Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Ford Hoonicorn RTR: extrémní Mustang 1965 s 4x4 a 845 k povozí Kena Blocka
6.11.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Ken Block ve spolupráci s RTR a ASD Motorsports vyrobil stroj pro sedmou Gymkhanu. Základem byl Ford Mustang z roku 1965, ale moc z něj nezbylo.
Exhibičním videím Kena Blocka zvaným Gymkhana se příliš často nevěnujeme, staly se z nich už příliš samoúčelné show. Pro sedmou kapitolu této jeho snahy si však vybral - či snad spíše lépe řečeno postavil - docela zajímavý stroj, který ignorovat nechceme. Vystavil ho na SEMA Show 2014 a podle fotografií lze snadno odhalit, že základem pro Ford Hoonicorn RTR, jak se kreace jmenuje, byl Ford Mustang notchback, konkrétně z roku 1965.
Už druhý pohled ale napoví, že toho z něj moc nezbylo - na částech karoserie je místo plechu karbon a vůz stojí na trubkovém šasí. Tento Mustang byl upraven téměř k nepoznání v kooperaci Blockovy firmy Hoonigan Racing Division, tunera RTR driftera Vaughna Gittina juniora a společnosti ASD Motorsports, v jejíž dílně tento stroj také vznikl.
Sériový 4,7litrový osmiválec pod kapotou ustoupil přeplňovanému motoru Roush Yates V8, který je závodním motorem Nascar a z objemu 6,7 litru dává ohromných 845 koní. Tento výkon proudí na všechna kola - ano, čtete správně, tento Mustang není zadokolka - přes zakázkově vyrobenou čtyřkolku od firmy Sadev. Neznáme přesné specifikace, ale závodní samosvory berte jako samozřejmost. Stejná společnost dodala šestistupňovou sekvenční převodovku.
Vnější design je podle dostupných informací mixem vozů WRC, DTM a angličáků, se kterými si Ken Block hrál jako malý. Nepochybujeme ale, že bude i aerodynamicky funkční, podle účelu, za jakým byl stvořen. V podstatě všechny doplňky jsou pochopitelně karbonové a kola jsou značky fifteen52, třídílného designu R40. Mají 18 palců v průměru a obouvají pneumatiky Pirelli Trofeo R o šíři 295 mm. „Tohle je projekt, na kterém jsem pracoval dva roky, takže vidět ho konečně v cíli a moci ho řídit pro sedmou kapitolu Gymkhany bylo skutečně skvělé,” řekl Ken Block.
„Spolupráce s RTR byla správnou volbou, protože Mustangy tvoří celý jejich svět, ale na tomto stroji se skutečně překonali. Smysl pro detail s výrobou a karoserií mě ohromil. Je to nepochybně nejlepší auto pro Gymkhanu, které jsem kdy měl,” dodal Block. Připomeňme, že dříve jezdil se závodními Imprezami a Fiestami WRC.
Ford Hoonicorn RTR má z prvního Mustangu jen části karoserie
Takto se nový výtvor Kena Blocka a spol. ukazuje na SEMA Show 2014
Zdroje: Hoonigan Racing Division, Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 7 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- Češi ve velkém odmítají tankovat benzin s vyšším podílem etanolu, raději si připlatí za ten bez něj
19.3.2024 - Jeden z četných propadáků Hondy dostal facelift. Víc úspěchu by mu nepřinesl, i kdyby byl vidět
19.3.2024 - Nový čínský konkurent Škody Fabia zná své první ceny. I se 192 koňmi je levnější než skutečná Fabia v základu
19.3.2024 - Bentley našlo nový diplomatický výraz pro odpor zákazníků k vnucovaným autům, odložilo elektrické plány
20.3.2024 - BMW unikly ještě lepší záběry jeho nového X, nejlépe ukazují, proč budou mít SUV značky znovu navrch
20.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva