Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test VW Beetle GSR 2014: Brouk Fičák
6.7.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
V minulé generaci dal VW legendárnímu jménu Beetle docela nový náboj. Ta další se jej drží, jak si stojí jeho limitovaná edice s 211 koňmi?
Přehled kapitol
Stylovější alternativa ke GTI? Ne tak docela
Volkswagen Beetle GSR se nejvíce vydařil po designové stránce, která dává bezpečně zapomenout na poněkud zvláštního předchůdce. Na originální vnější vzhled s nádechem retra navazuje pěkným interiérem, v němž se bude dobře cestovat spíše dvojici pasažérů a těm koneckonců vystačí také skromnější zavazadelník. Až na několik drobností, které jsou primárně úlitbou stylu, se dá kabina považovat za zdařilou a hlavně šik.
Motor 2,0 TSI rozhodně nepostrádá náboj a vládne silou dosahující takřka na nové GTI, což znamená velmi dobrou dynamiku v přímce i pružnost. Na rozdíl od stejných pohonných jednotek ostatních VW, Škodovek, respektive dalších modelů koncernu, navíc pěkně zní a jen by potřeboval trochu zesílit „volume”. Pihou na kráse je snad už skoro tradičně šestistupňová dvouspojková převodovka DSG vzdalující řidiče od motoru, chvílemi váhající a prokluzující. Bohužel se čmelák také rád řádně posilní chutným Naturalem, což vykrystalizuje do vyšších provozních nákladů v každém okamžiku, kdy nejedete zrovna piánko.
GSR se nestalo zázračnou motokárou ani konkurencí pro GTI. Lze ho považovat za jeho zvrhlou sestru, jednodušše bez většího nadání k dramatičtějším zážitkům a čisté rychlosti. Má tužší podvozek obdařený příliš velkými koly, což bez adaptivních tlumičů znamená občasný diskomfort na palubě, pro svižnou jízdu málo účinné brzdy a také nedostatečně strmé řízení takřka prosté zpětné vazby.
Na palbu po německých dálnicích by zase zasloužil minimálně lepší odhlučnění. Rovnocená alternativa k hot-hatchům to tedy opravdu není, avšak přesto je s ním zábava jezdit. Na prvním místě je u něho styl, na druhém zase styl a na všech následujících s menšími či většími odstupy zbývající vlastnosti. Na dravé svezení by mělo být budoucí eRko, o kterém se ovšem bohužel nehovoří.. Mohl by se inspirovat třeba u rallyového speciálu GRC a dřívějšího šestiválcového New Beetlu RSi.
Co si za to vše Volkswagen řekl? Pokud hovoří naše specifikace správně, tento konkrétní kus přišel bratru na 715 tisíc korun. Ne, to není opravdu málo peněz, na druhou stranu se za styl prostě platí a VW to dobře ví. Vědí to také u Mini a jen se podívejte, kam se s takovými kusy můžete cenou dostat. Jestliže po GSR vaše srdce prahne, budete se nuceni podívat na trh ojetin, jelikož každý ze 3 500 kusů už zřejmě našel svého majitele. Stejně tak už v našich končinách nekoupíte ani motorizaci 2,0 TSI. Lidé z českého zastoupení automobilky zaslali následující odkaz na slušně vypadající a dobře vybavené kusy, které stojí 700 až 750 tisíc.
Svým způsobem se dá tenhle Brouk považovat za showmana, s nímž se nebudete muset nikdy stydět jezdit - ani svižněji a už vůbec ne normálně. Kdykoli se na něj podíváte z okna, dokáže všechny kaňky roztomilým a proklatě stylovým kukučem spolehlivě vyzmizíkovat. Odmyslím-li Mini, pak bude právě tohle jedno z nejlepších dostupných retropočinů posledních let. Je to vlastně Brouk, kterému se nebojím dát přívlastek „fičák“. A co že tohle známé slovo vlastně znamená? Přece vše, co je rychlé, překvapivé nebo neobvyklé.
Cena
Základní cena testovaného vozu (Beetle Basic 1,2 TSI/77 kW): 407 900 Kč
Základní cena testovaného provedení (Sport 2,0 TSI/155 kW DSG): 626 900 Kč
Cena testovaného vozu (GSR 2,0 TSI DSG + příplatky): 715 100 Kč
Technické údaje
Motor
Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 984 ccm
Největší výkon: 155 kW (211 k) při 5 300-6 200 ot./min
Největší točivý moment: 280 Nm při 1 700-5 200 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová automatická dvouspojková převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 227 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,3 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 10,1 l
Mimo město: 6,1 l
Kombinovaná: 7,6 l
Objem palivové nádrže: 55 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 278 mm
Šířka: 1 808 mm
Výška: 1 486 mm
Rozvor náprav: 2 537 mm
Pohotovostní hmotnost (EU/DIN): 1 412/1 337 kg
Užitečná hmotnost: 523 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 310 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 905 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Konkurence Dacie od Stellantisu už je hotová věc, levná auta začne ještě letos sekat jako Baťa cvičky
před 11 hodinami - Kupec kýčovitého Mercedesu za rok a půl vlastnictví prodělal kalhoty, každý ujetý kilometr ho stál přes 374 Kč
včera - „Bezemisní nafta” prolomila klíčovou cenovou hranici, elektromobily dávají ještě menší smysl
včera - Údajně revoluční čínské baterie pro elektromobily až tak revoluční nejsou, i proto je Nio nikomu neprodá
včera - Uctívaný nezničitelný kombík Mercedesu se dá koupit skoro nejetý po 1. majiteli, stojí pakatel díky kosmetické vadě
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 05.05. 23:48 - honziss
- Rychlodotazy 05.05. 19:12 - Brus
- Onboard videa 05.05. 14:41 - brnenska.odchytova
- audi A4 2023 2.0 tfsi 110kw , automat 05.05. 14:30 - mattonecz
- Politický koutek 05.05. 08:48 - jerry
- S větrem ve vlasech.... 05.04. 15:12 - pavproch
- Volkswagen obecne 05.04. 00:53 - mattonecz
- BMW Divize 05.03. 08:37 - pavproch