Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Alpina B3 GT3: 408 silničních koní
1.12.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Kupé B6 není jedinou tokijskou novinkou Alpiny. Pochlubila se i modelem B3 GT3, který je vzdor svému jménu divokému zbarvení ryze silničním vozem.
Zelená a modrá jsou tradiční odstíny Alpiny používané také pro stehování ručně zpracovávaného čalounění a dozdobení potahových materiálů. V těchto poněkud křiklavějších barvách se v Tokiu po boku nové B6 Coupe představuje také poslední novinka B3 GT3.
Podle označení je zřejmé, že se jedná o model vybavený zážehovým motorem, v tomto případě řadovým přeplňovaným šestiválce, který má po úpravách výkon 408 koní při 6 000 otáčkách a nejvyšší točivý moment 540 newtonmetrů při 4 500 ot./min. Tato výbava pod kapotou dokáže společně se šestistupňovou automatickou převodovkou ZF Switchtronic katapultovat B3 GT3 na stovku za 4,6 sekundy a stačí na maximální rychlost 300 km/h. Alpina přitom uvádí průměrnou spotřebu jen 9,6 l/100 km.
Změnám se kromě motoru podrobil také výfukový systém, přesněji řečeno ten původní byl nahrazen titanovým potrubím se speciálně upravenými katalyzátory a tlumičem od firmy Akrapovič, který kromě lepšího „odvětrávání“ motoru a patřičné změny zvuku snižuje hmotnost vozu o 11 kg. Jen pro zajímavost - ty dvě koncovky mají průměr 115 mm.
Auto stojí na devatenáctkách v tradičním designu, které jsou o 25 procent lehčí než standardní kola (celkem ušetří 10 kg neodpružené) a pneumatikách Michelin Pilot Sport Cup. Za nimi jsou nové brzdy s průměrem 380 a 355 milimetrů se šestipístkovými třmeny vpředu a čtyřpístkovými vzadu.
Úpravy designu jsou od Alpiny téměř vždycky funkční, což lze demonstrovat i na tomto příkladě. B3 GT3 dostala karbonové zadní křídlo, malá boční křidélka na novém předním nárazníku a „splitter”, rovněž vyrobený z uhlíkových kompozitů. Uvnitř jsou pak nové Recara a sportovní volant, v obou případech čalouněné alcantarou. Cena za to všechno. Alpina po vás bude chtít rovných 90 tisíc Eur, tedy pokud se stihnete zařadit mezi prvních 99 zákazníků, kterým bude tento vůz dodán.
Alpina B3 GT3 se tváří skoro jako závďák, jde však o ryze silniční vůz
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Otylý elektrický hot hatch Hyundai ukázal na okruhu svou nesmyslnost. Vydrží tři kola, pak můžete hodiny nabíjet
včera - Legendární závodní Peugeot předvedl jekot svého motoru V10, vaše uši se budou tetelit blahem
14.5.2024 - Policisté se pochlubili novým služebním Rolls-Roycem, od lidí teď schytávají ránu za ranou
12.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Oruga Unitrack: první elektrický monotrack včera 11:04
- Kde pojede Marc Marquez 2025? včera 10:00
- Dorna řeší vzniklé zmatky v Indii a v Kazachstánu 14.5.2024
- Smrtelná havárie v Hengelu 14.5.2024
- Zanáška míří do Hořic s respektem i odhodláním 14.5.2024
Nejčtenější články
- VW jde po Škodě kvůli tomu, že ve snaze konkurovat Němcům zachází moc daleko. „Volají mi každý den!” říká šéf
15.4.2024 - Balení klíče k novému Koenigseggu za 71 milionů Kč připomíná klenot, vypadá jako Fabergého vejce
15.4.2024 - Čínská Škoda Karoq přímo od VW se ukázala v novém. Působí jednodušeji, ale stojí jen 288 tisíc Kč
15.4.2024 - Nové motory F1 pro rok 2026 jsou nesmysl, říká jejich geniální konstruktér. Piloti pojedou naplno v Monaku, na půl plynu v Monze
15.4.2024 - K mání je jeden z největších propadáků dějin aut, jeho výrobce zkrachoval po výrobě pouhých 14 vozů
15.4.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva