Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Volvo S60 D4 Drive-E: bořič mýtu
10.6.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Volvo posílá pětiválce do penze a do Švédska přichází doba čtyřválcová. Nový diesel v modernizované S60 chce zbořit obavy z nefunkčního downsizingu. Uspívá?
Přehled kapitol
Motorem mýty možná boří, S60 ale jako celek neoslní
Volvu se snaha zplodit nové jednotky možná nevyplatí hned zpočátku, ale v delším horizontu má vlastní solidní základ k větším úspěchům s budoucími modely. Nový čtyřválec pod kapotou dostál svým slibům a v praxi nabídne nejen příjemný charakter se slušnou dynamikou, ale také reálně vysokou provozní efektivitu. V nabídce však ještě stále najdeme i pětiválce, a tak závisí jen na tom, zda si náhodou nevystačíte se slabším verzí D3. Pokud však pokukujete po D5, může vaše dynamické nároky uspokojit i právě otestovaná D4. Pojede podobně a za méně.
Downsizing se Švédům vydařil, tato S60 mýtus o problematickém downsizingu Volva (bohužel ne obecně) docela úspěšně boří. S ještě větším napětím tak můžeme čekat na test benzinové jednotky T5. Nový automat motoru zdatně sekunduje na každém ujetém metru a je vážně o tolik lepší než předchozí šestikvalt. Bohužel model S60 jako takový facelift ani nová technika zřejmě už kvůli některým vzdorovitým řešením, které si nese od počátku, jen tak nespasí. Předpokládám, že podobně to budou vnímat i zákazníci.
To, co je ale nové, úkrokem vedle dozajista není. Jedná se o jednoznačný krok vpřed a to i přes menší počet válců. Bezpečnost, komfort a design nadále zůstane tím, čím může S60 strhnout na svou stranu, jelikož cenou základní a už vůbec ne finální, samo o sobě nadchnout nemůže. Už je kvůli daleko populárnějším rivalům. Pořád je mi ale mnohem bližší než budoucnost, ve které už si zřejmě nebudeme ani sami řídit.
Cena
Základní cena testovaného vozu (S60 T3 1,6L/110 kW): 756 500 Kč
Základní cena testovaného provedení (S60 D4 Drive-E Base): 854 300 Kč
Cena testovaného vozu (S60 D4 Drive-E Momentum + příplatky): 1 217 250 Kč
Technické údaje
Motor
Vznětový, dvojicí turbodmychadel přeplňovaný řadový čtyřválec, uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 969 ccm
Největší výkon: 133 kW (181 k) při 4 250 ot./min
Největší točivý moment: 400 Nm při 1 750-2 500 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: osmistupňová automatická převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 230 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,4 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 4,9 l
Mimo město: 3,7 l
Kombinovaná: 4,1 l
Objem palivové nádrže: 67,5 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 635 mm
Šířka: 1 865 mm
Výška: 1 479 mm
Rozvor náprav: 2 776 mm
Pohotovostní hmotnost (EU/DIN): 1 652/1 577 kg
Užitečná hmotnost: 408 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 380 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: -
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nejnovější články
- Konkurence Dacie od Stellantisu už je hotová věc, levná auta začne ještě letos sekat jako Baťa cvičky
před 5 hodinami - Kupec kýčovitého Mercedesu za rok a půl vlastnictví prodělal kalhoty, každý ujetý kilometr ho stál přes 374 Kč
před 6 hodinami - „Bezemisní nafta” prolomila klíčovou cenovou hranici, elektromobily dávají ještě menší smysl
před 8 hodinami - Údajně revoluční čínské baterie pro elektromobily až tak revoluční nejsou, i proto je Nio nikomu neprodá
před 9 hodinami - Uctívaný nezničitelný kombík Mercedesu se dá koupit skoro nejetý po 1. majiteli, stojí pakatel díky kosmetické vadě
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva