Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volvo testuje nový autopilot, spoléhá na magnety zasazené do silnice
11.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Švédové chtějí vyřešit problémy spojené s kamerami a špatným signálem GPS. Jejich technologie si ale podle nás vyžádá nemalé náklady.
Autonomní řízení je v poslední době jedním z nejčastěji zmiňovaných témat. To bez pochyby lze považovat za nosné téma blízké budoucnosti, neboť výhody daného systému jsou nesporné - v prvé řadě se dá očekávat zvýšení bezpečnosti, v druhé pak snížení spotřeby paliva. Na druhou stranu jsou zde ovšem značná rizika spojená právě se zavedením daného systému. A to již ani nemluvíme o celé řadě legálních problémů, které jsou s touto záležitostí spojeny - zajímavé bude kupříkladu zjištění, kdo by byl zodpovědný za havárii, pokud by k ní došlo.
K nehodě přitom může dojít velmi snadno, neboť stávající systémy velkou měrou spoléhají na GPS a kamery. Jak je ovšem známo třeba při parkování vozu vybaveného zpětnou kamerou, stačí pár kapek a může dojít k jejímu „oslepení“. Signál GPS pak pro změnu může snadno doznat přerušení vlivem špatného počasí. Nebo jednoduše díky tomu, že vůz vjede na vícepodlažní podzemní parkoviště.
Švédská automobilka Volvo proto pracuje odlišném systému, jehož podstatou jsou magnety zabudované do silnice. Z toho důvodu byla v testovacím areálu Hällered poblíž Göteborgu vybudována 100metrová testovací dráha, která magnety obsahuje. Vozy s autonomním řízením pak dostanou senzory, které na vzniklé magnetické pole budou reagovat.
První testy přitom naznačují, že dílo se povedlo. Magnety totiž skutečně donutily vůz zatočit. Zároveň bylo rovněž možné jeho zastavení či odklonění, pokud by hrozil náraz do vpředu jedoucího automobilu. Volvo navíc dodává, že testy byly provedeny při nízkém, středním i vysokém tempu, přičemž výsledky byly pokaždé slibné.
Je tu ovšem také stinná stránka celé věci, kterou jsou náklady. Volvo sice tvrdí, že magnety jsou spolehlivým a relativně levným řešením, poněkud ovšem zapomíná na fakt, že zasazené jsou 200 mm pod povrchem. Pokud by tedy daná technologie měla stoprocentně fungovat, bude třeba vyměnit vrchní koberec všech vozovek světa.
Švédská automobilka proto zvažuje, že by k instalaci magnetů mohly být využity již existující prvky v okolí silnic. Tedy třeba reflexivní sklíčka. Ani ty ovšem nenajdeme všude na světě. Mimo to Volvo ještě nepřistoupilo k testům v reálném prostředí, kdy se do celé záležitosti vloží také okolní doprava.
Systém autonomního řízení má tedy do oficiálního uvedení do prodeje ještě opravdu daleko. S ohledem na snahy celé řady automobilek (nejen Volva) k němu ale očividně dříve nebo později dojde.
Na 100metrové testovací dráze magnety mohou fungovat, přičemž její výstavba asi náročná není. Jaké to ale bude v reálném celosvětovém měřítku?
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
včera - Přímé srovnání jasně prokázalo, že Musk lhal o tom, co Tesla Cybertruck dokáže ve srovnání s Porsche 911
17.5.2024 - Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
16.5.2024
Nejnovější články
- Světu už 5 let chybí největší automobilový manažer všech dob, druhý takový se těžko někdy narodí
včera - Honda i v této době oznamuje, že do elektromobility napěchuje 1,46 bilionu Kč, nevyřeší tím vůbec nic
včera - Nový čínský unikátní osmiválec našel své využití, je podobně fascinující jako motor sám
včera - Porsche 911 Turbo má přejít zpět na manuál a pohon zadních kol. Zdánlivá absurdita dává jistý smysl
včera - Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva