Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Škoda Octavia III RS 2013: trefa do černého
8.8.2013 | Pavel Janda | Přidat příspěvek
(+ videa) Škoda na potřetí stvořila RS, které si zaslouží své jméno. Není tak ostré, Řidiče ale okouzlí, i když v jiných ohledech nestrádá.
Přehled kapitol
- Úvod, I drobné odlišnosti v designu dokážou zaujmout
- Kulatý volant vs. vyšperkované pedály, Nový 2,0 TSI je skvělý (+ video)
- Spotřeba je adekvátní, zvuk ne, Výborná ovladatelnost
- Jistá jízda i ve 250 km/h, XDS nepomáhá, ESP ale nevadí (+ video)
- Král středně rychlých šikan, Na Nordschleife není jen hostem (+ video)
- Přesto výborný cesťák, Kombík je jen o fous prkennější
- Závěr, Cena, Technické parametry
- Kompletní fotogalerie (180 foto)
Jděte pro ni, než ji zdraží
Pssst, tenhle test zůstane jen mezi námi, ano? Nedávno jsme trochu pochválili Kiu Cee'd GT a cena šla hned nahoru... Pochopitelně žertuji, ale nakonec si myslím, že tohle auto by klidně mohlo být o 100 tisíc dražší a nikdo by neměl důvod se divit. Nakonec v podstatě všichni, se kterými jsem nad modrým liftbackem prohodil pár slov, očekávali podstatně tučnější cenovku než 620 tisíc Kč, za kolik si Octavii RS v základní i nejlepší specifikaci zároveň (jaký paradox) můžete pořídit. A nakonec ani testovaný vůz nebyl mimořádně drahý - automobilka si tentokrát odpustila tradiční „označit vše” při volbě specifikace novinářských aut a myslím, že udělala dobře. Tohle auto nemusí být nabušené výbavou až po střechu, aby bylo zajímavé, jeho atraktivita spočívá hlavně v tom, za co nemusíte připlácet ani haléř.
Je to nakonec vlastně právě cena, která tupí ostří mých kritických šavlí před závěrečným verdiktem. Ano, na nové Octavii RS bych našel slušnou řádku věcí, které bych nechtěl, kýčovitými výfuky počínaje, falešným repro zvukem motoru pokračuje a nadbytečným či příliš snaživým XDS konče. Ale jsou to podstatné záležitosti při všech funkční přednostech, kterými se nové RS může pyšnit? Nemyslím.
Tohle novéu eReSu snadno odpustíte, zvláště když si uvědomíte, že v něm získáte docela obyčejné auto pro každý den, nad kterým neohrne nos ani vaše vypráskaná rodinka. Je přitom tak rychlé, jak byly ještě před pěti lety ty nejrychlejší hot hatche na trhu (BMW 130i pro O3 RS v podstatě není výzva) a neplatí to jen v přímce. S vozem můžete klidně vyrazit na starý Nürburgring a netrpět nejen při osmisetkilometré cestě tam, ale ani při okruhovém ježdění. Co netrpět, můžete si to i užívat a ukazovat záda těm, kteří se vám ještě na parkovišti smáli. Tohle je auto s pozoruhodně širokým talentem, pro mě jedno z nejpříjemnějších překvapení posledních let. Je to podle mě konečně trefa do černého, auto, které definuje to, jak má vypadat správná Octavie RS - řidičsky uspokojivá i v těch nejnáročnějších podmínkách a přitom nepříliš kompromisní směrem k naprosto obyčejnému, přiznejme nakonec vždy převažujícímu využití.
Když si to dáte dohromady se zmíněnou cenovkou a už docela slušnou výbavou, je to skutečně dobrá nabídka. Však za podobné peníze si snadno poskládáte verze 2,0 TDI nebo 1,8 TSI s výbavou Elegance a pár příplatky. Ty za to nestojí, RS ano. Je to dost možná vůbec nejlepší auto, které kdy ve Škodě vzniklo, rozhodně nejlepší RS posledních dvou dekád a jeden z nejlepších kompaktů na dnešním trhu. Říkám koupit, sám si tuhle O3 zařazuji na nedlouhý seznam vozů, pro které bych k dealerovi s chutí vyrazil s otevřenou peněženkou.
Pokud nevěřícně kroutíte hlavou, dodám jediné. Nemohu pochopitelně vyloučit, že mi za poslední léta zeškodovatěl mozek, ale zvažte všechna předestřená fakta, svou vlastní zkušenost s tímto autem a zda to nemohou být vaše předsudky, které se mýlí. Já jsem tohle auto vyzkoušel tak dobře, že nestřílím do prázdna ani v jednom případě a pokud mi Škoda nepředhodila něco, co nehodlá prodávat, nevodím za nos ani já vás.
Cena
Základní cena vozu (Octavia III RS 2,0 TSI 6 MT): 619 900 Kč
Cena testovaného provedení (Octavia III RS 2,0 TSI 6 MT + příplatková výbava): 797 100 Kč (karta vozu)
Technické údaje
Motor
Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 984 ccm
Největší výkon: 162 kW (220 k) při 4 500 - 6 200 ot./min
Největší točivý moment: 350 Nm při 1 500 - 4 500 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 248 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 6,8 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 7,7 l
Mimo město: 5,3 l
Kombinovaná: 6,2 l
Objem palivové nádrže: 50 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 685 mm
Šířka: 1 814 mm
Výška: 1 449 mm
Rozvor náprav: 2 680 mm
Pohotovostní hmotnost DIN/EU: 1 350/1 425 kg
Užitečná hmotnost: 542 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 590 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 580 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
před 6 minutami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024
Nejnovější články
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
před 6 minutami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 11 hodinami - Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
včera - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
včera - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz