Home > Rubriky a sekce > Testy aut, Testy > Článek
Test Lexus IS-F: dravý cesťák
13.5.2008 | Walter Kraft | 5 příspěvků
Nejrychlejším vozům střední třídy léta kralovaly německé sedany a kupé. Do jejich souboje se nyní rozhodl zapojit japonský Lexus modelem IS-F. A začal rozhodně nebojácně, svému prvnímu „eFku” nadělil pětilitrový osmiválec, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál. Je s touto výbavou německé konkurenci důstojným soupeřem?
Přehled kapitol
Supervýkonná auta střední třídy mají již po léta jasné premianty. Mercedes C AMG, Audi RS4 a BMW M3 jsou v automobilovém světě každý ikonou svého druhu. Ačkoli byly v každé generaci důkladně srovnávány, každý nabízel něco trochu jiného. M3 byla po léta ztělesněním řidičské dokonalosti, C AMG spíše superrychlým cesťákem a Audi S či RS4 něčím mezi tím, okouzlujícím zejména velmi vysokým výkonem a špičkovou trakcí pohonu všech kol. Nyní do tohoto našlapaného subsegmentu vtrhl Lexus s modelem IS-F. Má v tomto souboji co říci, nebo je jen lacinou hrou na německou dokonalost? To dnes stoprocentně zjistíme.



Nenápadnost? Zapomeňte
Chcete luxusní premiový vůz a nechcete příliš dráždit své sousedy či obchodní partnery? Kupte si Lexus. Toto rčení dnes rozhodně platí pro všechny modely značky. I přes svou nespornou atraktivitu jsou ztělesněním relativně nenápadné elegance a jakákoli křiklavost je jim cizí. To ovšem nesmějí mít v názvu písmeno F.
IS-F vás rozhodně nenechá ani na moment pochybovat, že před sebou máte něco docela jiného. Styling vozu je poměrně agresivní a s mohunými nárazníky vpředu i v zadu, rozšířenými blatníky přecházejícími ve svalnaté prahové nástavce a čtveřicí specificky poskládaných koncovek výfuků si asi jen těžko budete myslet, že hledíte na model 220d.
V interiéru již tak razantní změny nenajdeme, ale obvyklá kvalita montáže i materiálů, doplněná o sportovní sedačky a volant, dělá z vnitřku tohoto vozu velmi příjemné místo. Navíc je třeba dodat, že IS-F si nekoupíte v jiné než plné výbavě, která příjemným pocitům na palubě rozhodně přispívá. Perforovaná kůže na sedadlech, palubní systém včetně navigace nebo špičkový audiosystém jsou zde samozřejmostí.
Pět litrů, osm válců
Inženýři Lexusu se s tím příliš nemazlili a hned do prvního sportovního modelu značky osadili mohutný osmiválcový pětilitr. Maximální výkon 423 koní v 6 600 ot. a točivý moment až 500 Nm. v 5 200 ot. jasně ukazují, na jakou kartu v Japonsku vsadili. Vyšší objem motoru dodává křivce výkonu velmi ploché tvary a maximální otáčky sotva dosáhují hranice 7 000. Realita potvrdí papírové předpoklady, velký osmiválec dominuje vysokým výkonem v téměř celém spektru otáček. Ač rozhodně nelze říci, že by s tímto vozem nemělo smysl řadit, jeho požadavky na tuto aktivitu mají daleko k nutnosti udržovat ručičiku otáčkoměru v posledních dvou tisících otáček.
Projev motoru má přesto dvojí tvář, danou především fungování výfukové soustavy. Do cca 3 600 otáček je klidný jako beránek. S chutí se sice sbírá od volnoběhu, ale těžko byste z jeho nevinného osmiválcového bublání hádali jeho skutečné možnosti. Za zmíněnou hranicí se k životu probudí výfuky a z beránka se stává zuřivý vlk. Zvuk ohromně nabere na intenzitě a ač výkon míří dále k výšinám po své ploché křivce, ze zvukového projevu máte pocit, že nyní jste osedlali japonskou formuli 1. Intenzivní baryton výfuků po čase doplní i ryk lačného sání pětilitrových plic vozu a v kabině se začne rozléhat zvuk, vedle kterého nápis Mark Levinson na středové konzole bledne jak sláva kladenské poldovky.
Ačkoli Lexus hraje svým motorem na docela jinou notu než konkurence, zejména Audi a BMW, která šla cestou také dost velkých motorů, ale přesto stále vysokotáčkových, je to dílko povedené. Svým dvojím projevem je navíc s to zaujmout jak řidiče toužící po klidném přesunu, tak nerváky hoblující asfalt opuštěných okresek.
Následující >1 / 3
Diskuze 5 příspěvků
Bleskovky
- Poškozený tovární prototyp se v provozu jen tak nevidí, je to samozvaný mistr světa
včera - Sociální sítě jednou zafungovaly, spojily majitele dvou aut se stejným problémem
12.12.2019 - Kombík schopný jet přes 300 km/h ukázal, co umí na mokré německé dálnici
11.12.2019 - Tatry s pohonem 8x8 ve světě dodnes ohromují v extrémních terénních závodech
8.12.2019 - Majitelé tradičních pick-upů si upravují své vozy tak, aby vypadaly jako Cybertruck Tesly
8.12.2019
Nejnovější články
- Seat omylem odhalil přelomový nový model moc brzy, z obrázku jde „vytáhnout” vše
před 10 hodinami - Jeden z nejluxusnějších hotelů na kolech je k mání za 22 milionů, vznikal 11 let
před 11 hodinami - Šéfdesignér řekl, kam Audi míří s interiéry svých aut, příznivce klasiky asi nepotěší
včera - Svérázný pick-up Tesly má vnější zpětná zrcátka, jen si jich zprvu nikdo nevšiml
včera (1) - Poškozený tovární prototyp se v provozu jen tak nevidí, je to samozvaný mistr světa
včera - Dacie ukáže záda všem, v Evropě pod 380 tisíc nabídne to, za co jiní chtějí mnohem víc
včera - Překvapivě zdařilá replika je jediná levná cesta ke slavnému Lamborghini
13.12.2019 - Úspěch moderních motorek Jawa zaskočil i výrobce, jsou pro něj jedinou spásou
13.12.2019 - Toto je teď nejlepší způsob, jak se vyhnout nežádoucímu kontaktu s dopravní policií
13.12.2019 - Porsche z nějakého důvodu stvořilo vlastní vesmírnou loď, poprvé ji ukázalo veřejnosti
13.12.2019

Nové na MotoForum.cz
Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 23:29 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 22:59 - vonkreuz
- Náhrada m135i 22:05 - Spectral
- Elektromobily a vse kolem nich 21:21 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 19:23 - 406 Coupe
- Autoservis - průměrná cena 17:52 - Strejcs
- Lyžárna 15:41 - pavproch
- IT poradna 15:35 - pavproch
- Benzínová čtyřkolka do milionu 13:36 - DoubleSix
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 13:34 - pavproch
Autobazar
Audi A4 2.0 TDI
r.v. 2015
430 000,- KčAudi A6 3.0 TDi
r.v. 2013
670 000,- KčAudi A3 1.6 TDI
r.v. 2016
390 000,- KčAudi A4 2.0 TDI
r.v. 2015
400 000,- KčAudi A4 2.0 TDI
r.v. 2014
324 000,- KčAudi A6 3.0 TDI
r.v. 2017
850 000,- Kč