Home > Rubriky a sekce > Testy aut, Testy > Článek
Test Lexus IS-F: dravý cesťák
13.5.2008 | Walter Kraft | Přidat příspěvek
Nejrychlejším vozům střední třídy léta kralovaly německé sedany a kupé. Do jejich souboje se nyní rozhodl zapojit japonský Lexus modelem IS-F. A začal rozhodně nebojácně, svému prvnímu „eFku” nadělil pětilitrový osmiválec, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál. Je s touto výbavou německé konkurenci důstojným soupeřem?
Přehled kapitol
Supervýkonná auta střední třídy mají již po léta jasné premianty. Mercedes C AMG, Audi RS4 a BMW M3 jsou v automobilovém světě každý ikonou svého druhu. Ačkoli byly v každé generaci důkladně srovnávány, každý nabízel něco trochu jiného. M3 byla po léta ztělesněním řidičské dokonalosti, C AMG spíše superrychlým cesťákem a Audi S či RS4 něčím mezi tím, okouzlujícím zejména velmi vysokým výkonem a špičkovou trakcí pohonu všech kol. Nyní do tohoto našlapaného subsegmentu vtrhl Lexus s modelem IS-F. Má v tomto souboji co říci, nebo je jen lacinou hrou na německou dokonalost? To dnes stoprocentně zjistíme.
Nenápadnost? Zapomeňte
Chcete luxusní premiový vůz a nechcete příliš dráždit své sousedy či obchodní partnery? Kupte si Lexus. Toto rčení dnes rozhodně platí pro všechny modely značky. I přes svou nespornou atraktivitu jsou ztělesněním relativně nenápadné elegance a jakákoli křiklavost je jim cizí. To ovšem nesmějí mít v názvu písmeno F.
IS-F vás rozhodně nenechá ani na moment pochybovat, že před sebou máte něco docela jiného. Styling vozu je poměrně agresivní a s mohunými nárazníky vpředu i v zadu, rozšířenými blatníky přecházejícími ve svalnaté prahové nástavce a čtveřicí specificky poskládaných koncovek výfuků si asi jen těžko budete myslet, že hledíte na model 220d.
V interiéru již tak razantní změny nenajdeme, ale obvyklá kvalita montáže i materiálů, doplněná o sportovní sedačky a volant, dělá z vnitřku tohoto vozu velmi příjemné místo. Navíc je třeba dodat, že IS-F si nekoupíte v jiné než plné výbavě, která příjemným pocitům na palubě rozhodně přispívá. Perforovaná kůže na sedadlech, palubní systém včetně navigace nebo špičkový audiosystém jsou zde samozřejmostí.
Pět litrů, osm válců
Inženýři Lexusu se s tím příliš nemazlili a hned do prvního sportovního modelu značky osadili mohutný osmiválcový pětilitr. Maximální výkon 423 koní v 6 600 ot. a točivý moment až 500 Nm. v 5 200 ot. jasně ukazují, na jakou kartu v Japonsku vsadili. Vyšší objem motoru dodává křivce výkonu velmi ploché tvary a maximální otáčky sotva dosáhují hranice 7 000. Realita potvrdí papírové předpoklady, velký osmiválec dominuje vysokým výkonem v téměř celém spektru otáček. Ač rozhodně nelze říci, že by s tímto vozem nemělo smysl řadit, jeho požadavky na tuto aktivitu mají daleko k nutnosti udržovat ručičiku otáčkoměru v posledních dvou tisících otáček.
Projev motoru má přesto dvojí tvář, danou především fungování výfukové soustavy. Do cca 3 600 otáček je klidný jako beránek. S chutí se sice sbírá od volnoběhu, ale těžko byste z jeho nevinného osmiválcového bublání hádali jeho skutečné možnosti. Za zmíněnou hranicí se k životu probudí výfuky a z beránka se stává zuřivý vlk. Zvuk ohromně nabere na intenzitě a ač výkon míří dále k výšinám po své ploché křivce, ze zvukového projevu máte pocit, že nyní jste osedlali japonskou formuli 1. Intenzivní baryton výfuků po čase doplní i ryk lačného sání pětilitrových plic vozu a v kabině se začne rozléhat zvuk, vedle kterého nápis Mark Levinson na středové konzole bledne jak sláva kladenské poldovky.
Ačkoli Lexus hraje svým motorem na docela jinou notu než konkurence, zejména Audi a BMW, která šla cestou také dost velkých motorů, ale přesto stále vysokotáčkových, je to dílko povedené. Svým dvojím projevem je navíc s to zaujmout jak řidiče toužící po klidném přesunu, tak nerváky hoblující asfalt opuštěných okresek.
Následující >1 / 3
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 28 minutami - Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
před hodinou - Dodnes úplně nový, totálně oholený Ford Focus první generace může být váš, při jeho jednoduchosti je to auto navěky
před 3 hodinami - Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 4 hodinami - Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 10:17 - pavproch
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Onboard videa 04.25. 08:36 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz