Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi RS5 2012: nové pouze v rovině kosmetické, skvělá 4,2 V8 zůstává
13.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(živé foto, video) Majitelé Audi RS5 budou mít asi náramnou radost. Jen rok a něco po jeho uvedení na trh je tady větší facelift.
To je ovšem obecný příznak většiny nejvýkonnějších vozů vycházejících ze sériových aut, protože se povětšinou objevují ve druhé polovině modelového cyklu jako marketingová podpora prodeje a chvíli také trvá, než konstruktéři dokončí jejich vývoj. Důvod věšet hlavu tady v tomto případě ale opravdu není. Audi ponechalo pohonné ústrojí v původním stavu, takže si uděláme jen bleskovou rekapitulaci.
RS5 je poháněna atmosférickým vidlicovým osmiválcem o objemu 4 163 centimetrů kubických, který se staví ručně v maďarském Györu. Jednotka má nejvyšší výkon 450 koní při 8 250 otáčkách za minutu a maximální točivý moment 430 newtonmetrů při 4 000 až 6 000 ot./min. Pro zajímavost, měrný výkon činí 108 koní na litr.
Ve spojení se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a pohonem všech kol je Audi RS5 schopné rozjet se na stovku za 4,6 sekundy a maximální rychlost je podle stavu a možností konta majitele omezena na hranici od 250 do 280 km/h. Neomezená nikdy.
A co nového v designu? Kupé má teď o něco hranatější jednodílnou masku chladiče s ostřeji zkosenými rohy a hlavně jinak tvarovaná přední světla s tenkým pásem LED fungujícím jako světlo pro denní svícení. Jestliže tato změna už u výchozích A5 a S5 vzbudila rozpaky, pak u RS doplněné mohutným předním nárazníkem je budí ještě více. Malá hlavní světla se ve velké ploše přídě doslova ztrácejí a v zrcátku by vůz mohl působit tak, jako kdyby za vámi couvalo nové Porsche 911 991, jehož záď trápí podobný problém.
Velmi decentně byla upravena také zadní světla, která teď mají jemnější vnitřní strukturu. A když už máme mít výčet nových detailů kompletní, pak bychom neměli zapomenout na pozměněný design sériových 19" a též příplatkových 20" kol, lehce přepracovaný volant, páku voliče, klíček a sloupek řízení. Pokud si Audi ještě na něco vzpomene, dáme vám vědět v kompletní příloze k frankfurtskému autosalonu IAA.
Přečtěte si také:
- Srovnávací test Audi RS5 vs. BMW M3
- Podrobné představení modernizovaného Audi A5 a Audi S5
Všechny oficiální fotografie faceliftovaného Audi RS5
Modernizace Audi RS5 byla velmi rychlá - proběhla po roce a něco
Živé snímky Audi RS5 2012 z frankfurtské večerní předpremiéry
Kvalitnější živé fotky vám přineseme z frankfurtského výstaviště
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 6 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nejnovější články
- Čínští komunističtí pohlaváři dostanou novou luxusní limuzínu, odporná není jen tím, komu bude sloužit
před 2 hodinami - Rusové ukázali nové ultralehké lité kolo. Nna jeho výrobu si mohou dovolit použít jeden z nejvzácnějších kovů
před 3 hodinami - Toyota jde dál proti proudu. Své legendě nadělila doma diesel místo hybridu, u nás dokonce dostala jen naftu
před 5 hodinami - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 6 hodinami - Svolávací akce kvůli zasekávajícímu se plynu donutila Teslu odhalit, kolik reálně prodává Cybertrucků
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 12:40 - Truck Daškam
- Elektromobily a vse kolem nich 04.20. 11:20 - Stepan
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda