Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Peugeot 206+: starý známý s novou tváří
2.10.2009 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Některá auta se prostě povedou, a pak se dlouhá léta těší přízni zákazníků. Některá se dokonce povedou natolik, že je jim na konci jejich života dopřána plastická operace, která je zachrání před odchodem na odpočinek. A některým se dokonce podaří vstát jako bájné Fénix z popela. Právě takovým znovuzrozením prošel i Peugeot 206, který tu s námi bude i nadále ve své omlazené verzi, nazvané 206+.
Přehled kapitol
Omlazený interiér
Jestliže změnu exteriéru nevnímám příliš pozitivně, nový interiér je mi sympatický. Byť je nová přístrojová deska vyrobena ze spousty černých plastů a celkově je poměrně jednoduchá bez nějakých výstřelků, hodnotím ji ve srovnání s původní 206 jako krok vpřed a i celkově působí interiér 206+ uhlazeněji. Nová je i středová konzole s integrovaným rádiem s odděleným displayem, který je umístěn v kapličce v horní části palubní desky. Nový je i volant a také design panelu přístrojů.
Zbytek interiéru je shodný s původní 206. Prostoru je s ohledem na velikost auta dostatek dokonce i na zadních sedadlech. Přední sedadla mají dostatečně dlouhý sedák i opěradlo, jen postrádají oporu zad, což při delších jízdách způsobuje bolest v kříži. Nevýhodou modernizované verze je, že přišla o výškové nastavení sedadla řidiče, které je umístěno v poloze odpovídající té nejvyšší v původní verzi.
Testovaný vůz jsme nešetřili a protáhli ho nejen hustým pražským provozem, ale použili jsme ho i pro delší trasy. Právě při nich se v mém případě projovala únava plynoucí z ne úplně ideální polohy za volantem, která je způsobena zmíněnou absencí výškového nastavení sedadla. Obávám se, že kdokoliv s více než 180 cm výšky bude tímto nedostatkem docela trpět.
Motor spíše do města než na dálnici
Peugeot 206+ si koupíte s jedním ze dvou zážehových čtyřválců, my měli ten slabší o objemu 1,1 l a výkonu 60 koní. A to v kombinaci s pětistupňovou převodovkou, která je ve srovnání s původní verzí výrazně přesnější. Nelze očekávat, že by s tímto motorem byla 206 nějaký závodník, přesto se zásluhou dobře odstupňované převodovky rozhodně neztratí. Ve městě při obsazení jednou či dvěma osobami je její dynamika solidní, za městem a na dálnici nebo při větší zátěži už je situace jiná a je potřeba počítat s nedostatkem koní. Zajímalo by mne, jestli byly na motoru při modernizaci provedeny nějaké úpravy, protože ve srovnání s originální 206 z roku 2005 byla dynamika testovaného vozu citelně nižší. Na druhou stranu nižší byla i spotřeba nového auta. Zatímco původní 206 s vysokým podílem cest po dálnici a centrech měst průměrně jezdí za 7 l/100 km, 206+ při stejném způsobu jízdy žádala o necelý litr méně. Věřím, že při ustálených jízdách mimo město rychlostmi v rámci limitů by nebyl problém dostat spotřebu těsně nad 5,5 l/100 km.
Slabému motoru bohužel sekundují nepříliš účinné brzdy. Aby se dostavilo zásadní zpomalení, je potřeba na pedál vyvinout celkem velkou sílu. To s ohledem na fakt, že za volantem těchto vozů často sedí dámy, není úplně nejlepší vlastnost.
Jízda na úrovni
Osobně považuji původní Peugeot 206 za řidičsky poměrně příjemné auto. Pokud pomineme slabý motor a horší brzdy, slušné řízení s příjemně nastavenou tuhostí posilovače a nezáludný podvozek umožňují jistou a v rámci možností i rychlou jízdu. Podvozek navíc velmi dobře žehlí nerovnosti českých cest, a tak ani jízda po zaplátované okresce 3. třídy někde na venkově není utrpením. Tyto vlastnosti si 206+ zachovala a lze to jen s povděkem kvitovat.
Obě verze se mohou pochlubit slušnou akustickou izolací, takže motor lze slyšet jen když ho pořádně vytočíte a při cestování na hranici dálničního limitu si se svým spolujezdcem v pohodě popovídáte aniž byste museli příliš zvyšovat hlas.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024
Nejnovější články
- O bobra míň nebude. BMW řadu 4 nezařízne, chce lidi nechat dál si vybírat to, po čem touží
před 19 minutami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
včera - Slovenské létající si naostro vyzkoušel slavný hudebník, dodávky prý začnou už příští rok
včera - Mercedes se kaje a říká, že už nebude lidem vnucovat elektromobily, nechá je si vybrat. Ale kde?
včera - Trápící se Rivian zkouší rozprášit sklady slevami. Zákazníkům konkurence nabízí 117 tisíc Kč, i když prodělává miliony na autě
včera
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 04.27. 16:57 - pavproch
- VZKAZY 04.27. 16:45 - řidičBOB
- Onboard videa 04.27. 09:56 - Truck Daškam
- Audi A6 C7 převodovky 04.27. 09:49 - Snowman000
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz