Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
BMW M6 Gran Coupe G-Power: pekelných 740 koní a dvoustovka za 10,5 s
19.9.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Standardní M6 Gran Coupe dokáže pěkně zarazit do sedadla. Najdou se ale tací, kterým ani 560 koní nestačí. G-Power jim nabízí úpravu na 740 kobyl.
Německá tuningová společnost G-Power se upravování produktů z Mnichova nikdy nebála. Před dvěma lety vymyslela šestiválcové M3 E46 úpravu, kterou rozplakala všechny majitele novějších osmiválců, aby následně představila i kúru pro M3 E92 vrcholící výkonem 720 koní. Do nejmenšího emka (1 M Coupe) se pak rovnou raději rozhodla zabudovat desetiválec se šesti stovkami koní, ale nikdy jí nebyli cizí ani modely z opačné strany nabídky.
Zhruba před rokem jsme vám ukázali BMW M6 s výkonem 710 koní a schopností akcelerovat na dvoustovku v čase kratším než jedenáct sekund. Avšak druhá „nejjezdivější” M6, za kterou po pro nás nedostupné M6 s manuálem považujeme čtyřdveřové Gran Coupé, zůstávalo stále lehce v pozadí. Paket Bi-Tronik 5 ale tento dluh poměrně dokonale srovnává, neboť výsledný ďábel v relativně nenápadném hávu s ním dosahuje mety 740 koní (mezi šesti a sedmi tisíci otáček) a 975 Nm (při 4 800 ot./min).
Přitom údajně stačilo pohrát si s řídicí jednotkou dvakrát přeplňovaného osmiválce, jenž v základu disponuje 560 koňmi a 680 Nm, plus přidat titanové výfukové potrubí spořící 12 kilogramů. Nárůst o 180 koní a 295 Nm bere dech, G-Power ovšem hovoří také o hlubokém hrdelním brumláku a schopnosti akcelerovat brutálně z každé rychlosti. Zrychlení z klidu na sto úpravce neuvádí, i když se dá tipovat, že se bude pohybovat pod hranicí čtyř sekund.
Daleko podstatnější je však pro majitele tohoto kladiva, jak vůz nabírá rychlost dál, protože až nad stovkou se budou moci zadní 295 milimetrů široké Micheliny (295/25 ZR21) pořádně zakousnout do asfaltu. Výsledkem je dvoustovka za 10,5 sekundy a maximální rychlost „přes tři sta“. Pokud si pamatujete desetiválcovou G-Power M5 Hurricane RRS, která s 830 koňmi uměla 370 km/h, asi si budete schopní představit, kolik by mohlo jet tohle monstrum.
Hurricane však nebyl zmíněn jen tak mimoděk, neboť z něho si pro M6 GC půjčil tuner kovaná jednadvacetipalcová kola. Pro ty, co myslejí sportovní jízdu s touhle bestií vážně se nabízí také sportovní podvozek s devíti možnostmi nastavení, který pochází přímo z vývoje G-Power, nebo výkonnější brzdová soustava v čele s předními šestipístky a kotouči o průměru 420 milimetrů. Za příplatek je pak k dispozici i karbonová alternativa redukující neodpruženou hmotu přesně o polovinu.
Další možnosti individualizace nabízejí Němci uvnitř, kam umějí na přání nainstalovat novější a ergonomičtěji tvarovaný sportovní volant, karbonové, alcantarové a kožené potahy takřka celé kabiny. Kromě toho přinášejí nový multimediální systém obsahující iPady integrované do zadní části opěrek předních sedadel i počítače Apple, jehož displej se sklápí ze střechy. Uvnitř to tedy není jen o sportování, ale také o výjimečném luxusu a jedinečnosti. Zadarmo to však ani v nejmenším nebude.
Nejprve si musíte koupit BMW M6 Gran Coupe za cenu starující nad hranicí 3,53 milionu korun a posléze připočítat 16 424 Euro (452 tisíc Kč) za úpravu motoru s výfuky, 7 649 Euro (210 tisíc Kč) za kola s pneumatikami, dalších 2 570 Euro (70 tisíc) za stavitelný podvozek a 14 460 Euro (400 tisíc) za karbonové brzdy. Na cenu interiérových doplňků už se raději ani neptejte...
BMW M6 Gran Coupe není samo o sobě vůbec pomalé auto, G-Power však vyhoví i požadavkům na daleko vyšší výkon
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před hodinou - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 3 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch