ABT Audi RS5-R: 470 koní pro Ženevu si ulevuje výfuky vyvedenými v bocích

25.2.2013 | Petr Prokopec | 1 příspěvek

Tuningová firma ABT přiveze na autosalon hned dvě novinky. Ta výkonnější jede až 325 km/h, stát vás ovšem bude skoro devět milionů korun.

S německou společností ABT, která pro Audi funguje jako neoficiální dvorní ladič, jsme vás již několikráte seznámili. Až doposud však úpravce představoval jednou za čas jednu novinku. Letošní Ženeva je ale i pro Němce očividně velmi významná, a proto tuningová firma dorazí hned se dvěma speciály, z nichž jeden vychází z modelu Audi RS5, druhý pak ze supersportu R8. Oba vozy jsou přitom vyvedené v krvavě červené metalíze, s níž kontrastují karbonové panely. Záď pak nese enormní křídlo.

Kromě toho oba modely zdobí nová čelní maska a nárazník, boční prahy či odlišné kapoty a zadní difuzory. Nový je také výfukový systém, který v případě Audi R8 GTR končí klasicky vzadu, u Audi RS5-R jsou však koncovky vyvedeny po stranách. V případě obutí tuningová firma sáhla po 20palcových kolech se závodními pneumatikami, v rámci interiéru pak novinky nabídnou sportovní sedadla s „rychlými pruhy“ a čtyřbodovými pásy, karbonové vnitřní dveřní panely, ochrannou klec nebo červeno-černé čalounění Alcantarou.

Úpravy se nevyhnuly ani motorovému prostoru, přesné detaily ovšem ABT zřejmě prozradí až na autosalonu. Aktuálně tak máme k dispozici pouze základní čísla, i ty by však zájem vzbudit mohly. V případě Audi R8 GTR, které je o 100 kg lehčí než standardní verze, totiž 5,2litrový motor V10 nově produkuje 620 koní, které zaručují zrychlení z klidu na stovku za 3,2 sekundy, z nuly na dvoustovku za 9,9 sekundy a nejvyšší rychlost 325 km/h.

Audi RS5-R pak dostane jen nepatrný nárůst výkonu, díky němuž 4,2litrový osmiválec neprodukuje 450, ale 470 koní. Z klidu na stovku by se tak upravené kupé mělo dostat za 4,3 sekundy, přičemž nejvyšší rychlost vrcholí hodnotou 303 km/h.

Více budeme vědět po ženevské premiéře, i když jeden údaj pro Audi R8 GTR bychom k dispozici ještě měli. A to cenu, která startuje na 350 000 Eur (8 750 000 Kč). Modifikovanou „er-es-pětku“ byste ovšem měli pořídit za podstatně nižší částku.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.

ABT Audi RS5-R: 470 koní pro Ženevu si ulevuje výfuky vyvedenými v bocích - 1 - ABT Audi R8 GTR 01ABT Audi RS5-R: 470 koní pro Ženevu si ulevuje výfuky vyvedenými v bocích - 2 - ABT Audi R8 GTR 02ABT Audi RS5-R: 470 koní pro Ženevu si ulevuje výfuky vyvedenými v bocích - 3 - ABT Audi R8 GTR 03ABT Audi RS5-R: 470 koní pro Ženevu si ulevuje výfuky vyvedenými v bocích - 4 - ABT Audi R8 GTR 04ABT Audi RS5-R: 470 koní pro Ženevu si ulevuje výfuky vyvedenými v bocích - 5 - ABT Audi R8 GTR 05
Supersport Audi R8 dostal 620 koní, s nimiž pokoří zrychlení 0-100 km/h za 3,2 sekundy a rozjede se až na 325 km/h

ABT Audi RS5-R: 470 koní pro Ženevu si ulevuje výfuky vyvedenými v bocích - 6 - ABT Audi RS5-R 01ABT Audi RS5-R: 470 koní pro Ženevu si ulevuje výfuky vyvedenými v bocích - 7 - ABT Audi RS5-R 02
Kromě nového bodykitu a výkonu 470 koní se Audi RS5-R od firmy ABT chlubí koncovkami vyvedenými do strany

Petr Prokopec

Diskuze 1 příspěvek

 

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše