Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Lamborghini Aventador-V LP-740 2014: Vorsteineru 700 koní nestačí
6.1.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Chcete-li podráždit býka, ukažte mu rudou barvu. Nebo pošlete jeho motorizované provedení k úpravci Vorsteiner, který z něj udělá větší bestii.
Americký úpravce Vorsteiner většinou neupravuje nic obyčejného. Může vám prodat sice jen větší kola, ale nyní také pečlivě upravit už tak dost speciální vůz, jakým je třeba Lamborghini Aventador. Jejich poslední projekt nese název Aventador-V LP-740 a reprezentuje nasupeného býka, který jakoby měl neustále před očima rudo. Uprostřed nepřehlédnutelného vozu sice nadále trůní stejný 6,5litrový dvanáctiválec bez přeplňování jako v sériovém modelu, ale ten v dílnách Vorsteineru podstoupil optimalizační zásahy do řídicí jednotky.
Nové mapy prý navrhovala firma Hex Flash, která se zaměřila také na lepší odezvu motoru. Výkon poskočil ze standardních 700 na 740 koní (proto označení LP-740) a točivý moment směřující na silnici prostřednictvím všech kol vzrostl ze 690 na 737 Nm. Těmito parametry nám trochu připomíná jubilejní edici 50 Anniversario Nebyl by to ale Vorsteiner, kdyby alespoň trochu neproměnil exteriér. Výsledkem je několik aerodynamických karbonových doplňků včetně stále aktivního spoileru, který by udržel na zemi snad i startující letadlo. Na zádi kromě toho zaujme i výraznější difuzor.
Zásahy do exteriéru se kromě zmíněného zadního křídla týkají výrazněji přepracovaného předního nárazníku s vestavěnými dvojitými otvory z uhlíkových vláken a spodního lízátka z téhož materiálu. V karbonu jsou také vyvedeny boční prahy a rámy kolem otvorů pro vstup vzduchu k motoru (před zadními koly). Vorteiner se ale snažil postupovat obezřetně, aby nezkazil původní design. Agresivitu má podtrhovat závodní pruh táhnoucí se přes celý vůz a nelze si nevšimnout ani dvacetipalcových předních a o palec větších zadních kol. Všechna jsou obuta do pneumatik Pirelli P Zero.
Fandové tuhle úpravu považují za jednu z nejlepších netovárních úprav na trhu, jelikož nikterak neničí každodenní využitelnost a nepřipomíná jen maximální touhu po extravaganci. My jen dodáme, že cena je zřejmě jen na speciální dotaz a dosud nebyla zveřejněna. Jisté je, že nízká bude to poslední slovo, které by k ní sedělo. Šejkové v Saudské Arábii tedy mají zase o důvod víc, proč si koupit Aventador. Mohou ho pak zase poslat dál k úpravci Vorsteiner, aby měli něco výjimečného a nesplývali příliš s „davem“. Na podobné bitky se bude zaručeně hodit.
Na tomhle Aventadoru si Vorsteiener dal záležet. Pečlivě ladil aerodynamiku i výkon tak, aby nic nezkazil
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nejnovější články
- Konkurence Dacie od Stellantisu už je hotová věc, levná auta začne ještě letos sekat jako Baťa cvičky
včera - Kupec kýčovitého Mercedesu za rok a půl vlastnictví prodělal kalhoty, každý ujetý kilometr ho stál přes 374 Kč
včera - „Bezemisní nafta” prolomila klíčovou cenovou hranici, elektromobily dávají ještě menší smysl
včera - Údajně revoluční čínské baterie pro elektromobily až tak revoluční nejsou, i proto je Nio nikomu neprodá
včera - Uctívaný nezničitelný kombík Mercedesu se dá koupit skoro nejetý po 1. majiteli, stojí pakatel díky kosmetické vadě
včera
Živá témata na fóru
- Koupě auta do 100 tisíc - držák se spotřebou 05.06. 01:52 - Trypex
- Elektromobily a vse kolem nich 05.05. 23:48 - honziss
- Rychlodotazy 05.05. 19:12 - Brus
- Onboard videa 05.05. 14:41 - brnenska.odchytova
- audi A4 2023 2.0 tfsi 110kw , automat 05.05. 14:30 - mattonecz
- Politický koutek 05.05. 08:48 - jerry
- S větrem ve vlasech.... 05.04. 15:12 - pavproch
- Volkswagen obecne 05.04. 00:53 - mattonecz