Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Peugeot 508 GT: nejdražší, nejsilnější, nejlepší?
20.6.2011 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Peugeot 508 GT je vrcholnou verzí nové lví limuzíny. Vyplatí se připlatit si statisíce za rozsáhlou výbavu, silnější motor a vylepšený podvozek?
Přehled kapitol
Peugeot 508 GT, kam s ním?
Dlouho jsem přemýšlel, jak tento test uzavřít. Nej nej verze velkého Peugeotu má mnoho pozitiv i negativ hlavně v závislosti na úhlu pohledu. Je tak možno dojít ke zcela opačnému výsledku. Jeho osobnost totiž není zcela jednoznačná. Na jedné straně se chlubí pokročilou a komplikovanou technikou, na druhé straně ta technika není použita tak, jak by se podle papírového popisu dalo soudit.
Spíše negativně by hodnocení vyšlo z pozice sportovně založeného řidiče. Ten by neustále bojoval s řízením, převodovkou a v konečném důsledku i podvozkem. Také bych neřekl, že je to auto pro vyznavače typických francouzských hodnot, tedy pohodlí a ne zrovna aktivní jízdy. Myslím, že by 508 GT mohlo nejvíce oslovit zájemce o Audi A4, který nutně nemusí mít pohon všech kol. Přímým konkurentem by pak byl model s V6 2,7 TDI s mírně nižší výkonem. Ten by ale, po doplnění výbavy na úroveň 508 GT, stál o další statisíce víc. Možná by měl o kousek lepší jízdní vlastnosti, nevidím ale žádnou jinou stránku, ve které by se mu Peugeot nevyrovnal. Záměrně pomíjím otázku image značky a spolehlivosti. To první je velmi individuální, to druhé budeme moci posoudit až za pár let.
Peugeot 508 GT bych s klidným srdcem doporučil těm, kteří hledají hodně vybavené a výkonné auto, nemusí mít výrobek Made in Germany a současně se smíří s horšími výkony podvozku obzvláště na českých cestách a v pravém pruhu dálnice D1. Při dlouhých cestách jim bude příjemným, tichým a relativně pohodlným společníkem.
Základní cena testovaného provedení (508 GT): 904 900 Kč
Cena testovaného vozu (508 GT + příplatková výbava): 981 900 Kč
Technické údaje
Motor
Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 2 179 ccm
Největší výkon: 150 kW (204 k) při 3 500 ot./min
Největší točivý moment: 450 Nm při 2 000 ot./min
Palivo: NM
Přenos výkonu: Šestistupňová automatická převodovka, pohon předních kol.
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 235 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,2 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,0 l
Mimo město: 4,4 l
Kombinovaná: 5,8 l
Objem palivové nádrže: 72 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 792 mm
Šířka: 1 854 mm
Výška: 1 456 mm
Rozvor náprav: 2 815 mm
Pohotovostní hmotnost (včetně řidiče): 1 736 kg
Užitečná hmotnost: 419 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 503l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 539 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejčtenější články
- Škoda musí změnit jméno svého klíčového modelu, slavná zpěvačka uspěla s žalobou proti automobilce
1.4.2024 - „Run na Fisker” nemilosrdně pokračuje. Desítky tisíc lidí zrušily rezervace, tisíce objednávky, firma jim dluží stamiliony
1.4.2024 - Poslední „lidové” auto s pořádným motorem V8 nikam nezmizí, zájem o něj trvá a výrobce to ví
1.4.2024 - Elektrická síť se v Nizozemsku přetěžuje tak moc, že lidé dostávají kvůli dobíjení elektromobilů od operátorů výhružné dopisy
1.4.2024 - Největší evropský Volkswagen dostal facelift, zvenčí ho od dosavadní verze rozeznají jen opravdoví experti
1.4.2024
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 05.02. 22:38 - Eda
- Volkswagen obecne 05.02. 20:02 - Snowman000
- Octavia 3, golf, passat, leon, focus - benzín, cca 2016 05.02. 18:59 - Snowman000
- S větrem ve vlasech.... 05.02. 18:50 - Brus
- Jednostopé okénko 05.01. 22:15 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.30. 14:54 - jarka
- BMW Divize 04.30. 14:15 - pavproch
- Politický koutek 04.29. 21:51 - řidičBOB