Test Volvo S60 D4 Drive-E: bořič mýtu

Volvo posílá pětiválce do penze a do Švédska přichází doba čtyřválcová. Nový diesel v modernizované S60 chce zbořit obavy z nefunkčního downsizingu. Uspívá?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Volvo S60 D4 Drive-E: bořič mýtu

10.6.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Test Volvo S60 D4 Drive-E: bořič mýtu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Volvo posílá pětiválce do penze a do Švédska přichází doba čtyřválcová. Nový diesel v modernizované S60 chce zbořit obavy z nefunkčního downsizingu. Uspívá?

Motorem mýty možná boří, S60 ale jako celek neoslní

Volvu se snaha zplodit nové jednotky možná nevyplatí hned zpočátku, ale v delším horizontu má vlastní solidní základ k větším úspěchům s budoucími modely. Nový čtyřválec pod kapotou dostál svým slibům a v praxi nabídne nejen příjemný charakter se slušnou dynamikou, ale také reálně vysokou provozní efektivitu. V nabídce však ještě stále najdeme i pětiválce, a tak závisí jen na tom, zda si náhodou nevystačíte se slabším verzí D3. Pokud však pokukujete po D5, může vaše dynamické nároky uspokojit i právě otestovaná D4. Pojede podobně a za méně.

Downsizing se Švédům vydařil, tato S60 mýtus o problematickém downsizingu Volva (bohužel ne obecně) docela úspěšně boří. S ještě větším napětím tak můžeme čekat na test benzinové jednotky T5. Nový automat motoru zdatně sekunduje na každém ujetém metru a je vážně o tolik lepší než předchozí šestikvalt. Bohužel model S60 jako takový facelift ani nová technika zřejmě už kvůli některým vzdorovitým řešením, které si nese od počátku, jen tak nespasí. Předpokládám, že podobně to budou vnímat i zákazníci.

To, co je ale nové, úkrokem vedle dozajista není. Jedná se o jednoznačný krok vpřed a to i přes menší počet válců. Bezpečnost, komfort a design nadále zůstane tím, čím může S60 strhnout na svou stranu, jelikož cenou základní a už vůbec ne finální, samo o sobě nadchnout nemůže. Už je kvůli daleko populárnějším rivalům. Pořád je mi ale mnohem bližší než budoucnost, ve které už si zřejmě nebudeme ani sami řídit.

Test Volvo S60 D4 Drive-E: bořič mýtu - 46 - Test Volvo S60 D4 Drive-E 2014 05Test Volvo S60 D4 Drive-E: bořič mýtu - 47 - Test Volvo S60 D4 Drive-E 2014 28Test Volvo S60 D4 Drive-E: bořič mýtu - 48 - Test Volvo S60 D4 Drive-E 2014 80

Cena

Základní cena testovaného vozu (S60 T3 1,6L/110 kW): 756 500 Kč
Základní cena testovaného provedení (S60 D4 Drive-E Base): 854 300 Kč
Cena testovaného vozu (S60 D4 Drive-E Momentum + příplatky): 1 217 250 Kč

Technické údaje

Motor

Vznětový, dvojicí turbodmychadel přeplňovaný řadový čtyřválec, uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 969 ccm
Největší výkon: 133 kW (181 k) při 4 250 ot./min
Největší točivý moment: 400 Nm při 1 750-2 500 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: osmistupňová automatická převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 230 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,4 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 4,9 l
Mimo město: 3,7 l
Kombinovaná: 4,1 l
Objem palivové nádrže: 67,5 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 635 mm
Šířka: 1 865 mm
Výška: 1 479 mm
Rozvor náprav: 2 776 mm
Pohotovostní hmotnost (EU/DIN): 1 652/1 577 kg
Užitečná hmotnost: 408 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 380 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: -

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.