Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Toyota Verso 2013 1,8 Valvematic: jako dobrý komorník
7.5.2013 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Facelift přinesl Versu ostřejší rysy a lepší jízdní vlastnosti. Zbytek se naštěstí nezměnil, nadále zůstává tím nejlepším rodinným sluhou.
Přehled kapitol
Před pár měsíci jsem se potkal s jedním známým. Je to rodinně založený pán a přestože se o auta zajímá, většinou se omezuje na zkoumání jejich praktické využitelnosti. Nebylo tedy až tak překvapující, že mi při diskuzi o nových autech vyčetl přílišnou orientaci na tzv. řidičská auta. To jsou ty vaše koně, brzdy a taková a maková náprava, samý sedan, hatchback, kupé, ale abyste vyzkoušeli auto, kam se dozadu vedle sebe vejdou tři dětské sedačky, to ne, prohlásil. Bránil jsem se odkazem na test Dacie Lodgy a také tím, že v dnešní době už není zrovna obvyklé potkat větší než čtyřčlennou rodinu, ale nakonec jsem musel uznat, že ještě existují páry, které si vzaly za své zapracovat na početnosti českého národa.
Snad ho tedy uspokojí následující test omlazeného Versa, o kterém mohu předem prozradit, že pro tři dětské sedačky na druhé řadě sedadel má místa dostatek. Toto kompaktní MPV je stálicí českého trhu a je až překvapující, jak jsou mu jeho majitelé věrní. Osobně znám dva z nich, kteří sedlají už druhý exemplář (Corolly) Verso a po prozkoumání aktuálního modelu se chystají na nákup třetího. Podobně se vyjadřují i prodejci. Nová Versa si opakovaně kupují titíž majitelé.



Je tedy otázkou, co stojí za těmito opakovanými návraty? Málokdo asi bude podezřívat design, Verso i jeho předchůdce Corolla Verso nebyly zrovna vozy chytající kolemjdoucí za oči. To snad až současná, inovovaná verze, ale k tomu se dostaneme později. Ani technicky to nebyly a stále nejsou nějak vytříbené vozy, přesně v souladu s firemní strategií spoléhají na osvědčenou klasiku. Tak kde je ten důvod?
Nový vzhled přinesl atraktivitu
Vzhledová uniformita napříč modelovými řadami je v automobilovém průmyslu zcela obvyklou věcí. U některých značek je vystoupení z řady téměř nepředstavitelné a u jiných to došlo až tak daleko, že je k odlišení konkrétních modelů potřeba speciální návod. Ani Toyota se jí nevyhnula, omezila se ale jen na zachování vzájemné podobnosti. Bohužel, v jejím případě to bylo spíše na škodu. Až v poslední době u ní dochází ke změnám k lepšímu. První vlaštovkou byl model GT-86, který následovala celkem pohledná druhá generace Aurisu. Ta svým vzhledem získala kladné reakce a tak není překvapením, že na ni facelift Versa navázal.
V původní podobě mělo Verso boubelatou tvář, která odkazovala na svého předchůdce, třetí generaci Corolly Verso. Aplikací hranatější přídě ve stylu Aurisu kompaktní MPV získalo daleko ostřejší rysy, které z šedé myši udělaly docela zajímavé auto. Nové jsou protažené světlomety, maska chladiče i nárazník, který ozvláštňují chromované lišty. Jednu takovou najdeme i v masce a navazujících okrasných prvcích zakomponovaných do světlometů. Jen boule nad znakem je jistou připomínkou toho, že současné Verso úplně nezapomnělo na třetí generaci zvětšené Corolly, která byla jedním z nejúspěšnějších kompaktních MPV na evropském trhu.
Již od dob druhé generace Corolly Verso patří mezi její poznávací znamení trojúhelníkovité okno za druhým párem dveří. I to současné mu zůstalo věrné a doplňuje ho prolisem, který nejdříve od spodního okraje předních dveří pozvolně stoupá aby si to před zadními koly prudce namířil vzhůru ke střeše, kde na něj navazuje minispoiler na jejím konci. Páté dveře spolu se zadními svítilnami zůstaly nezměněny, nový je ale nárazník, kde přibyly dva prolisy v rozích a něco jako náznak spoileru. Jde o menší změnu než na opačném konci auta, přesto výrazně vylepšuje celkový dojem. Verso se faceliftem dokázalo lehce odpoutat od své minulosti a k funkčnosti přidalo i jistou eleganci.
Následující >1 / 5
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
„Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
před 9 hodinami
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
před 11 hodinami
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
včera
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
včera
Poslední šance Saabu na záchranu před krachem přišla už moc pozdě. Vznikla v hrstce kusů, jedna teď může být vaše jako velká rarita
včera
Živá témata na fóru
- Jednostopé okénko 11.02. 22:21 - M.Z.
- Rychlodotazy 11.02. 21:54 - řidičBOB
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.02. 21:20 - M.Z.
- Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.02. 17:10 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 11.01. 21:57 - Truck Daškam
- Za kolik jezdíte s benzínem? 11.01. 21:25 - abgx1
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.01. 13:18 - pavproch
