním magnetem (každý na jedné nápravě)
Objem spalovacího motoru: 1 998 ccm
Největší výkon spalovacího motoru: 89 kW (121 k) při 4 500 ot./min
Největší točivý moment spalovacího motoru: 190 Nm při 4 500 ot./min
Palivo: Natural 95, elektrická energie
Přenos výkonu: převodovka s fixním převodem, spalovací motor se k pohonu připojuje přes vícelamelovou mokrou spojku, pohon všech kol

Elektromotor, akumulátor a generátor

Největší výkon elektromotoru (vpředu): 60 kW (82 k)
Největší točivý moment elektromotoru (vpředu): 137 Nm
Největší výkon elektromotoru (vzadu): 60 kW (82 k)
Největší točivý moment elektromotoru (vzadu): 195 Nm
Systémový výkon hybridní soustavy v paralelním režimu: 149 kW (203 k)
Typ akumulátoru: Li-ion (80 článků)
Kapacita: 12 kWh
Jmenovité napětí akumulátoru: 300 V
Výkon generátoru: 70 kW

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 170 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,0 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Nabitý akumulátor: 0 l
Vybitý akumulátor: 5,8 l
Kombinovaná: 1,9 l
Objem palivové nádrže: 45 l
Spotřeba elektrické energie: 134 Wh/km
Jízdní dosah elektrického pohonu: 52 km

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 655 mm
Šířka: 1 800 mm
Výška: 1 673 mm
Rozvor náprav: 2 670 mm
Pohotovostní hmotnost: 1810 kg
Užitečná hmotnost: 500 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 463 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: - l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.