BMW 6 Bullshark Vilner: poněkud šílená bulharská re-kreace

Kupé druhé generace BMW řady 6 v podání bulharského Vilneru je natolik zajímavé, aby ho nikdo nepřehlédl, i dost šílené na to, abychom o něm napsali.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

BMW 6 Bullshark Vilner: poněkud šílená bulharská re-kreace

26.11.2013 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

BMW 6 Bullshark Vilner: poněkud šílená bulharská re-kreace

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Kupé druhé generace BMW řady 6 v podání bulharského Vilneru je natolik zajímavé, aby ho nikdo nepřehlédl, i dost šílené na to, abychom o něm napsali.

Designové studio Vilner z Bulharska odhalilo svojí představu BMW řady 6 druhé generace s přídomkem Bullshark. Jenomže v tomto případě se opravdu nejedná jen o pár nárazníků či tuningový kit, který vám dnes nabídne třeba Hamman, nýbrž o zcela kompletní přestavbu. Vždyť z původního vozu prý zůstávají jen střecha a dveře, vše ostatní je kompletně nové.

Bullshark vypadá opravdu neobvykle. Trochu nám zepředu připomíná nový hybridní supersport BMW i8 a rozhodně ne svůj výchozí vzor v podobě druhé generace šestkového BMW (E63). Samotná společnost Vilner, která si dříve brala na mušku spíše jen interiéry obřích SUV a vozů kategorie MPV, tento projekt považuje dosud za největší ve své historii. Bullshark je prvním vozem, který přepracovala jak uvnitř, tak i zvnějšku.

Nová zrcátka, nižší nárazníky a další aerodynamičtější elementy jsou vyrobeny ručně, a to z karbonových vláken. Stejný materiál je také použit na devatenáctky Z-Performance, i když v počátku chtěli vůz osadit o palec většími koly. Interiér na fotografiích zachycen není, a tak se musíte spokojit s faktem, že je vyveden v hnědo-béžové kombinaci z hovězích usní.

Volant, prošívaná sedadla a volič převodovky také tvůrci nepřevzali od původního výrobce a udělali si jejich vlastní verze. Podle přiložených skic je interiérová přestavba tak důkladná, že nezůstal kámen na kameni. Audioaparaturu si vzal na starost výrobce Ground Zero, který interiér ozvučil systémem s jedenácti reproduktory, dvěma zesilovači a subwooferem umístěným v zavazadelníku.

Už méně radikální změny se děly pod kapotou, ale výkon narostl. Oproti sériovému vydání (z verze 645i) se motor s objemem 4,4 litru dočkal navýšení o 27 kW (z 333 na 370 koní) a 72 Nm (z původních 450 na 522 Nm). Na navýšení parametrů se podepsal výfukový systém od AC Schnitzer (udělal třeba ostřejší M6 a optimalizovaný software řidicí jednotky. Ve výsledku je tohle zběsile vypadající šestkové kupé schopné zrychlit z klidu na stovku za 5,4 sekundy (o 0,2 s rychleji) a dosáhnout maxima při 278 km/h.


BMW 6 Bullshark Vilner: poněkud šílená bulharská re-kreace - 1 - BMW 6 Bullshark Vilner 2013 01BMW 6 Bullshark Vilner: poněkud šílená bulharská re-kreace - 2 - BMW 6 Bullshark Vilner 2013 02BMW 6 Bullshark Vilner: poněkud šílená bulharská re-kreace - 3 - BMW 6 Bullshark Vilner 2013 03BMW 6 Bullshark Vilner: poněkud šílená bulharská re-kreace - 4 - BMW 6 Bullshark Vilner 2013 04BMW 6 Bullshark Vilner: poněkud šílená bulharská re-kreace - 5 - BMW 6 Bullshark Vilner 2013 05BMW 6 Bullshark Vilner: poněkud šílená bulharská re-kreace - 6 - BMW 6 Bullshark Vilner 2013 06BMW 6 Bullshark Vilner: poněkud šílená bulharská re-kreace - 7 - BMW 6 Bullshark Vilner 2013 07BMW 6 Bullshark Vilner: poněkud šílená bulharská re-kreace - 8 - BMW 6 Bullshark Vilner 2013 08BMW 6 Bullshark Vilner: poněkud šílená bulharská re-kreace - 9 - BMW 6 Bullshark Vilner 2013 09BMW 6 Bullshark Vilner: poněkud šílená bulharská re-kreace - 10 - BMW 6 Bullshark Vilner 2013 10
Tohle bylo dříve BMW řady 6, společnosti Vilner se originál asi nelíbil

Zdroj: Worldcarfans

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.