Test Peugeot 206+: starý známý s novou tváří

Některá auta se prostě povedou, a pak se dlouhá léta těší přízni zákazníků. Některá se dokonce povedou natolik, že je jim na konci jejich života dopřána plastická operace, která je zachrání před odchodem na odpočinek. A některým se dokonce podaří vstát jako bájné Fénix z popela. Právě takovým znovuzrozením prošel i Peugeot 206, který tu s námi bude i nadále ve své omlazené verzi, nazvané 206+.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Peugeot 206+: starý známý s novou tváří

2.10.2009 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek

Test Peugeot 206+: starý známý s novou tváří

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Některá auta se prostě povedou, a pak se dlouhá léta těší přízni zákazníků. Některá se dokonce povedou natolik, že je jim na konci jejich života dopřána plastická operace, která je zachrání před odchodem na odpočinek. A některým se dokonce podaří vstát jako bájné Fénix z popela. Právě takovým znovuzrozením prošel i Peugeot 206, který tu s námi bude i nadále ve své omlazené verzi, nazvané 206+.

206 plus mínus - jak to vidí majitelka původní verze

S Peugeotem 206 mám čtyřletý takřka intimní vztah vybudovaný skoro každodenním užíváním. Přiznávám, že po prvním provětrání na dálnici jsem musela zkonstatovat, že volba motoru 1,1 nebyla optimální a na táhlé kopce před Prahou či na Vysočině, stejně jako při předjíždění kolony táhnoucí se za náklaďákem na okresce, „pár” koní chybí. A tak nezbývalo než auto dobře zajet. V době pořizování vozu byla volba Peugeotu kompromisem mezi líbivým vozem a cenou, za kterou bych například v případě Fabie dostala pouze sporou verzi Junior. Zatímco na vnější design předchozí řady Peugotů nedám dopustit, současné verze se zvětšeným chladičem a podivně překombinovanými přerostlými světlomety mne neberou.

Na 206+ jsem předem neměla žádná očekávání a doufala jsem, že budu příjemně překvapená. Ano, moderní budíky palubní desky zaujmou na první pohled, nezvykle přesná převodovka, s kterou se téměř musíte naučit znovu řadit na první dotek. O další překvapení se postaraly brzdy, které reagovaly o něco dříve než u staré verze. Horší to bylo s odezvou plynu. Podle mého subjektivního dojmu v rychlostech nad 90 km/h bylo obtížnější dosáhnout předjížděcí rychlosti. Řekla bych, že ani podřazení úplně nepomáhalo, a protože nejezdím s nohou na podlaze, musela jsem počkat nebo přišlápnout. Při dostatečné trpělivosti jsem dosáhla i přes 150 km/h, ale nutno podotknout, že stará verze umí jet i rychleji. Moje standardní spotřeba se v kombinovaném cyklu pohybuje lehce nad 7 l/100 km, s novou 206+ byla o necelý litr nižší.

Považuji obě 206ky za pohodová vozítka, do kterých se v případě potřeby a při sklopení zadních sedadel vejde až překvapivě moc, včetně lyží, kola či postelové matrace. Nová verze je ještě o něco pohodlnější a komfortnější, a to i v „základní” výbavě (je jen jedna). Pokud chcete vůz na popojíždění po městě, dojíždění do práce a vození dětí do školy s relativně levným provozem i servisem, není co řešit. Pokud ale od svého auta očekáváte alespoň minimální zábavu a potřebujete také, aby trochu jelo, pak budete na vážkách. Já bych svého starého "Francouze" za nového nevyměnila.

Závěr

Je 206+ lepším autem než 206? Odpovědí by mohlo být, že je stejně dobrá. Peugeot 206 je totiž dobré auto a vzhledem k jeho úspěchu to ani jinak být nemůže. Samozřejmě, má své mouchy, z nichž modernizace odstranila snad jen francouzky nepřesnou převodovku a přidala k nim nemožnost výškového nastavení sedadla řidiče.

Pokud se rozhodujete, zda-li raději koupit starší 206 či novou 206+, tak obě volby mají svá pozitiva i negativa. Společným aspektem je vzhled, ten může hrát ve prospěch či neprospěch obou, záleží na preferencích. Pokud budeme hodnotit verze se stejnou motorizací, pak provozně jsou zcela shodné a záležet bude jen na tom, jestli chcete nové auto se zárukou, či se budete snažit ušetřit. Pokud byste chtěli jiný motor, nezbude vám, než vybírat z široké nabídky ojetin.

Peugeot 206+ je v základu nabízen za cca 250 000 Kč. Za tuto cenu dostanete městské vozítko s moderním vzhledem a osvědčenou technikou, která nadšené řidiče asi neosloví, ale rozhodně bude dobře sloužit jako druhé auto v domácnosti, stejně jako nám slouží a asi ještě dlouho sloužit bude původní Peugot 206.

Technické údaje

Motor

Zážehový, řadový čtyřválec
Objem: 1 124 ccm
Největší výkon: 44 kW (60 k) při 5 500 ot./min
Největší točivý moment: 94 Nm při 3 300 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: pětistupňová manuální převodovka

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 159 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 16,1 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,0 l
Mimo město: 4,5 l
Kombinovaná: 5,7 l
Objem palivové nádrže: 50 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 3 872 mm
Šířka: 1 669 mm
Výška: 1 444 mm
Rozvor náprav: 2 443 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 020 kg
Užitečná hmotnost: 360 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 245 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 130 l

Výbava a cena

Cena ve standardní výbavě (Peugeot 206+ 5D Urban): 249 900 Kč
Cena testovaného modelu: 312 900 Kč

Základní výbava (Peugeot 206+ 5D Urban): 2 airbagy, ABS + elektronický rozdělovač brzdných (REF) + podpora brždění v kritických situacích (EVA) + samočinná aktivace výstražných světlometů, hydraulický posilovač řízení, Plechová kola 14” s ozdobným krytem Spa, Tónovaná skla, Vyhřívaná zpětná zrcátka manuálně nastavitelná, Centrální zamykání + automatické zamykání dveří při jízdě + signalizace otevřených dveří, Elektrické ovládání předních oken, Příprava na rádio + 2 reproduktory, Nárazníky, boční lišty, kliky a zpětná zrcátka v barvě karoserie

Mirek Brokeš

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.