Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Peugeot 206+: starý známý s novou tváří
2.10.2009 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Některá auta se prostě povedou, a pak se dlouhá léta těší přízni zákazníků. Některá se dokonce povedou natolik, že je jim na konci jejich života dopřána plastická operace, která je zachrání před odchodem na odpočinek. A některým se dokonce podaří vstát jako bájné Fénix z popela. Právě takovým znovuzrozením prošel i Peugeot 206, který tu s námi bude i nadále ve své omlazené verzi, nazvané 206+.
Přehled kapitol
206 plus mínus - jak to vidí majitelka původní verze
S Peugeotem 206 mám čtyřletý takřka intimní vztah vybudovaný skoro každodenním užíváním. Přiznávám, že po prvním provětrání na dálnici jsem musela zkonstatovat, že volba motoru 1,1 nebyla optimální a na táhlé kopce před Prahou či na Vysočině, stejně jako při předjíždění kolony táhnoucí se za náklaďákem na okresce, „pár” koní chybí. A tak nezbývalo než auto dobře zajet. V době pořizování vozu byla volba Peugeotu kompromisem mezi líbivým vozem a cenou, za kterou bych například v případě Fabie dostala pouze sporou verzi Junior. Zatímco na vnější design předchozí řady Peugotů nedám dopustit, současné verze se zvětšeným chladičem a podivně překombinovanými přerostlými světlomety mne neberou.
Na 206+ jsem předem neměla žádná očekávání a doufala jsem, že budu příjemně překvapená. Ano, moderní budíky palubní desky zaujmou na první pohled, nezvykle přesná převodovka, s kterou se téměř musíte naučit znovu řadit na první dotek. O další překvapení se postaraly brzdy, které reagovaly o něco dříve než u staré verze. Horší to bylo s odezvou plynu. Podle mého subjektivního dojmu v rychlostech nad 90 km/h bylo obtížnější dosáhnout předjížděcí rychlosti. Řekla bych, že ani podřazení úplně nepomáhalo, a protože nejezdím s nohou na podlaze, musela jsem počkat nebo přišlápnout. Při dostatečné trpělivosti jsem dosáhla i přes 150 km/h, ale nutno podotknout, že stará verze umí jet i rychleji. Moje standardní spotřeba se v kombinovaném cyklu pohybuje lehce nad 7 l/100 km, s novou 206+ byla o necelý litr nižší.
Považuji obě 206ky za pohodová vozítka, do kterých se v případě potřeby a při sklopení zadních sedadel vejde až překvapivě moc, včetně lyží, kola či postelové matrace. Nová verze je ještě o něco pohodlnější a komfortnější, a to i v „základní” výbavě (je jen jedna). Pokud chcete vůz na popojíždění po městě, dojíždění do práce a vození dětí do školy s relativně levným provozem i servisem, není co řešit. Pokud ale od svého auta očekáváte alespoň minimální zábavu a potřebujete také, aby trochu jelo, pak budete na vážkách. Já bych svého starého "Francouze" za nového nevyměnila.
Závěr
Je 206+ lepším autem než 206? Odpovědí by mohlo být, že je stejně dobrá. Peugeot 206 je totiž dobré auto a vzhledem k jeho úspěchu to ani jinak být nemůže. Samozřejmě, má své mouchy, z nichž modernizace odstranila snad jen francouzky nepřesnou převodovku a přidala k nim nemožnost výškového nastavení sedadla řidiče.
Pokud se rozhodujete, zda-li raději koupit starší 206 či novou 206+, tak obě volby mají svá pozitiva i negativa. Společným aspektem je vzhled, ten může hrát ve prospěch či neprospěch obou, záleží na preferencích. Pokud budeme hodnotit verze se stejnou motorizací, pak provozně jsou zcela shodné a záležet bude jen na tom, jestli chcete nové auto se zárukou, či se budete snažit ušetřit. Pokud byste chtěli jiný motor, nezbude vám, než vybírat z široké nabídky ojetin.
Peugeot 206+ je v základu nabízen za cca 250 000 Kč. Za tuto cenu dostanete městské vozítko s moderním vzhledem a osvědčenou technikou, která nadšené řidiče asi neosloví, ale rozhodně bude dobře sloužit jako druhé auto v domácnosti, stejně jako nám slouží a asi ještě dlouho sloužit bude původní Peugot 206.
Technické údaje
Motor
Zážehový, řadový čtyřválec
Objem: 1 124 ccm
Největší výkon: 44 kW (60 k) při 5 500 ot./min
Největší točivý moment: 94 Nm při 3 300 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: pětistupňová manuální převodovka
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 159 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 16,1 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,0 l
Mimo město: 4,5 l
Kombinovaná: 5,7 l
Objem palivové nádrže: 50 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 3 872 mm
Šířka: 1 669 mm
Výška: 1 444 mm
Rozvor náprav: 2 443 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 020 kg
Užitečná hmotnost: 360 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 245 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 130 l
Výbava a cena
Cena ve standardní výbavě (Peugeot 206+ 5D Urban): 249 900 Kč
Cena testovaného modelu: 312 900 Kč
Základní výbava (Peugeot 206+ 5D Urban): 2 airbagy, ABS + elektronický rozdělovač brzdných (REF) + podpora brždění v kritických situacích (EVA) + samočinná aktivace výstražných světlometů, hydraulický posilovač řízení, Plechová kola 14” s ozdobným krytem Spa, Tónovaná skla, Vyhřívaná zpětná zrcátka manuálně nastavitelná, Centrální zamykání + automatické zamykání dveří při jízdě + signalizace otevřených dveří, Elektrické ovládání předních oken, Příprava na rádio + 2 reproduktory, Nárazníky, boční lišty, kliky a zpětná zrcátka v barvě karoserie
< Předchozí3 / 3
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024
Nejnovější články
- V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
včera - Slovenské létající si naostro vyzkoušel slavný hudebník, dodávky prý začnou už příští rok
včera - Mercedes se kaje a říká, že už nebude lidem vnucovat elektromobily, nechá je si vybrat. Ale kde?
včera - Trápící se Rivian zkouší rozprášit sklady slevami. Zákazníkům konkurence nabízí 117 tisíc Kč, i když prodělává miliony na autě
včera - Někdo si za půl miliardy koupil možná nejkrásnější McLaren F1 a ujel s ním 23 km, teď ho prodává
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva