Test VW Golf VII 1,4 TSI: das ist gut

(+ video) Loni testovaný nový Golf 1,6 TDI mi příliš zajímavý nepřišel. Změní se to, když mu seberete klikovou nápravu, diesel i nešťastný pětikvalt?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test VW Golf VII 1,4 TSI: das ist gut

20.2.2013 | Pavel Janda | Přidat příspěvek

Test VW Golf VII 1,4 TSI: das ist gut

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Loni testovaný nový Golf 1,6 TDI mi příliš zajímavý nepřišel. Změní se to, když mu seberete klikovou nápravu, diesel i nešťastný pětikvalt?

Báječně kvalitní jízda

Ovladatelnost Golfu skutečně není dokonalá, ale znovu vás varuji před závěrem: „Co to ten Janda plácal?” až si s autem sami sjedete. Tyhle limity auta se projeví až když po Golfu budete chtít... možná i příliš. Jenže on k náročnému zacházení sám svádí, a to zejména mimořádně kvalitním podvozkem, který se úspěšně snaží zastřít nedokonalosti silnice, po níž právě jedete.

Nejde tu ale jen o podvozek, jízda je kvalitní jako celek. Už jsem zmínil, že motor je tichý, ale to od benzinového mini-turba očekáváte. Silnější stránkou je minimalizace aerodynamického svistu a hluku od kol. Pokud jste shlédli přiložené video s akcelerací, je na něm k vidění i pokus o dosažení maximální rychlosti s pomocí gravitace, kdy se vůz rozjede až přes 235 km/h dle tachometru, asi 225 km/h dle GPS. I v tuto chvíli vládla na palubě klid, třebaže se to tak podle hluku zaznamenaného kamerou zdát nemusí (to nikdy).

Test VW Golf VII 1,4 TSI: das ist gut - 34 - Test VW Golf VII 14 TSI 2013 020Test VW Golf VII 1,4 TSI: das ist gut - 35 - Test VW Golf VII 14 TSI 2013 022Test VW Golf VII 1,4 TSI: das ist gut - 36 - Test VW Golf VII 14 TSI 2013 023

Daleko největší zásluhu na kvalitní jízdě má ale už zmíněný podvozek. Autu tedy jistě prospělo i použití na dnešní dobu relativně malých, 16" kol, ale podstatou je něco jiného. Zvláště po zkušenosti se základním modelem s klikovou nápravou bylo u testovaného provedení s výkonem přesahujícím 89 kW (tam leží hranice u Golfu VII) citelně zdát použití víceprvkového zavěšení, které dovoluje vozu ponechat si relativně jemné naladění, precizně filtrovat nerovnosti a přesto zůstat nádherně stabilní i v rychlostech nad 200 km/h, třeba i na mizerném povrchu. Komfortní dokáže být Golf „klice”, ve spojení těchto dvou protichůdných vlastností se ale talentovanějšímu sourozenci nemůže rovnat. Navíc není s to posádku tak vzdálit od projevů větších nerovností - kde se v Golfu 1,4 TSI jen vzdáleně „klepe něco pod vámi” se v 1,6 TDI „klepe celé auto”.

Pokud nevjedete omylem do pole, bude vás Golf 1,4 TSI vážně hýčkat jemnou a tichou filtrací i velkých příčných nerovností, které v podstatě vůbec nepřenáší do zbytku karoserie, natož pak do druhého kola, pokud výmol „trefíte” jen jedním. V tomto směru musím říci, že u VW odvedli výbornou práci a jízda je celkově tak kvalitní, že by snadno překonala úroveň běžnou u prémiových aut střední třídy ještě někdy před 10 lety. A že tehdy třeba z továren BMW nebo Mercedesu nevyjížděly žádné plečky.

Test VW Golf VII 1,4 TSI: das ist gut - 37 - Test VW Golf VII 14 TSI 2013 018Test VW Golf VII 1,4 TSI: das ist gut - 38 - Test VW Golf VII 14 TSI 2013 027Test VW Golf VII 1,4 TSI: das ist gut - 39 - Test VW Golf VII 14 TSI 2013 028

Jízdní vlastnosti jsou dobrý kompromis

Z před chvílí zmíněného už jste jistě pochopili, že si Golf VII v základním provedení nehraje na žádný sporťák. Snaží se být, stejně jako v mnoha jiných ohledech, vším a ničím, na rozdíl od některých jiných pokusů se mu ale u naladění podvozku podařilo roztáhnout nůžky mezi jistotou a komfortem hodně daleko od sebe.

Ano, jsou tu komfortnější auta. Taková i30 CRDi odflitruje i to, co Golf ne, aktivní jízdu ale tak dobře nezvládá. A ano, jsou tu i jistější auta, jenže na špatném povrchu nesnesou tolik. Golf musíte vzít na opravdu rozbořenou silnici plnou ostrých hrbolů, aby začal ztrácet glanc, podobně pak v druhém extrému to chce jízdu blížící se dvoustovce na rozhoupané cestě, kde měkčí naladění podvozku začne být na obtíž a auto se začne zmítat v nepříjemných zásazích pouze částečně vypínatelného ESP.

Test VW Golf VII 1,4 TSI: das ist gut - 40 - Test VW Golf VII 14 TSI 2013 035Test VW Golf VII 1,4 TSI: das ist gut - 41 - Test VW Golf VII 14 TSI 2013 030Test VW Golf VII 1,4 TSI: das ist gut - 42 - Test VW Golf VII 14 TSI 2013 031

Cokoli mezi je fajn. Je to víc než fajn, je to skvělé. Auto se rychle a snadno mění směr, s lehkým motorem na přídi neprojevuje nedotáčivé tendence a záď vedená „multiklikou” se nenechá rozhodit ani nenadálými změnami tempa třeba uprostřed táhlé zatáčky, přesto činí auto více „zatáčivým” než nedotáčivým.

Pokud u VW chtěli, a já si myslím, že chtěli, udělat auto schopné uspokojit maximální možné procento potenciálních zákazníků, pak v případě podvozku uspěli na jedničku. Konkurence je tedy ostrá a nedá se říci, že by nejlepší produkty jiných koncernů porážel Golf na hlavu. Jeho výhoda, a tím plynule přecházím v závěr, je v tom, že podobný úspěch Volkswagen s Golfem slaví na drtivé většině podstatných kolbišť. A k tomu už se konkurence dopracovává hůře.

Test VW Golf VII 1,4 TSI: das ist gut - 43 - Test VW Golf VII 14 TSI 2013 039Test VW Golf VII 1,4 TSI: das ist gut - 44 - Test VW Golf VII 14 TSI 2013 041Test VW Golf VII 1,4 TSI: das ist gut - 45 - Test VW Golf VII 14 TSI 2013 043 Test VW Golf VII 1,4 TSI: das ist gut - 46 - Test VW Golf VII 14 TSI 2013 044Test VW Golf VII 1,4 TSI: das ist gut - 47 - Test VW Golf VII 14 TSI 2013 046Test VW Golf VII 1,4 TSI: das ist gut - 48 - Test VW Golf VII 14 TSI 2013 047
Výfuk nový Golf ukazuje s hrdostí, po zadní nápravě musíte pátrat o trochu více

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše